Ce planuri are noul proprietar Blue Air pentru viitorul companiei aeriene

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Compania Blue Air a transportat circa 1,5 milioane de pasageri, având un grad de ocupare de 92% FOTO Adevărul

Noul proprietar Blue Air, compania Airline Management Solutions, vrea consolidarea poziţiei în piaţă a operatorului aerian, vizând afaceri mai mari în 2014-2015 şi extinderea flotei, au anunţat astăzi reprezentanţii companiei.

"Flota Blue Air va fi în continuare modernizată şi va creşte numărul de aeronave în viitorul apropiat. Este un business plan asumat în cadrul procedurii de licitaţie", a declarat Gheorghe Răcaru, directorul general al companiei.

Compania a mai anunţat că viitorii acţionari vizează, printre altele, consolidarea brandului, păstrarea afacerilor în 2013 la nivelul de anul trecut şi un avans de 3-5% a rulajului în următorii doi ani, creşterea gradului de încredere în operaţiunile efectuate de companie şi investiţii în specializarea celor peste 400 de angajaţi.

Firma Airline Management Solutions, înfiinţată în urmă cu o lună de patru acţionari români, a preluat fondul de comerţ al Blue Air, printr-o tranzacţie în sumă de 30 milioane de euro, care include asumarea unor obligaţii de 28 de milioane de euro. 

Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, Airline Management Solutions a fost înfiinţată pe 17 aprilie şi are ca acţionari patru persoane fizice din Bucureşti, respectiv Teodor Cristian Rada (33%), Marius Mihail Puiu (33%), Tudor-Zamfir Constantinescu (17%) şi Luciana Păunescu (17%). Cei patru acţionari ai companiei Airline Managament Solutions sunt foşti sau actuali angajaţi ai Blue Air. 

Răcaru a afirmat că viitorii acţionari i-au solicitat să rămână în funcţia de director general al operatorului aerian.

Directorul general al Blue Air a afirmat că Airline Management Solutions este o companie cu capital 100% românesc, iar cei patru acţionari au o vastă experienţă în domeniul aviaţiei şi în turism, doi dintre aceştia fiind piloţi care operează şi în prezent pe aeronavele Blue Air.

"O parte din ei sunt oameni care fac parte din echipa Blue Air. Sunt piloţi, dar nu simpli piloţi, sunt piloţi care au în spate şi business", a afirmat Răcaru, fără să ofere detalii despre ce afaceri este vorba.

Întrebat ce garanţii prezintă pentru preluarea Blue Air o companie înfiinţată recent, Răcaru a spus că din câte ştie, firma a îndeplinit condiţiile.

"Nu ne uităm că ea a fost înfiinţată acum o lună, ne uităm la cine este în spate, cine sunt acţionarii companiei respective, sau asociaţii, pentru că este o companie cu răspundere limitată", a spus el.

Totodată, el a precizat că deocamdată această firmă nu are nevoie de licenţă de zbor, cursele fiind efectuate sub licenţa Blue Air.

La conferinţă a participat şi avocatul Arthur Flieger, reprezentant al Airline Management Solutions. Solicitat să furnizeze informaţii legate despre sumele care vor fi plătite efectiv în cadrul acestei tranzacţii, precum şi despre sursele de finanţare, el a afirmat că nu poate oferi detalii până la finalizarea procedurii, care s-ar putea încheia în câteva săptămâni.

Totodată, el a afirmat, răspunzând unei alte întrebări, că între acţionarii Airline Management Solutions şi Nelu Iordache, proprietarul Blue Air, nu există "absolut nicio legătură".

Tranzacţia constă în transferul operaţiunilor companiei Blue Air, precum şi preluarea unor obligaţii de 28 milioane euro, din care 24 milioane euro reprezintă bilete plătite în avans de către 276.000 de pasageri.

"Transferul efectiv al operaţiunilor se va face într-o perioadă de 10-30 de zile. Totodată, toţi angajaţii, respectiv 520 de persoane vor fi preluate de noua companie. Compania aleasă a fost cea care a îndeplinit toate condiţiile impuse de noi, cea mai importantă fiind avansul de 6 milioane de lei, prin care compania îşi poate continua activitatea", a declarat vineri Andrei Cionca, reprezentantul Casei de Insolvenţă Transilvania.

"Casa de Insolvenţă Transilvania, coordonatorul echipei de negociere pentru vânzarea Blue Air, anunţă că astăzi, 16 mai 2013, au fost depuse 2 oferte finale de preluare a business-ului Blue Air. Ofertele trebuie să fie însoţite şi de dovezi de depunere a garanţiei solicitate de către Comisia de organizare a procedurii de vânzare. Ofertele vor fi deschise vineri, 17 mai. Dacă toate condiţiile solicitate sunt îndeplinite, Comisia de vânzare, în urma deschiderii ofertelor, va desemna un câştigator. Acest câştigător va trebui ulterior aprobat de către creditori şi acţionari înainte de a se face efectiv transferul business-ului", se arată într-un comunicat transmis ieri de CITR, coordonatorul echipei de negociere încă de la demararea procesului.

Casa de insolvenţă au precizat că, în acord cu creditorii şi investitorii interesaţi de Blue Air, a accelerat licitaţia pentru a putea asigura companiei o stabilitate ridicată.

Vânzarea business-ului Blue Air a fost decisă pentru consolidarea poziţiei companiei pe piaţa din România şi pe cea europeană, se spune în comunicat.

"Într-o primă etapă a procedurii de vânzare, echipa de negociere coordonată de Casa de Insolvenţă Transilvania a atras 12 investitori interesaţi. Dintre ofertele depuse, 9 au fost considerate eligibile. În urma procesului de evaluare şi analiză a ofertelor depuse, în cursa pentru Blue Air au mai rămas 3 investitori. Doi dintre aceştia au depus astăzi ofertele finale. Compania aviatică Blue Air nu se află în nicio procedură judiciară şi îşi desfăşoară activitatea în condiţii normale, conform orarului de zbor, fără ca pasagerii să fie afectaţi în vreun fel de procesul de vânzare", arată CITR.

CITR, administratorul judiciar al Romstrade, firmă aflată în insolvenţă şi care deţine Blue Air, şi-a propus un termen de cel mult două luni pentru vânzarea companiei, au declarat la 11 aprilie pentru Mediafax surse apropiate situaţiei.

Blue Air a anunţat pe 24 aprilie că au fost depuse nouă oferte sau scrisori de intenţie de la investitori interesaţi de preluarea companiei deţinute de omul de afaceri Nelu Iordache, cei mai mulţi din afara ţării.

În prezent, Blue Air operează zboruri cu 8 aeronave, către 30 de destinaţii europene cu plecare din Bucureşti, Bacău şi Sibiu, având aproximativ 400 de salariaţi.

Blue Air şi constructorul Romstrade, aflat în insolvenţă, sunt cele mai importante companii controlate de omul de afaceri Nelu Iordache, cercetat pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii alocaţi pentru construirea autostrăzii Nădlac-Arad şi aflat în prezent în detenţie.

  

Mai multe pentru tine:
Sărbători fără fiul și fiica ei, stabiliți în Franța și în Dubai. Cum își alină Marina Almășan dorul: „Beau cafeaua dintr-o cană cu chipul lor”. Ce meserii au Victoraș și Marinuș?
Clarvăzătorul supranumit ”Nostradamus al zilelor noastre” face o profeție sumbră legată de Prințul William și Prințul Harry
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
De câți bani ai nevoie ca să trăiești decent în Spania. O româncă a spus cât a cheltuit în noiembrie: „O viață fără lipsuri”
Furia Ancăi Alexandrescu după ce a pierdut alegerile la Capitală. Cum vrea să se răzbune
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews