Dacia, cel mai mare exportator din România, are probleme în Franţa şi Germania, pieţele sale de bază

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dacia vinde cea mai mare parte din producţie peste hotare

Constructorul auto Dacia, cel mai mare exportator din România, are probleme în Franţa şi Germania, cele mai mari pieţe ale sale, unde înmatriculările producătorului de la Mioveni au consemnat scăderi de 7,5%, respectiv 7,6% în primul semestru al acestui an.

Astfel, înmatriculările Dacia în Germania au scăzut cu 7,6% în primul semestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 23.751 autoturisme, în timp ce piaţa a urcat cu 5,2%, la 1.618.949 unităţi, potrivit datelor publicate miercuri de Biroul german de înmatriculări auto.

În primele şase luni, Dacia a înregistrat pe piaţa germană o cotă de 1,5%, similară cu cea de la sfârşitul lunii mai.

Vânzările de autoturisme noi Dacia în Germania au scăzut în luna iunie cu 11,5%, la 4.505 de unităţi, iar cota de piaţă a scăzut la 1,4%, de la 1,6% în luna mai.

Pe ansamblul pieţei germane, înmatriculările au avansat cu 12,9%, la 313.539 autoturisme.

Volkswagen devorează Renault în Germania

Înmatriculările de maşini noi ale mărcii Renault, parte a grupului cu acelaşi nume, care deţine şi Dacia, au scăzut în primul semestru cu 1,2%, la 52.922 de unităţi, conferind mărcii o cotă de piaţă de 3,3%. În luna iunie, vânzările mărcii Renault au crescut cu 2,5%, la 9.926 autoturisme, cota de piaţă fiind de 3,2%.

Vânzările liderului de piaţă Volkswagen au crescut cu 8,5% în primul semestru, la 351.110 autoturisme noi, iar cota de piaţă a fost de 21,7%. În iunie, înmatriculările VW au avansat cu 12,7%, la 63.606 unităţi, cota de piaţă fiind de 20,3%.

Reculul din Hexagon aruncă Dacia în urmă cu un an

Germania este a doua piaţă ca mărime pentru Dacia, după Franţa. Vânzările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 7,5% anul trecut comparativ cu 2013, la 48.907 unităţi. 

Însă, înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au scăzut cu 7,5% în primele şase luni ale acestui an, la 54.195 de unităţi, înregistrând cel mai puternic declin în rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, în timp ce piaţa a înregistrat o creştere de 6,1%, la 1.017.500 de unităţi.

La finalul primului semestru, cota de piaţă a mărcii româneşti se situa la 5,33%, în scădere de la 5,38% la sfârşitul lunii mai. În intervalul similar din 2014, Dacia deţinea pe piaţa franceză o cotă de 6,11%, potrivit datelor asociaţiei constructorilor auto francezi CCFA.

Vânzările Dacia pe piaţa franceză au continuat astfel evoluţia negativă consemnată în primele cinci luni, când au înregistrat un declin de aproape 10%.

În luna iunie, înmatriculările Dacia au urcat cu 2,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 11.640 de unităţi, conferind mărcii o cotă de 5,16%.

Piaţa auto franceză a consemnat în luna iunie o creştere de 15%, la 225.645 de autoturisme înmatriculate.

În rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, cele mai importante scăderi au fost consemnate în primul semestru de Dacia, DS - marcă a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 14,5%, şi Alfa Romeo cu 20%.

Înmatriculările grupului Renault, care deţine şi Dacia, au crescut cu 3,5% în primele şase luni, la 262.801 de autoturisme, iar cota de piaţă a atins 25,83%, faţă de 26,48% în urmă cu un an. În luna iunie au fost înmatriculate 65.111 de autoturisme ale grupului Renault, în creştere cu 8,5% comparativ cu aceeaşi lună a anului 2014. Cota de piaţă a grupului Renault în luna mai a fost de 28,86%.

Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, înmatriculările de autoturisme noi crescând anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unităţi.

Creştere în Marea Britanie, dar vânzările sunt mult mai mici

Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Marea Britanie au crescut cu 7,7% în primele cinci luni ale anului, la 11.895 unităţi, peste avansul de 5,68% al pieţei, la 1.119.072 vehicule, potrivit datelor publicate de Asociaţia britanică a producătorilor şi dealerilor de maşini.

Cota Dacia pe piaţa britanică a crescut la 1,06% în primele cinci luni, de la 1,02% la sfârşitul lunii aprilie şi 1,04% în urmă cu un an.

Vânzările Dacia au scăzut cu 8,86% în luna mai, la 2.046 autoturisme, conferind mărcii o cotă de piaţă de 1,03%.

Mai multe pentru tine:
Recomandări ANPC de 1 Mai: Refuzaţi produsele din carne tocată pentru care există îndoieli privind calitatea
Jobul plătit cu peste 2.000 de euro în România, dar nepopular printre tineri. „Ai și pauze de țigară și cafea, dar nu abuza”
Este considerată o delicatesă, însă te poate ucide. Cea mai periculoasă brânză din lume se fabrică în Europa
Putin, probabil, nu a ordonat uciderea lui Navalnîi, au estimat serviciile secrete americane
Mituitorul judecătoarei din Suceava care se droga a evadat din arestul la domiciliu chiar înainte de condamnare
Un medic, triatlonist la 83 de ani, împărtășește reţeta sănătăţii sale: patru principii-cheie ale dietei
Andreea Marin, apariție ravisantă la Gala «Nu există nu se poate». A slăbit atât de mult încât zici că are 20 de ani, iar rochia cu crăpătură i-a venit perfect: „Ar trebui să îmi țin mai în frâu inima”
Povestea Kibuțului, hub-ul gastronomic și cultural de la Gărâna. Un mic restaurant, în finala Destinației Anului 2024 FOTO
Descalificare la Survivor All Stars România. Cine este concurentul care va părăsi competiția din Republica Dominicană
Țara unde românii au un salariu de 5.000 de euro pe lună. Ce spune Daniel, stabilit de mai bine de 30 de ani: „Există un mit, când vorbim de salariu"
Alexandru Ciucu, gest de milioane față de Alina Sorescu, la trei zile după ce a fost filmat cu noua iubită. Ce cadou i-a luat, în semn de împăcare: „Aduc mereu bucurie ...”