Mega Image s-a angajat să vândă două magazine la preluare reţelei Angst, iar la unul a renunţat
0Grupul belgian de retail Mega Image s-a angajat să renunţe la două din magazinele sale, în zonele Amzei şi Academiei, şi a renunţat la preluarea magazinului Angst din zona Perla, pentru a primi acordul Consiliului Concurenţei la preluarea celor 20 de magazine din Bucureşti, potrivit unui comunicat al instituţiei.
Mega Image a anunţat în această vara că a ajuns la un acord privind preluarea a 20 de magazine aparţinând Angst.
"Am supus dezbaterii publice propunerile de angajamente formulate de Mega Image în vederea înlăturării ingrijprarilor de ordin concurenţial identificate în analiză operaţiunii de preluare a magazinelor Angst. Mega Image se angajează să vândă într-o anumită perioada de timp o parte din magazinele din zonele unde concurenţă ar putea fi afectată", a spus Chiriţoiu.
În urmă analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei puternice a Mega Image pe piaţă comerţului cu amănuntul din zonele centrale ale Bucureştiului. Astfel, zonele pentru care Consiliul Concurenţei şi-a exprimat îngrijorările de ordin concurenţial, respectiv reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor, sunt Amzei, Academiei şi Perla. Că urmare, Mega Image a renunţat la achiziţionarea magazinului Angst Perla, prin încheierea unui act adiţional la Contractul de vânzare-cumpărare.
În plus, Mega Image s-a angajat să cesioneze magazinele Angst Amzei şi Angst Academiei sau a unuia sau mai multor magazine din reţeaua Mega Image, ale căror vânzări aferente anului 2013 sunt egale sau mai mari cu vânzările realizate de cele două magazine.
De asemenea, Mega Image s-a angajat să nu se implice în activităţile cesionate decât după trecerea unei perioade de 10 ani.