Atenţie unde vă cazaţi: două din trei hoteluri „scapă“ datele personale ale clienţilor, inclusiv cele de pe carduri. Ce greşeli fac companiile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compromiterea informaţiilor personale include numele complete, adresele de email, detalii privind cardurile de credit şi paşapoartele clienţilor, care ar putea pfi utilizate de infractorii cibernetici tot mai interesaţi de deplasările unor profesionişti influenţi şi ale unor angajaţi guvernamentali.

Două din trei hoteluri gestionează incorect informaţiile referitoare la rezervările clienţilor şi datele lor personale, care ajung la terţe părţi, inclusiv la advertiseri şi la companii de consultanţă, potrivit unei analize efectuată de compania Symantec.

Studiul, care a evaluat peste 1.500 de site-uri de hoteluri cu două şi până la cinci stele, din 54 de ţări, a fost publicat la câteva luni după ce Marriott International a dezvăluit unul didntre cele mai grave cazuri de compromitere a datelor clienţilor din istorie.

Symantec a precizat că grupul Marriott nu a fost inclus în cercetare.

Compromiterea informaţiilor personale include numele complete, adresele de email, detalii privind cardurile de credit şi paşapoartele clienţilor, care ar putea pfi utilizate de infractorii cibernetici tot mai interesaţi de deplasările unor profesionişti influenţi şi ale unor angajaţi guvernamentali, potrivit Symantec.

”În timp ce nu este un secret că advertiserii urmăresc obiceiurile online ale utilizatorilor, în acest caz informaţiile obţinute pot permite acestor servicii terţe să se logheze la rezervări, să vadă detalii personale şi chiar să anuleze rezervări”, a declarat Candid Wueest, cercetător în cadrul studiului.

Cercetarea a arătat că aceste compromiteri ale datelor au loc atunci când un site de hotel trimite emailuri de confirmare cu un link care are informaţii directe despre rezervare. Codul de referinţă ataşat linkului poate fi distribuit la peste 30 de furnizori de servicii diferiţi, inclusiv către reţele sociale, motoare de căutare şi servicii de publicitate şi analiză.

Wueest a arătat că 25% dintre directorii de la site-urile hoteliere care răspund de confidenţialitatea datelor nu au răspuns solicitărilor Symantec, la şase săptămâni după ce au fost informaţi de această problemă, iar cei care au răspuns au făcut-o după circa zece zile.

“Unii dintre ei au recunoscut că încă îşi actualizează sistemele pentru a respecta reglementările europene GDPR”, a spus Wueest.

Mai multe pentru tine:
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent