De ce este indicată dezvăluirea contaminării produselor. Exemplul Red Bull

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cele mai recente postări pe Twitter despre Red Bull conţineau, mai degrabă, informaţii despre echipa de curse Formula 1, decât despre tentativa de şantaj  FOTO ddalpra.files.wordpress.com

Red Bull a adoptat o decizie neobişnuită când a decis să facă public un caz de şantaj. Oficialii companiei au primit e-mailuri în care şantajiştii ameninţau că vor contamina cutii de Red Bull cu fecale daca nu primesc o anumită sumă de bani. Dezvăluirea şantajului de către Red Bull a reprezentat, de fapt, salvarea companiei în faţa unui scandal mediatic.

Cunoscută pentru investiţiile masive în campanii publicitare şi evenimente sportive, compania privată austriacă dezvăluie, în general, foarte puţine detalii despre ea. Astfel, anunţul oficialilor Red Bull a venit ca o surpriză pentru public, comentează BusinessInsider. Şantajiştii au ameninţat că vor mânji cutii de Red Bull cu excremente dacă nu vor primi o anumită sumă.

„Este un brand îndrăzneţ şi o mişcare îndrăzneaţă”, a afirmat Gordon Pincott, preşedintele agenţiei de branding Millward Brown. „Lucrul bun pe care l-au făcut cu acest anunţ a fost că nu au lăsat să curgă zvonuri.”

Red Bull a făcut public acest anunţ pentru a nu lăsa şantajiştilor oportunitatea de a-şi dezvălui fapta în presă, după comiterea contaminării, şi a răspândi neîncredere şi panică în rândul consumatorilor. Oficialii companiei au considerat că transparenţa în faţa unei asemenea ameninţări este cea mai bună armă de apărare, dar şi modalitate de dezarmare a şantajiştilor. Red Bull a vândut 5,2 miliarde de cutii de energizant anul trecut şi este clasat pe locul trei în topul celor mai mari producători de băuturi răcoritoare, după Coca-Cola şi Pepsi.

„Deşi este posibil ca vânzarea de băuturi să fie afectată pe termen scurt, anunţul făcut o să cimenteze legătura de încredere dintre companie şi consumatori”, a declarat Jordi Connor, şeful departamentului de planificare din cadrul agenţiei de brand marketing WPP's Dialogue.

O investigaţie a fost demarată, în prim plan aflându-se un supermarket din Viena. Publicaţia „Kurier” a publicat un e-mail în care oportuniştii cereau bani şi ameninţau că vor contamina mai multe cutii de Red Bull dacă nu-i primesc. E-mailul publicat de „Kurier” era semnat de „gruponymos”, dar adresa supermarketului era blurată.

Un purtător de cuvânt al companiei austriece a refuzat să ofere mai multe detalii cu privire la incident, însă a precizat că poliţia este pe punctul de a afla cine sunt persoanele care au făcut aceste ameninţări.

Cele mai recente postări pe Twitter despre Red Bull conţineau, mai degrabă, informaţii despre echipa de curse Formula 1 pregătindu-se pentru Grand Prix-ul australian, decât despre tentativa de şantaj.

Controlul imaginii

Brandul Red Bull, estimat de Millward Brown la o sumă de zece miliarde de dolari, a fost construit nu numai prin băuturile sale, ci şi prin susţinerea diferitelor sporturi, de la curse de maşini la hockey.

Executivii rareori dau interviuri şi controlează imaginea brandului cu precauţie.

„Chiar şi cele mai dezinvolte companii ezită, aproape mereu, să vorbească despre orice contaminare de produs“, a spus Gene Grabowski, expert în relaţii publice de consum şi vice-preşedintele companiei de comunicare Levick din SUA. „Se pare că în acest caz a fost eficient. Dacă o să existe vreo problemă cu băutura, Red Bull deja a stabilit cine ar putea fi vinovaţii.”

În timp ce alte companii preferă să păstreze tăcerea în ceea ce priveşte contaminarea produselor, a nu spune nimic poate avea consecinţe nefaste. Decizia producătorului de mâncare pentru copii Gerber de a nu retrage produsele sale de pe piaţă, după ce au fost contaminate cu sticlă în 1986, este în continuare un exemplu printre practicienii de relaţii publice despre modul în care nu trebuie să manevrezi o criză de imagine.

Mai multe pentru tine:
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie