Investiţii "beton", în industria cimentului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cererea mare i-a determinat pe producători să ia în calcul majorarea substanţială a capacităţilor de producţie La un nivel aproape dublu faţă de acum şapte ani, piaţa cimentului din

Cererea mare i-a determinat pe producători să ia în calcul majorarea substanţială a capacităţilor de producţie

La un nivel aproape dublu faţă de acum şapte ani, piaţa cimentului din România continuă să crească semnificativ.

Pe fondul cererii masive din ultima perioadă, producătorii au decis să aloce resurse financiare importante pentru extinderea capacităţilor de producţie. Investiţiile anunţate de doar două dintre companiile de profil se apropie de 160 milioane de euro.

Piaţa românească de ciment ar putea creşte cu peste 10%, anul viitor, până la 880 milioane de euro, ajungând la o producţie de 11 milioane de tone, a declarat, recent, preşedintele şi directorul general al Lafarge Ciment România, Philippe Questiaux.

Pentru acest an, producţia este estimată la 10 milioane de tone, faţă de doar 5,7 milioane tone, în 2000, spre exemplu. Chiar şi aşa, în această vară s-a observat însă că producţia actuală de ciment este sub nivelul cererii. Pentru a acoperi nevoile pieţei, cei trei mari producători au decis să investească în extinderea actualelor capacităţi de producţie şi deschiderea unor noi unităţi.

Lafarge investeşte 58 milioane de euro

Lafarge Ciment România a anunţat recent creşterea capacităţilor de producţie cu peste un milion de tone de ciment, până la sfârşitul anului viitor. Prima fază a acestei extinderi constă în creşterea capacităţii de producţie cu 500.000 de tone, până la sfârşitul acestui an, iar cea de-a doua în majorarea cu alte 500.000 de tone, până la finele anului 2008.

Investiţiile totale anunţate de companie se ridică la 58 milioane de euro. "Sectorul construcţiilor este unul dintre cele mai dinamice din România şi ne aşteptăm ca această creştere să continue şi în următorii ani.

Astfel, am decis creşterea capacităţilor de măcinare, de ambalare în saci şi de ambalare- paletizare ale celor trei uzine de ciment din Medgidia, Hoghiz şi Târgu-Jiu", a declarat Philippe Questiaux, director general Lafarge Ciment România.

În plus, compania analizează detaliile pentru iniţierea unui proiect de pregătire a sezoanelor de livrare 2009-2010 constând în investiţii majore în fabrica de la Medgidia pentru orientarea unităţii către piaţa locală şi creşterea suplimentară a capacităţii în România. În acest moment, capacitatea totală de producţie a Lafarge în România se situează la aproximativ 5,5 milioane de tone de ciment/an.

Tendinţa de creştere a producţiei este urmată de toţi mari producători de ciment din România. Carpatcement şi-a propus, spre exemplu, dublarea producţiei în următorii patru ani. "Ţinând cont de evoluţia pieţei cimentului din 2006 şi din 2007, am decis să devansăm proiectele de creştere a capacităţilor, în aşa fel ca la finele anului 2011 să dublăm capacităţile de producţie.

Estimăm că investiţiile necesare pentru acest proiect sunt de aproximativ 100 milioane de euro", a declarat, pentru "Adevărul", Mihai Rohan, director general Carpatcement. Potrivit acestuia, prima etapă a proiectului de investiţii constă în pornirea şi modernizarea celei de-a doua linii de producţie de la Bicaz (n.r. - acum se află în conservare).

"Proiectul a fost deja aprobat, investiţia ridicându-se la aproximativ 55 milioane de euro şi va fi finalizat la jumătatea anului 2009. Ca urmare a acestei investiţii, surplusul obţinut se ridică la aproximativ un milion de tone/an", a mai precizat Rohan, afirmând că se are în vedere inclusiv deschiderea unei noi unităţi de producţie, dacă cererea va devansa oferta.

Întrucât primele efecte ale proiectelor de investiţii se vor simţi abia în 2009, producţia de ciment a Carpatcement se va ridica în 2008 la aproximativ 3,4 milioane tone, nivel similar cu cel estimat pentru 2007.

Investiţia Holcim la Câmpulung continuă

Pentru Holcim România, cel mai important obiectiv investiţional va fi şi în 2008 modernizarea fabricii de ciment din Câmpulung Muscel, proiect ce va duce la creşterea capacităţilor totale de producţie ale companiei. Proiectul a fost iniţiat în 2005 şi urmează să fie finalizat în 2008, ca urmare a unei investiţii de 120 milioane de euro. "Nu avem un număr fix de noi unităţi de producţie care să fie puse în operare în următorii cinci ani.

Vom lua în considerare deschiderea de noi puncte de lucru pentru a satisface nevoile pieţei, în funcţie de evoluţia acesteia", a declarat, pentru "Adevărul", Markus Wirth, director general Holcim România. Potrivit acestuia, investiţia medie pentru deschiderea unei staţii de betoane sau de agregate este de aproximativ 2-3 milioane de euro, iar pentru o fabrică de ciment, în jur de 300 milioane de euro.

Principala dificultate pe care au întâmpinat-o în 2007 companiile de profil a fost recrutarea persoanelor calificate.

>> Devansăm proiectele de creştere a capacităţilor. Estimăm că investiţiile necesare pentru acest proiect
sunt de aproximativ 100 milioane de euro"

Mihai Rohan
director general Carpatcement

880 milioane de euro la atât este estimată piaţa cimentului, în 2008

Mai multe pentru tine:
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie