Izolarea a mutat cumparăturile în online. Magazinele virtuale, noul trend în pandemie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul

Peste jumătate (52%) dintre antreprenorii români care deţineau magazine fizice au lansat magazine online în pandemie, considerând că este o afacere mult mai sigură în contextul actual, arată o analiză realizată de CIEL România.

Potrivit sursei citate, trendul de mutare a magazinului în online sau de creare a unui eshop este unul ascendent şi în acest an, mulţi dintre antreprenori preferând chiar să renunţe la prezenţa în marketplace-uri pentru a avea propriul magazin virtual, transmite News.ro.

În plus, în 2020, compania a înregistrat o creştere anuală totală de 220% de clienţi noi pentru CIEL eCommerce, soft pentru gestionarea stocurilor şi a comenzilor online şi pentru livrarea produselor.

Dintre clienţii CIEL România, circa jumătate sunt companii de dimensiuni medii, retaileri de fashion, cosmetice, alimente, flori, care alocă bugete de până la 1500 de euro. Majoritatea deţin deja un site şi au nevoie doar să integreze softul din spatele site-ului cu softul de e-commerce.

Trendul de mutare a magazinelor fizice în online şi de creare a magazinelor virtuale este în continuare ascendent şi în acest an. Pandemia ne-a demonstrat că putem cumpăra online orice, aşadar vor apărea tot mai multe magazine nişate, mai mici, şi din punctul de vedere al volumului de produse din ofertă dar şi din punct de vedere vânzări. 

Este vizibilă tendinţa antreprenorilor de a investi tot mai mult în eficientizare prin automatizări menite să simplifice munca, să furnizeze o evidenţă exactă a stocurilor şi să asigure onorarea tuturor comenzile primite", a declarat Roxana Epure, Managing Partner CIEL România.

Datele companiei mai arată că în pandemie 25% dintre clienţii soluţiei de ecommerce şi-au lansat propriile magazine online, deşi nu aveau în planul de business acest lucru, pentru a nu mai depinde în totalitate de vânzarea prin marketplace-uri.

Unii dintre aceştia susţin că doresc să renunţe complet la listarea în marketplace-uri, deoarece o consideră destul de costisitoare. Prezenţa într-un marketplace oferă vizibilitate brandului, însă o parte dintre antreprenori preferă să investească mai mult în promovarea pe Google sau Facebook şi să atragă potenţialii cumpărători direct în propriul magazin virtual.

Dacă în urmă cu câţiva ani, antreprenorii considerau că dezvoltarea afacerii lor online depinde aproape exclusiv de marketing, produs, promovare, în pandemie ei au devenit mult mai pragmatici şi au conştientizat că dezvoltarea afacerii începe de la ceea ce se întâmplă în spatele magazinului online (gestiune stocuri, facturare automată, transfer de comenzi automat în gestiune etc), continuă cu procesul de cumpărare al clientului  şi se încheie cu servicii post-vânzare. 

Pandemia a accelerat expansiunea pieţei de ecommerce

„Piaţa de ecommerce din România cunoaşte cea mai mare şi rapidă creştere de până acum. Pandemia a accelerat expansiunea acestei pieţe, fiind create mai multe magazine online în perioada iunie 2020-iunie 2021 decât în 2019. 

Cererea pentru soluţia CIEL de gestionare a magazinelor online s-a dublat în pandemie, pentru că mulţi proprietari de magazine fizice şi-au lansat magazine online, iar cele existente au înregistrat volume foarte mari de vânzări şi au avut nevoie de un soft mai puternic, care să susţină toate procesele, să automatizeze şi să simplifice activitatea de gestionare a stocurilor şi a comenzilor. 

Deşi vânzarea are loc online, încă există în spate muncă manuală care consumă timp şi generează adesea greşeli ce afectează business-ul. În multe afaceri importul de comenzi (realizate de clienţi în magazinul virtual) sau emiterea facturilor către aceştia sunt încă realizate manual", declară Roxana Epure.

Ea a afirmat că încă există magazine online unde actualizarea stocurilor în gestiune nu se face în timp real.

„Odată ce sunt plasate comenzi online, un angajat trebuie să urmărească numărul acestora şi să actualizeze manual fiecare comandă, iar la sute de comenzi pe zi acest lucru este aproape imposibil. Însă remarcăm tendinţa clară de investiţie în automatizări pentru magazinele virtuale, deoarece orice investiţie înseamnă reducerea costurilor şi fidelizarea clienţilor, deci vânzări mai mari.”, a transmis sursa citată.

Mai multe pentru tine:
Creștere importantă a pensiilor pentru o categorie de români. Cine va primi cu 275 de lei mai mult lunar din 2026
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Archie și Lilibet, alături de părinții lor într-o imagine inedită de familie! Prințul Harry și Meghan Markle dau o veste mare
Revoltă de zile mari după finala Vocea României 2025, câștigată de Alessia Pop. Publicul și-a exprimat nemulțumirea față de desfășurarea emisiunii și postul PRO TV
Cât de des ar trebui să faci sex, de fapt. Ce „omoară” intimitatea în dormitor
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”