Grupul Renault se reorganizează. Dacia devine autonomă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Grupul Renault a anunţat joi un amplu plan de reorganizare, în jurul mărcilor sale, şi nu în funcţie de zone geografice, mărci care vor fi regrupate în patru unităţi de business: Renault, Dacia, Alpine şi New Mobility.

Proiectul vizează crearea unei structuri organizaţionale mai simple şi mai orientate spre rezultate, obiectivul fiind o calitate mai bună a produselor şi marje mai mari.

Mai precis, organizarea Renault nu va mai fi realizată pe „zone geografice”, ci în jurul a patru mărci puternice. Va exista marca Renault, gestionată direct de noul director general de la Groupe Renault, Luca de Meo. Marca Dacia va fi separată şi va fi gestionată de Denis Le Vot, directorul grupului Regiuni, Vânzări şi Marketing. Cyril Abiteboul, director general Renault Sport Racing, va gestiona marca Alpine. Va exista o nouă marcă, intitulată New mobilities, care va fi gestionată de Clotilde Delbos.

Astfel, „va exista un coordonator pentru fiecare marcă. Acest lucru ne va permite să fim mai concentraţi asupra clientului”, a spus Lua de Meo, fost şef al Seat, din grupul Volkswagen, care a ajuns la începutul lunii iulie în fruntea producătorului francez Renault.

„Compania trebuie să facă trecerea de la o căutare a volumelor la o căutare de valoare şi profitabilitate. Organizarea în jurul a patru mărci puternice va permite lucrul într-un mod mai simplu, mai orientat spre pieţe şi spre consumatori, în căutarea celui mai bun rezultat posibil. Acest lucru este esenţial pentru revenirea grupului”, a declarat noul director general de la Groupe Renault, Luca de Meo.

Renault precizează că, imediat ce va fi finalizat, planul de reorganizare va fi comunicat şi reprezentanţilor angajaţilor.

În ceea ce priveşte marca românească Dacia, Luca de Meo afirmă că „poziţionarea sa ca o maşină low-cost este foarte puternică. Brandul nu ar trebui să se abată de la această poziţionare originală, dar ar trebui să aibă o imagine mai cool”.

Constructor de automobile din 1898, Grupul Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Mai multe pentru tine:
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Ce nu știai despre Raluca Moroșanu, judecătoarea care a înfruntat-o pe șefa Curții de Apel București, Liana Nicoleta Arsenie
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Trei zodii își schimbă radical viața începând cu 1 ianuarie 2026. Vor avea parte de iubire și noroc din abundență
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Povestea fabuloasă a fabricii de pantofi construită de un om care abia știa să scrie. Le-a încălțat pe Sophia Loren și Elena Ceaușescu, iar mai târziu pe vedetele autohtone