Analiză Falimente „la modă“ în fashion-ul autohton

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cât de mult a contat lipsa de experienţă managerială şi politica investiţională total neinspirată? De la mărire la decădere este doar un pas.

Acum trei ani, omul de afaceri Florin Panea, proprietarul  retailerului de încălţăminte Leonardo, plănuia să-şi vândă marfa în peste 250 de magazine din România, Ungaria, Bulgaria şi Republica Moldova. În 2008 existau deja 234 de magazine operaţionale în aceste ţări, iar reţeaua urma să se dezvolte cu încă 22 de locaţii.

Dar ceva nu a mai funcţionat cum trebuie în businessul lui Panea (bihoreanul a demarat afacerea Leonardo în 1994, împreună cu fostul asociat Dan Pavel, după care cei doi s-au separat). Spre sfârşitul anului 2009, firma a fost nevoită să ceară intrarea în insolvenţă, în încercarea de a se salva de la un faliment iminent.

Leonardo nu este însă singurul exemplu de acest fel. În ultimii doi ani, majoritatea companiilor româneşti din fashion au fost lovite de valurile insolvenţei. Pe piaţa românească de fashion există şi o faţetă luminoasă a lucrurilor. Mari retaileri internaţionali de profil fie şi-au făcut triumfal intrarea la nivel local (vezi cazul suedezilor de la H&M, care au deschis în acest an 11 magazine la nivel naţional, şi al brandului britanic New Look, care operează deja în prezent patru magazine), fie au menţinut un ritm alert al deschiderilor. Este vorba în special de Inditex, prezent în România cu şapte dintre cele opt branduri din portofoliu, care a deschis în acest an 21 de magazine, şi C&A cu opt deschideri anunţate.

Află de pe forbes.ro care sunt retailerii români de fashion pe care criza i-a luat prin surprindere

Mai puteţi citi în numărul 73 „Forbes România"

Campionii filmului. Câte ore i-ar lua unui om zdravăn la cap să numere cu voce tare până la 6.970? Dar de câte zile ar avea nevoie un om „sărit de pe fix" pentru a urmări la televizor 6.970 de filme artistice? Să punem mâna pe creion şi să socotim... audienţele filmelor din 2011!

Endava cea globală. O companie cu suflu românesc şi sedii în Marea Britanie şi SUA încearcă să devină numărul unu între firmele de outsourcing din Europa de Est.

Mai multe pentru tine:
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Archie și Lilibet, alături de părinții lor într-o imagine inedită de familie! Prințul Harry și Meghan Markle dau o veste mare
Cât de des ar trebui să faci sex, de fapt. Ce „omoară” intimitatea în dormitor
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Creștere importantă a pensiilor pentru o categorie de români. Cine va primi cu 275 de lei mai mult lunar din 2026
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Revoltă de zile mari după finala Vocea României 2025, câștigată de Alessia Pop. Publicul și-a exprimat nemulțumirea față de desfășurarea emisiunii și postul PRO TV