Antreprenorii români anticipează noi scumpiri ale produselor şi serviciilor lor. Cu cât ar putea creşte preţurile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Shutterstock

Aproximativ 92,5% dintre antreprenori anticipează noi scumpiri ale produselor/serviciilor lor, iar dintre aceştia mai mult de trei sferturi (77%) au afirmat că vor creşte între 10-30%, arată un sondaj prezentat marţi de Consiliul Naţional al IMM-urilor din România.

Conform sondajului, dintre antreprenorii care anticipează noi scumpiri ale produselor/serviciilor lor, 77,1% vor creşte preţurile între 10-30%, 14,3% vor creşte sub 10% şi 8,6% sub 10%.

Totodată, aproape jumătate (47,5%) au răspuns afirmativ când au fost întrebaţi dacă au posibilitatea creşterii salariului minim al angajaţilor lor cu 200 lei neimpozitabili, în perioada următoare.

„La întrebarea: 'Care este motivul pentru care nu veţi creşte salariul angajaţilor dvs. încadraţi cu salariul minim', antreprenorii au răspuns: Cheltuieli mari cu combustibilul/energia/gazul - 52,5%; Menţinerea competitivităţii în cadrul unor contracte semnate - 45%; Creşteri salariale acordate anterior - 27,5%; Cheltuieli mari cu materia primă - 15%.", susţin autorii sondajului.

Referitor la obiectivele antreprenorilor pe termen scurt, 70% din antreprenori au precizat menţinerea activităţii şi a angajaţilor la nivelul actual, 25% au menţionat dezvoltarea activităţii şi creşterea numărului de angajaţi şi restul de 5% vor diminua activitatea firmei.

Conform sondajului, majoritatea antreprenorilor chestionaţi (97,5%) nu consideră utilă introducerea obligativităţii înscrierii în Catalogul firmelor şi plăţii unei taxe către o organizaţie privată (100 de euro/an pentru întreprinderi mari, 75 de euro/an pentru întreprinderi mijlocii, 50 de euro/an pentru întreprinderi mici, 20 de euro/an pentru microîntreprinderi, 10 de euro/an pentru persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale).

Consiliul Naţional al IMM-urilor din România a realizat în perioada 10 mai - 18 mai 2022 un sondaj cu scopul de a identifica opinia antreprenorilor cu privire la contextul economic actual şi gradul de încredere al IMM-urilor în instituţiile de reprezentare, la care au răspuns 2.835 de antreprenori.

În ceea ce priveşte forma de organizare, respondenţii au fost 72,5% microîntreprinderi, 17,5% întreprinderi mici, 10% întreprinderi mijlocii.

Referitor la domeniul în care respondenţii îşi desfăşoară activitatea, 72,5% sunt din servicii, 22,5% sunt din producţie şi restul de 5% sunt din domeniul comerţului. 

Mai multe pentru tine:
Descinderi DIICOT la Motru: tânăr de 30 de ani, prins cu saci de cannabis și plantație în serele părinților din Samarinești
De ce acte ai nevoie ca să votezi la alegerile din Republica Moldova dacă ești în străinătate
Autorul cărții „Codul lui Da Vinci”, logodit cu una dintre cele patru amante ale lui! E cu 27 de ani mai tânără decât el!
Jurnalistul Charlie Ottley a dezvăluit ce apreciază la țara noastră: „Unul dintre principalele puncte forte”. Ce expresii românești îl amuză
Transformarea soției lui Lucian Viziru, după ce a fost criticată că arată ca o femeie de 60 de ani. Apariția îndrăzneață a Emei l-a eclipsat pe actor
Povestea şocantă a unui accident de avion: Mi-am mâncat prietenii ca să supraviețuiesc
Cât costă un sejur la munte în vacanța de toamnă. Ce includ ofertele și care sunt stațiunile din România pe care le preferă turiștii
Mihai Bendeac, destăinuiri despre viața amoroasă. De câți ani nu a mai ieșit actorul la o întâlnire romantică: „Îmi place foarte mult să fiu singur”
Cât au plătit Anca Țurcașiu și iubitul ei, Călin, pentru o săptămână de vis în Grecia: „Am învățat să călătorim «light»”. Actrița a împărtășit secretul vacanțelor accesibile
Fermecată de Kate Middleton, Melania Trump a avut o atitudine flagrant diferită față de Regina Camilla
Cât costă cazarea în perioada sărbătorilor de iarnă la hotelul Simonei Halep din Poiana Brașov? Gică Hagi vă așteaptă la Mamaia: „Întâlnire cu Moș Crăciun”