Din 3 septembrie, un nou retailer va concura cu Zara, H&M şi C&A, pe piaţa românească

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Forever 21, una dintre cele mai mari companii din retailul american de modă, intenţionează să se extindă în Europa, inclusiv în capitala României, unde va deschide primul magazin în 3 septembrie, în centrul comercial Park Lake din zona Titan.

Magazinul Forever 21 din ParkLake va avea o suprafaţă de 1.600 metri pătraţi, dispusă pe două etaje.

„Piaţa românească este una dintre cele mai importante destinaţii de retail pentru noi. Potenţialul său, alături de nivelul de dezvoltare şi de modernizare din ultimii ani, este impresionant şi promiţător”, a declarat directorul general al Teren Management Europe, Alexandros Doukas, potrivit News.ro.

Lansarea Forever 21 în România este parte din expansiunea extensivă a Teren Management Europe, francizat exclusiv al brand-ului „Forever 21” în nouă ţări din Europa. Până la sfârşitul lui 2016, compania plănuieşte să deschidă magazine în cinci ţări: Republica Cehă, Polonia, Portugalia, România şi Slovacia.

Fondat în 1984, în Los Angeles, Forever 21 operează peste 750 de magazine, în 47 de ţări.

Cum arată piaţa românească

Piaţa locală de îmbrăcăminte, încălţăminte şi echipamente sportive, evaluată la circa 16 miliarde de lei, este dominată de spaniolii de la Inditex, suedezii de la H&M şi olandezii de la C&A, care fac afaceri de jumătate de miliard de euro în România şi controlează 15% din piaţă.

Aproape un sfert dintre români îşi cumpără îmbrăcăminte o dată la două-trei luni. Caută chilipiruri mai ales în magazinele lanţurilor de modă mari şi cunoscute din centrele comerciale, unde pot să şi mănânce sau să vadă un film.

Tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani se lasă cel mai des convinşi de marii comercianţi internaţionali să-şi cheltuiască banii pe haine şi încălţăminte, uneori chiar mai des de o dată pe lună, arată un studiu GfK.

Outleturile, aşa-zisele magazine-uzină, sunt şi ele destul de vizitate. E adevărat, pe rafturi sunt colecţii mai vechi ale brandurilor cunoscute, dar şi preţurile afişate sunt cu până la 70% mai mici decât cele din magazinele obişnuite

Întrebaţi despre suma pe care au cheltuit-o pe îmbrăcăminte sau încălţăminte în ultima lună, peste 15% dintre orăşeni au declarat că au cheltuit peste 200 de lei într-o sesiune de shopping, media fiind ridicată de către bucureşteni – 22% dintre ei au făcut achiziţii care depăşesc această valoare.

Acelaşi studiu arată că vânzările online de articole vestimentare sunt mult mai bine reprezentate în Bucureşti (11%), faţă de restul ţării, unde îşi cumpără des haine din online doar 5% dintre respondenţi.

Mai multe pentru tine:
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese