Costescu: Scăderea bugetului Transporturilor este temporară, suma poate fi suplimentată cu 2 miliarde de lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Transporturilor are alocat un buget de 11,86 miliarde de lei pentru anul viitor, în scădere cu 7,6% faţă de execuţia preliminată din 2015, însă suma poate fi suplimentată cu 2 miliarde de lei, în funcţie de rezultate, ajungând astfel pe plus cu 1 miliard lei faţă de 2015.

„Alocarea totală a Ministerului Transporturilor, de 11,86 miliarde de lei, este în scădere faţă de anul precedent, dar este doar temporară. Este vorba de noul mecanism convenit cu Ministerul Finanţelor de a păstra o rezervă nealocată la început. Dacă vom avea rezultate bune, suma se va majora cu 2 miliarde de lei, adică vom ajunge la 13,86 miliarde de lei, ceea ce ne va duce cu peste un miliard de lei peste anul 2015“, a declarat miercuri ministrul de resort, Dan Costescu, după şedinţa de guvern.

Ministerul Transporturilor se finanţează integral de la bugetul de stat, primind pentru anul viitor 11,86 miliarde de lei, în scădere cu 7,6% faţă de execuţia preliminată din acest an, de 12,84 miliarde de lei.

Costescu a punctat că, din totalul fondurilor sunt prevăzute în buget, în jur de 7,4 miliarde de lei pentru politica de investiţii în infrastructură, 4,1 miliarde de lei pentru politica de întreţinere, iar pentru cheltuielile de funcţinonare a ministerului însumează circa 29 de milioane de lei.

„Începem să avem deja infrastructură şi trebuie să o întreţinem. Avem alocate 4,1 miliarde de lei, în care sunt înscrise şi subvenţiile pentru transport. Din totalul acestora, întreţinerea reprezintă 1,6 miliarde lei, iar subvenţiile pentru transport aproape două miliarde lei“, a punctat ministrul Transporturilor, potrivit Mediafax.

El a arătat că are ca obiective să organizeze bugetul ministerului pe baza unor programe de investiţii, din care va selecta „nişte programe strategice“, şi să restructureze CNADNR, CFR şi Metrorex.

Priorităţile pe zona infrastructurii rutiere vizează continuarea proiectelor începute pe coridorul IV şi un nou pachet de progame, pe lângă proiectele în desfăşurare, care va include autostrada Piteşti-Sibiu, segmentul Comarnic-Braşov, care a trecut în zona finanţării din fonduri structurale, precum şi Coridorul IX Ploieşti-Paşcani.