Concurenta acerba pe piata mondiala de telefonie mobila
0Peste 90 de milioane de terminale, vandute in primul trimestruVanzarile de telefoane mobile pe plan mondial au scazut cu 3,8% in primul trimestru al acestui an, ajungand la un total de 93,76 milioane de terminale, ca urmare a dificultatilor intampinate de producatorii din domeniu in dezvoltarea de noi modele si aplicatii care sa atraga cumparatorii, releva un raport realizat de firma de cercetare Gartner Dataquest, preluat de Reuters.
Liderul de piata, compania finlandeza Nokia, a consemnat o stagnare la 34,7% a cotei de piata in raport cu primul trimestru al anului precedent. Fata de trimestrul anterior, insa, pozitia sa s-a deteriorat, vanzarile companiei fiind afectate de popularitatea in crestere a competitorilor sai, care au lansat telefoane cu ecran color sau cu clapa. "Nokia prefera sa se concentreze mai mult asupra obtinerii de profit, decat asupra cotei de piata, dar evolutia sa este marcata de presiunile exercitate de progresul unor rivali precum Samsung", a declarat Ben Wood, analist la Gartner Dataquest. Compania sud-coreeana Samsung a continuat sa fie, si in primele trei luni ale anului curent, producatorul de telefoane mobile cu cel mai rapid ritm de dezvoltare, reusind, spre surpriza tuturor, sa-l surclaseze pe producatorul german Siemens, preluand de la acesta pozitia a treia in clasamentul mondial, cu o cota de piata de 9,6%. In perioada ianuarie-martie a anului trecut, cota de piata inregistrata de Samsung era de 6,2%. Grupul american Motorola a cunoscut o usoara redresare fata de criza pe care a traversat-o in trimestrul al patrulea din 2001, consolidandu-si locul al doilea in topul marilor producatori de telefoane mobile, cu o cota de 15,5%, fata de 13,6% cu un an in urma. Lupta cea mai acerba s-a purtat, in schimb, pentru locurile trei, patru si cinci, ocupantii acestora aflandu-se la distanta relativ redusa unul fata de celalalt. Astfel, Samsung a coborat pe locul al patrulea, chiar daca ponderea vanzarilor sale in piata mondiala a crescut de la 6,8% la 8,8%, in vreme ce Sony Ericsson a ocupat pozitia a cincea, cu o cota de 6,4%. Cu toate acestea, societatea mixta formata de Sony si Ericsson isi continua cursa pentru realizarea ambitiosului plan de a deveni liderul pietei globale.