Brandurile lux au depășit recordul din ultimii 5 ani, deși costul vieții afectează consumatorii de masă

0
Publicat:

În ultimii cinci ani, brandurile de lux din industria modei (+90%) au înregistrat performanțe mult mai bune decât cele din marilor retaileri de modă de masă (+23%), în ciuda costului ridicat al vieții.

Brandurile lux au depășit recordul din ultimii 5 ani

Cu doar câteva zile înainte ca sezonul european al prezentărilor de modă să debuteze cu Săptămâna Modei de la Londra, o nouă cercetare de la eToro arată că acțiunile din domeniul hainelor de lux au generat în ultimii cinci ani randamente de peste patru ori mai mari decât cele ale omologilor lor din domeniul modei de masă.

eToro Fashion Week Index a analizat performanța celor mai mari zece mărci britanice și europene de modă de lux și retaileri de haine care se adresează maselor, în funcție de capitalizarea de piață, și a constatat că mărcile de modă de lux au depășit semnificativ performanțele celor produse în masă în ultimii ani. Primele 10 acțiuni din domeniul modei de lux au înregistrat o creștere de 90% în ultimii cinci ani, în comparație cu o creștere modestă de 23% înregistrată de companiile de fast fashion (tabelul 1). În fruntea clasamentului mărcilor de lux se află titanii din domeniul modei LVMH și Hermes, care au cules roadele identităților de marcă puternice, ale puterii de stabilire a prețurilor și ale loialității clienților. În ultimii cinci ani, LVMH a înregistrat o creștere uluitoare de 163% a valorii sale de piață, în timp ce Hermes se mândrește cu o rată de creștere uimitoare de 241%.

În contrast puternic față de omologii lor de lux, retailerii europeni de fast fashion au înregistrat o creștere mai modestă. Inditex din Spania, compania-mamă a gigantului modei Zara, a înregistrat o creștere de 21% în ultimii cinci ani, după H&M din Suedia, cu o creștere de 26%, și Next din Marea Britanie, cu o creștere de 25%. ASOS a avut cea mai slabă performanță, înregistrând un recul major, cu o scădere de 94%. În acest scenariu, remarcabili sunt jucătorii mai mici din industrie. Retailerul online MAVI din Turcia, o marcă de denim, a înregistrat o creștere de 1.725% în valoare.

"Ascensiunea meteorică a LVMH, care a ajuns să fie cea mai mare acțiune cu capitalizare bursieră din Europa, arată farmecul durabil al mărcilor de lux, chiar și în fața incertitudinilor economice și a crizei costului vieții, care i-a făcut pe cumpărătorii obișnuiți să strângă cureaua", a explicat Ben Laidler, strateg pentru piețele globale la eToro.

"Mărcile principale de masă merită încrederea noastră pentru că au navigat bine în acest mediu economic dificil, prețurile colective ale acțiunilor lor depășind media acțiunilor europene mai mari. Cu toate acestea, prăbușirea prețului acțiunilor ASOS, de exemplu, ne amintește de cât de neiertătoare și de competitivă poate fi această industrie. Acest lucru subliniază importanța adaptabilității și a inovației în industria modei în continuă schimbare. Pe măsură ce sectorul continuă să evolueze, ne putem aștepta să asistăm la noi schimbări în ceea ce privește soarta acestor mărci tradiționale."

Moda depășește piața europeană în general

În pofida provocărilor pe termen lung cu care se confruntă mărcile de îmbrăcăminte produse în masă, atât retailerii de modă de lux, cât și cei de fast fashion din Marea Britanie și din Europa au avut în mod constant o performanță superioară celei a pieței bursiere europene în general. În ultimii cinci ani, primele 10 acțiuni din domeniul modei de lux au depășit Stoxx600 cu un raport impresionant de 4:1. Între timp, coșul eToro al primelor 10 mărci de masă au înregistrat recent o revenire modestă, dar încurajatoare, în ultimul an, înregistrând o creștere de 25% față de 4,3% pentru Stoxx500.

"Creșterile salariale și reducerea presiunilor inflaționiste s-au combinat pentru a da consumatorilor un sentiment reînnoit de încredere și putere de cumpărare în ultima vreme, demonstrând echilibrul delicat dintre condițiile macroeconomice și industria modei orientată spre consumator. În condițiile în care creșterea economică încetinește acum în Europa, atât comercianții cu amănuntul din industria de lux, cât și retailerii mari de fast fashion ar putea fi forțați să se adapteze din nou.", conchide Ben Laidler.

Mai multe pentru tine:
Descoperirea terifiantă făcută de o femeie, după ce soțul a murit în vacanța din Cipru! Ce au găsit medicii în corpul bărbatului
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
Inspirație pentru bărbați: ținute urban casual și smart-casual de iarnă – Ghid complet, plus shopping online rapid
Nu cumpăra nimic înainte să vezi acest top 10 electrocasnice 2025 – cele mai bune alegeri pentru casă și cadouri de sărbători
Ce s-a descoperit după autopsia medicului Ștefaniei Szabo. Nu a murit din cauza unui infarct sau AVC
Magia Crăciunului în familie: pulovere, pijamale și șosete asortate pentru momente cozy și cadouri de neuitat – amintiri festive alături de cei dragi
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie
Top of the Top Hervis Sport 2025/2026: Oferte iarnă, produse Top Seller și reduceri 20% de neratat
Marina Voica, grav afectată de criza apei din Prahova: „La 89 de ani, mă spăl la lighean. Nespălată tot nu rămân!” Orașul Breaza e paralizat: „Au externat bolnavii!”
Cu cea mai spectaculoasă tiară a ei! Prințesa Kate a captat atenția tuturor la Banchetul de Stat de la Windsor, alături de William
Ultimele cuvinte ale Roxanei Moise către antrenoarea sa, înainte de a pierde lupta cu cancerul: „Eu o să mă fac bine. O să vedeți”