Carrefour vrea să concedieze 2.400 de angajaţi în următorii cinci ani şi să investească masiv în comerţul online

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Carrefour SA a anunţat marţi o serie de restructurări a activităţii sale, care includ concedierea a 2.400 de angajaţi în următorii cinci ani, eficientizarea ofertelor online în Franţa cu o singură platformă digitală pentru cumpărăturile generale şi deschiderea a 2.000 de magazine în următorii cinci ani în marile oraşe.

Alexandre Bompard, noul şef al Carrefour, a anunţat marţi noua strategie a companiei, care presupune concedierea a 2.400 de persoane şi investirea a  2,8 miliarde de euro (3,4 miliarde de dolari) pe parcursul a cinci ani în comerţul online.

Pe de altă parte, Carrefour intenţionează să vândă 273 de foste magazine Dia şi să reducă dimensiunea hipermarketurilor sale franceze. 

Prin aceste acţiuni, Carrefour urmăreşte o reducere a costurilor de 2 miliarde de euro pe o bază cumulată până în 2020.

"În prezent, ne confruntăm cu o mişcare globală profundă", a anunţat compania sugerând că  atât calitatea şi siguranţa alimentelor, cât şi locul de provenienţă al acestora „au devenit preocupări cheie pentru clienţii noştri".

Reducerea locurilor de muncă va proveni din plecări voluntare, a precizat compania, anunţându-şi intenţia de a eficientiza ofertele online în Franţa cu o singură platformă digitală pentru cumpărăturile generale şi de a deschide 2000 de magazine în următorii cinci ani în marile oraşe.

Bompard a venit la conducerea Carrefour în luna iunie de la retailerul media şi electronice Fnac Darty SA, unde a integrat servicii online şi a condus achiziţia lanţului de aparate Darty. 

Profitul Carrefour a scăzut cu două treimi de la vârful din 2007, deoarece magazinele de cumpărături online şi magazinele de specialitate au provocat un război al preţurilor în rândul distribuitorilor francezi. 

În România, grupul francez de retail, care a finalizat în 2016 preluarea supermarketurilor Billa, are o reţea de peste 300 de magazine, fiind cel mai mare operator de supermarketuri în funcţie de suprafaţă.