Bani din apă minerală: Devin vizează investiții pe piața autohtonă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Îmbuteliatorul de apă minerală Devin vrea să intre piața autohtonă. Iar motivul este simplu: potențialul acesteia este imens ținând cont că un român bea, în medie, 55 de litri de apă minerală, în timp ce alți cetățeni din UE depășesc 150 de litri anual.

Albena Vasileva, directorul fondului de investiții, spune că Advent realizează evaluări periodice ale oportunităţilor de achiziţie în sectorul apelor minerale şi băuturilor răcoritoare din România. "Am spus că intenţionăm să facem achiziţii în Bulgaria şi în regiune, ceea ce include şi România", a spus el, potrivit cotidianului bulgar Dnevnik, citat de Mediafax.

Producătorul Devin, cu afaceri de peste 40 de milioane de euro, ţinteşte o cotă de piaţă de 10% în România în următorii cinci ani, ceea ce i-ar putea aduce vânzări de peste 30 milioane euro la nivel local.

Producătorii români domină vânzările

Principalii producători interni sunt Romaqua, producătorul Borsec, Dorna, European Drinks, Apemin Tuşnad, Bucovina, Perla Harghitei şi Biborţeni. În timp ce alţi investitori cu bani intră pe piaţă, mulţi dintre producătorii deja prezenţi taie cheltuielile. Astfel, Coca-Cola a închis, anul trecut, fabrica din localitatea suceveană Floreni, mutând producţia la unitatea din Poiana Negri.

Investiții pe piața autohtonă

Producătorul berii Tuborg, foştii acţionari ai Bere Azuga sau Jean Valvis sunt doar câţiva dintre cei care au investit, în ultima perioadă, zeci de milioane de euro în noi unităţi de producţie de apă. În Suceava, omul de afaceri Jean Valvis - cel care a dezvoltat şi brandurile Dorna şi Dorna Apemin, pe care le-a vândut ulterior companiei Coca-Cola - va inaugura în vara acestui an, în urma unei investiţii de 12,5 milioane de euro, o fabrică în Suceava unde va produce Aqua Carpatica.

Cel mai nou jucător este United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producătorul berii Tuborg şi Carlsberg. URBB a lansat brandul de apă Bilbor, în urma unei investiţii de 10 milioane de euro. Compania a construit o fabrică de apă minerală unde lucrează 35 de angajaţi în localitatea Bilbor din judeţul Harghita. Cu o singură linie de îmbuteliere, unitatea de producţie are o capacitate de 12.000 de sticle de doi litri pe oră. URBB, care vizează în următorii cinci ani o cotă de 10% din piaţa internă de profil, intenţionează să exporte 25% din producţia de la Bilbor în ţările din Golf.

Mai multe pentru tine:
Jurnalistul Charlie Ottley a dezvăluit ce apreciază la țara noastră: „Unul dintre principalele puncte forte”. Ce expresii românești îl amuză
Moarte suspectă a unui magnat rus cu contracte cu armata rusă. Este al 20-lea manager de top care își pierde viața
Mihai Bendeac, destăinuiri despre viața amoroasă. De câți ani nu a mai ieșit actorul la o întâlnire romantică: „Îmi place foarte mult să fiu singur”
Cât au plătit Anca Țurcașiu și iubitul ei, Călin, pentru o săptămână de vis în Grecia: „Am învățat să călătorim «light»”. Actrița a împărtășit secretul vacanțelor accesibile
Fermecată de Kate Middleton, Melania Trump a avut o atitudine flagrant diferită față de Regina Camilla
Transformarea soției lui Lucian Viziru, după ce a fost criticată că arată ca o femeie de 60 de ani. Apariția îndrăzneață a Emei l-a eclipsat pe actor
Dieta lui Marilyn Monroe: „Mi s-a spus că obiceiurile mele alimentare sunt absolut bizare“
„Renunță la stilist!” Robbie Margot, atacată de fani după ce s-a prezentat pe covorul roșu aproape goală!
Descinderi DIICOT la Motru: tânăr de 30 de ani, prins cu saci de cannabis și plantație în serele părinților din Samarinești
Cât costă cazarea în perioada sărbătorilor de iarnă la hotelul Simonei Halep din Poiana Brașov? Gică Hagi vă așteaptă la Mamaia: „Întâlnire cu Moș Crăciun”
Un tablou de Rubens, dispărut timp de peste 400 de ani, descoperit la Paris