Comisia Europeană a acordat 260 de milioane de euro pentru construcţia de autostrăzi în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Fondul de coeziune al Uniunii Europene este destinat statelor membre al căror venit naţional brut pe cap de locuitor este mai mic decât 90% din media Uniunii

Comisia Europeană a decis să suplimenteze fondurile alocate României pentru construcţia de autostrăzi cu peste 260 de milioane de euro din fondurile de coeziune, contribuţia Executivului de la Bruxelles în acest sens ajungând la 439 milioane de euro.

Prin alocarea celor 260 de milioane de euro din Fondul de coeziune, Comisia Europeană va acoperi costurile de construcţie a două tronsoane de autostradă din România, finanţate iniţial de statul român prin împrumuturi bancare, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.

Este vorba de autostrada Arad-Timişoara şi varianta de ocolire a municipiului Constanţa la nivel de autostradă care au fost date în folosinţă în 2011, respectiv, 2012. Ele au fost construite cu fonduri de la bugetul de stat, cu granturi de la Comisia Europeană şi cu împrumuturi de la Banca Europeană de Investiţii şi, respectiv, de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.

Comisia Europeană a aprobat cererea României de a finanţa din Fondul de coeziune şi partea de investiţie care fusese acoperită iniţial din împrumuturi. Împreună cu aceste noi alocări, contribuţia CE la construcţia celor două tronsoane de autostradă se ridică la 439 milioane de euro, dintre care 287 milioane de euro sunt destinaţi autostrăzii Arad-Timişoara şi 151,5 milioane de euro sunt pentru varianta de ocolire a municipiului Constanţa la nivel de autostradă.

„Infrastructura rutieră este unul dintre principalele instrumente prin care putem reduce diferenţele de dezvoltare dintre regiunile Uniunii Europene, iar România va avea întotdeauna în mine un partener pentru realizarea marilor proiecte de infrastructură“, a precizat comisarul european pentru Politică Regională, Corina Creţu.

Fondul de coeziune al Uniunii Europene este destinat statelor membre al căror venit naţional brut pe cap de locuitor este mai mic decât 90% din media Uniunii. Acesta vizează reducerea disparităţilor economice şi sociale şi promovarea dezvoltării durabile. Printre priorităţile Fondului de coeziune se află dezvoltarea reţelei transeuropene de transport.

Mai multe pentru tine:
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
Un stâlp sculptat cu un chip uman, vechi de 11.000 de ani, descoperit de arheologi
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Sinner nu se mai ascunde: și-a scos în lume iubita și a prezentat-o părinților. Fata a dat târcoale familiei Schumacher
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru bogați și personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Ce nu s-a văzut la sfințirea Catedralei! Becali a pupat mătăniile, Băsescu a pupat blondele
Alegerile parlamentare din Argentina, câștigate de partidul preşedintelui Javier Milei. Rezultatele scrutinului legislativ de la jumătatea mandatului contrazic sondajele