Avionul-gigant A380 face astăzi prima sa cursă peste Oceanul Atlantic
0Airbus şi Lufthansa îşi pun mari speranţe în primul zbor transatlantic al celui mai mare avion comercial din lume Cel mai mare avion de pasageri din lume, Superjumbo A380, va ajunge
Airbus şi Lufthansa îşi pun mari speranţe în primul zbor transatlantic al celui mai mare avion comercial din lume
Cel mai mare avion de pasageri din lume, Superjumbo A380, va ajunge astăzi, pentru prima oară, pe teren american, unde va ateriza la New York. Pentru compania producătoare, Airbus, şi pentru linia germană Lufthansa, priml zbor transatlantic al lui A380 este o bună ocazie de a arăta aeronava potenţialilor cumpărători din SUA, dar şi aeroporturilor care ar putea deveni noile baze de zbor pentru gigantul aviatic.
Pentru Airbus, care trece printr-o criză de management, dar şi una financiară - inclusiv o întârziere de doi ani la livrările Airbus A380 ce va costa compania 6,61 miliarde de dolari din profiturile estimate- acest zbor este o şansă de a dovedi că avionul va fi gata când primele livrări, către Singapore, vor fi făcute, în octombrie anul acesta.
Show-ul aviatic de astăzi începe pe aeroportul internaţional din Frankfurt, la ora locală 9:00 a.m., când A380 va decola în cursa Lufthansa 8940. După un zbor de opt ore, avionul este aşteptat să aterizeze pe aeroportul John F. Kennedy din New York, la ora locală 12:30 p.m.
Demonstraţie pentru americani, dar şi zbor de optimizare
La bordul avionului vor fi 550 de persoane, printre care patru piloţi, patru reprezentanţi ai Airbus, 23 de membri ai echipajului Lufthansa şi 519 pasageri, majoritatea angajaţi ai celor două companii şi câţiva reporteri.
Zborul va semăna cu unul comercial, cu mese şi servicii de divertisment, arată AP. Mâine, Lufthansa şi Airbus vor face un zbor demonstrativ la Chicago O'Hare Airport, înainte de a reveni la New York şi apoi la Frankfurt. Ulterior, avionul va zbura spre Hong Kong şi retur, va ateriza pe Washington Dulles International Airport, pe 25 martie, şi apoi va face oprirea finală la Munchen pe 28 martie. Cu ajutorul rezultatelor zborurilor din acest circuit -zboruri care coincid cu unul comercial- Lufthansa urmăreşte să compare costurile cursei lui A380 cu cele ale unui avion de cursă lungă, dar cu o capacitate mai mică, aşa cum sunt cele operate în prezent.
A380, care consumă aproximativ teri litri de combustibil la 100 de kilometri pentru un pasager şi poate parcurge în jur de 14.,800 kilometri, transportă până la 550 de pasageri. Airbus are 166 de comenzi de la 15 companii aeriene pentru noul avion, care a făcut deja zboruri-test în Europa şi Asia. "Suntem mândri că putem acum să prezentăm avionul A380 poporului american. Atât John F. Kennedy, Los Angeles International Airport, cât şi Chicago O'Hare International şi Washington Dulles International Airport sunt viitoare destinaţii-cheie pentru A380", a spus Mario Heinen, şeful programului A380 al Airbus.
Lufthansa va avea primul său avion A380 abia în 2009
Zborul Frankfurt-New York este unul din cele două zboruri ale A380 către Statele Unite ale Americii. Celălalt avion A380, operat de compania australiană Qantas, va zbura astăzi spre Los Angeles International Airport, dar nu va avea pasageri şi echipaj, cu excepţia celui din cabina avionului. Aeroportul din Los Angeles este al cincilea cel mai aglomerat aeroport din lume şi se aşteaptă ca acesta să devină prima destinaţie americană pentru A380, când acesta va intra în circuitul comercial.
Lufthansa, care a comandat până acum 15 modele A380 şi opţiuni de cumpărare pentru alte cinci, vrea să folosească aeronavele pe rutele internaţionale, în special către Asia şi America de Nord. Primul său Airbus A380 îi va fi livrat în 2009, şi nu în 2008, cum ar fi trebuit.
Problemele companiei Airbus l-au determinat pe Louis Gallois, codirector executiv la compania-mamă a Airbus, EADS, să caracterizeze anul 2006 drept unul dintre "cei mai răi ani pentru Airbus din viaţa sa". Airbus încearcă acum să-şi revină, prin concedierea a 10.000 de angajaţi şi restructurarea sau închiderea a şase din uzinele sale din Europa. Nu mai departe de vineri, în jur de 40.000 de angajaţi ai Airbus au protestat în Germania, Franţa, Marea Britanie şi Spania faţă de planurile companiei de a-şi reduce forţa de muncă cu 10%.