Calea ferată spre Aeroportul Otopeni nu va fi gata în 2020

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Calea ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni nu are şanse să fie gata în 2020, după ce instanţa a decis că va judeca abia în data de 19 octombrie contestaţiile privind exproprierile din zonă, scrie Club Feroviar. Aşadar, ultimul termen avansat de ministrul Transporturilor, Lucian Bode, potrivit căruia legătura feroviară va fi gata pe 26 august, nu mai este realist.

La termenul din 22 iunie, Curtea de Apel Bucureşti a amânat cauza în care mai multe firme şi persoane fizice au dat în judecată Guvernul României, Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, cerând anularea Hotărârii de Guvern nr. 558/31.11.2019, prin care s-au stabilit suprafeţele ce urmau a fi expropriate pentru construcţia conexiunii feroviare.

Următorul termen însă a fost dat abia pe 19 octombrie, după cum se poate constata pe portalul instanţelor de judecată. Chiar şi aşa, este puţin probabil ca atunci să fie şi pronunţată sentinţa, mai ales că este în stadiul procesual de fond, scrie Club Feroviar.

În proces a mai rămas o singură persoană fizică, proprietara unei case din zonă. Ceilalţi nu mai sunt parte în proces – unii au pierdut în instanţă, iar cu alţii, cum ar fi magnatul Ion Ţiriac sau proprietarul hotelului Vienna House, s-au înţeles cei de la CFR SA.

Practic, până nu se tranşează această speţă, constructorul nu poate finaliza porţiunea dintre doi piloni ai viaductului, aflată deasupra curţii reclamantei.

Şi chiar dacă pe 19 octombrie CFR, Ministerul Transporturilor şi Guvernul României vor avea câştig de cauză, conexiunea feroviară tot nu va fi gata în acest an. Şi asta pentru că vor trebui reluate lucrările pe porţiunea respectivă – betonare, amplasare de piatră spartă, montare traverse şi şină. În plus, sistemul de automatizare nu va fi funcţional pe întreaga distanţă a racordului feroviar, pentru că el nu poate fi pus în funcţiune cu o bucată lipsă. Toate aceste lucrări nu se pot executa în nici trei luni de zile, potrivit sursei citate.

Pe celelalte tronsoane ale conexiunii feroviare, lucrarea se apropie de final.

Proiectul racordului feroviar la Aeroportul Henri Coandă Otopeni prevede construirea unei căi ferate duble pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (cu 37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi staţia de cale ferată de la Terminalul T1.

Valoarea contractului semnat pe 11 iunie 2019 cu asocierea SC Arcada Company SA – SC ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH este de 398,16 milioane de lei.

Mai multe pentru tine:
A plecat din Kenya în căutarea unui trai mai bun în România, însă salariul l-a dezamăgit. Iată în ce țară vrea acum să se mute acum
Cel mai emoționant moment din semifinalele Vocea României 2025. Tânăra care i-a făcut să plângă pe Horia Brenciu și Theo Rose: „Ești un test pentru noi”
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
Ce nu știai despre Raluca Moroșanu, judecătoarea care a înfruntat-o pe șefa Curții de Apel București, Liana Nicoleta Arsenie
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile