Luna cadourilor nu-i impresioneaza pe cumparatorii de electrocasnice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piata electrocasnicelor si electronicelor s-a calmat, comparativ cu decembrie 2004. Romanii nu se mai inghesuie sa-si achizitioneze bunuri de lunga folosinta, desi marile lanturi specializate se

Piata electrocasnicelor si electronicelor s-a calmat, comparativ cu decembrie 2004. Romanii nu se mai inghesuie sa-si achizitioneze bunuri de lunga folosinta, desi marile lanturi specializate se intrec in reducerea preturilor cu 30-40% la televizoare si ofera produse promotionale. Acest tip de comert va atinge, totusi, un nivel de 1 miliard de euro - 700 milioane euro din produsele electrocasnice si 300 milioane euro din produsele multimedia si IT.
Televizoarele, mai ieftine cu 30%
Piata electrocasnicelor si electronicelor a ajuns la maturitate, vanzarile scazand semnificativ. ,In decembrie 2004, vindeam atat de mult ca nici sa respiram nu mai puteam. Acum, clientii s-au rarefiat", ne-a declarat un vanzator dintr-unul din cei mai cunoscuti retaileri. Motivele sunt cel putin doua - restrictionarea creditelor pentru bunurile de larg consum, dar si concurenta din ce in ce mai acerba. "Din centru pana la periferie, cumparatorul se impiedica pur si simplu de magazine specializate, de supermarketuri si hipermarketuri, unde oferta este covarsitoare", declara aceeasi sursa. Pentru a-si atrage noi clienti, lanturile specializate au redus cu 30-40% pretul televizoarelor, al prajitoarelor, al fiarelor de calcat si al mixerelor. S-au ieftinit si televizoarele cu plasma. ,Un televizor cu plasma care costa 160 milioane lei, acum costa 100-110 milioane lei", ne-a declarat directorul de vanzari al unui cunoscut magazin de electrocasnice.
Clientii nu mai cumpara cu tonele
Romanii incep sa fie interesati de calitate, de marci si performanta, si nu mai accepta produse ,non name". Bogat sau sarac, de sarbatori, romanul isi schimba ceva in casa. Cei cu bani isi renoveaza locuintele si isi cumpara aparatura ultramoderna in bucatarie si produse audio de performanta in living. Cel sarac isi schimba faianta in bucatarie si isi cumpara un frigider nou, dar si un televizor in sufragerie. "Clientii nu mai cumpara la tona de Paste si de Craciun", sustin vanzatorii dintr-un supermarket. La produsele IT, care isi schimba gama din trei in trei luni, preturile sunt mai mari pentru aceasta luna.

Mai multe pentru tine:
Jurnalistul Charlie Ottley a dezvăluit ce apreciază la țara noastră: „Unul dintre principalele puncte forte”. Ce expresii românești îl amuză
Descinderi DIICOT la Motru: tânăr de 30 de ani, prins cu saci de cannabis și plantație în serele părinților din Samarinești
Cât au plătit Anca Țurcașiu și iubitul ei, Călin, pentru o săptămână de vis în Grecia: „Am învățat să călătorim «light»”. Actrița a împărtășit secretul vacanțelor accesibile
Moarte suspectă a unui magnat rus cu contracte cu armata rusă. Este al 20-lea manager de top care își pierde viața
Un tablou de Rubens, dispărut timp de peste 400 de ani, descoperit la Paris
Transformarea soției lui Lucian Viziru, după ce a fost criticată că arată ca o femeie de 60 de ani. Apariția îndrăzneață a Emei l-a eclipsat pe actor
Cât costă cazarea în perioada sărbătorilor de iarnă la hotelul Simonei Halep din Poiana Brașov? Gică Hagi vă așteaptă la Mamaia: „Întâlnire cu Moș Crăciun”
Mihai Bendeac, destăinuiri despre viața amoroasă. De câți ani nu a mai ieșit actorul la o întâlnire romantică: „Îmi place foarte mult să fiu singur”
„Renunță la stilist!” Robbie Margot, atacată de fani după ce s-a prezentat pe covorul roșu aproape goală!
Fermecată de Kate Middleton, Melania Trump a avut o atitudine flagrant diferită față de Regina Camilla
Dieta lui Marilyn Monroe: „Mi s-a spus că obiceiurile mele alimentare sunt absolut bizare“