Firmele nu comunică angajaţilor strategia de achiziţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile din ţara noastră au strategii de achiziţii. Mai mult, numărul firmelor româneşti cu astfel de strategii este mai mare decât cele din alte state precum Croaţia, Cehia şi Ungaria.

Companiile din ţara noastră au strategii de achiziţii. Mai mult, numărul firmelor româneşti cu astfel de strategii este mai mare decât cele din alte state precum Croaţia, Cehia şi Ungaria. Astfel, un sondaj realizat de Roland Berger, citat de Mediafax, arată că 95% din companiile din ţara noastră au o strategie de achiziţii, peste media celorlalte patru ţări participante la studiu. Totuşi, România este devansată de statele europene la capitolul privind comunicarea către propriii angajaţi a planurilor privind cumpărarea de produse sau servicii. Astfel, aproximativ trei sferturi dintre firmele din cele cinci state comunică angajaţilor din Departamentul de achiziţii strategia pentru această activitate, însă în cazul României ponderea este de 55%. Principalele obiective ale activităţii de achiziţie în regiune sunt calitatea, respectarea termenelor de livrare, costurile scăzute şi eficienţa operaţiunii. Evaluarea bazată pe preţ şi cererile de ofertă reprezintă, în opinia repondenţilor, cele mai importante instrumente de cumpărare a produselor sau serviciilor. Totodată, studiul arată faptul că importanţa managementului stocurilor va creşte semnificativ în următorii cinci ani în România, în timp ce companiile din Europa Centrală şi de Est se vor orienta către agregarea comenzilor şi achiziţii globale. Mai mult, peste 90% din volumul achiziţiilor este obţinut din surse multiple, companiile din România situându-se peste nivelul statelor din regiune. Achiziţiile din una sau două surse se realizează frecvent pentru grupe de produse precum asigurări, IT, telecomunicaţii, servicii de întreţinere şi publicitate. În România, achiziţiile sunt gestionate în proporţie de 45% de conducerea departamentelor dedicate acestei activităţi, faţă de media de 27% a tuturor repondenţilor, iar la nivelul cel mai înalt al conducerii unei firme operaţiunile de acest tip sunt administrate în proporţie de 14%, faţă de 16% în statele participante la studiu.

Mai multe pentru tine:
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Povestea Sabinei, tânăra care și-a închis afacerea și a decis să plece din țară: „Nu de bani e problema, am mașină și apartament”
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două