Jim Ratcliffe, miliardarul britanic care a susţinut Brexitul, a ales să contruiască automobile în Franţa, după ce a promis investiţii majore în Ţara Galilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ineos, grupul britanic condus de miliardul Jim Ratcliffe, una dintre cele mai proeminente voci în favoarea ieşirii Marii Britanii din Uniunea Europeană, a decis începerea construirii primului tip de automobil pe care îl produce la o uzină din Franţa, relatează presa internaţională.

În luna septembrie 2019, grupul Ineos a anunţat că va forma o divizie auto care va asambla un model de teren denumit Grenadier la o uzină ce urmează să fie construită în Ţara Galilor. Decizia aducea beneficii majore pentru economia britanică şi pentru locuitorii din regiune: nu mai puţin de 500 de locuri de muncă ar fi urmat să fie create. 

În luna iulie a acestui, Ineos a anunţat că-şi revizuieşte planul de investiţii ca urmare a efectelor pandemiei de COVID-19. Marţi, grupul britanic a anunţat şi decizia la care a ajuns în urma acestei revizuiri: va prelua uzina de la Hambach (Franţa) aparţinând grupului Daimler, unde urmează să construiască viitorul model 4X4 Grenadier.

„Hambach ne-a oferit o oportunitate unică pe care pur şi simplu nu am putut să o ignorăm: să cumpărăm o facilitate modernă de producţie de automobile cu o forţă de muncă de talie mondială”, a declarat Jim Ratcliffe, preşedintele grupului Ineos, într-un comunicat de presă, citat de Agerpres. 

Producţia viitorului model 4X4 Grenadier ar urma să demareze la finele anului următor şi, în plus, în cadrul acordului convenit cu Daimler, Ineos Automotive va continua să producă la Hambach mica citadină EQ fortwo precum şi anumite componente Mercedes-Benz. În consecinţă, investiţia grupului Ineos va păstra la uzina din Franţa aproape 1,300 de locuri de muncă.

Jim Ratcliffe, deţinătorul unei averi evaluate la 20 de miliarde de dolari, a fost unul dintre cei mai vehemenţi susţinători ai campaniei în favoarea ieşirii Marii Britanii din Uniunea Europeană. După referendumul din 2016, sectorul auto britanic a fost unul din cele mai afectate de incertitudinile cu privire la viitorul relaţiilor comerciale dintre Marea Britanie şi UE, principala sa piaţă de export.

Mai multe pentru tine:
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Maia Sandu: Republica Moldova este pregătită să treacă la următoarea etapă de negocieri cu UE, dar procesul este blocat de refuzul Ungariei în raport cu Ucraina
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Mesajele Vasilicăi Enache, avocata decedată în explozia din Rahova, analizate de criminalist: „În acel bloc era o bombă cu ceas”
Excremente umane vechi de 1.300 de ani, analizate de oamenii de știință
Acuzații de malpraxis la Spitalul din Sinaia, după ce o pacientă ar fi intrat în comă după o operație ușoară. Cine este medicul care a operat-o
Tradiții și superstiții de Sfântul Dumitru. De ce nu e bine să atingi cuțitele în această zi
Nu i-a citit niciodată fiicei „Cenușăreasa”, iar acum a interzis complet internetul în casă!
Profesoară de biologie din Iași, implicată într-un scandal uriaș. Elevii ar fi găsit imagini cu ea pe site-uri pentru adulți: „Face filme”