Angajații Volkswagen amenință cu greva, acuzând compania că acționează ca „în timpul celui de-al Treilea Reich”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Liderii sindicali au amenințat cu greve și au avertizat miercuri Volkswagen că face o „greșeală istorică” dacă va finaliza disponibilizările și va închide fabricile din Germania.

Angajații Volkswagen amenință cu greva: închiderea fabricilor este o „greșeală istorică”

Situația este extrem de tensionată în Germania, dat fiind că spectrul închiderii fabricilor Volkswagen, o premieră pentru companie, a creat un conflict cu sindicatul IG Metall, care a promis că va lupta împotriva acestor mișcări.

IG Metall trebuie, de asemenea, să negocieze noi contracte de muncă pentru cei 130.000 de lucrători ai mărcii de bază VW din Germania, după ce grupul a încheiat, la începutul acestei luni, acordurile care asigurau angajarea în șase dintre fabricile sale din vestul Germaniei de la mijlocul anilor 1990.

Reprezentanții muncitorilor au promis că vor manifesta o rezistență acerbă împotriva reducerilor de locuri de muncă, dând vina pe conducerea de vârf și sprijinul neclintit al guvernului pentru bolile Volkswagen.

IG Metall a amenințat cu greve, care sunt posibile de la începutul lunii decembrie, și a insistat asupra unei creșteri salariale cu 7%.

Un păstor bun are grijă de oile lui și le ține împreună. Păstorul Volkswagen amenință că le va smulge pielea de pe trup și apoi le va arunca într-un uragan", a declarat Thorsten Groeger, negociatorul șef al IG Metall cu Volkswagen, lucrătorilor din afara locului de discuții. în Hanovra.

Situația, similară celei din timpul celui de-al Treilea Reich

Șefa comitetului de întreprindere Daniela Cavallo a făcut referire la exproprierea fondurilor sindicale din timpul celui de-al Treilea Reich, potrivit relatării Reuters.

Cu o dobândă medie, acest capital, pe care naziștii îl jefuiseră mișcării muncitorești la acea vreme, ar fi generat miliarde de euro de-a lungul deceniilor. Acești bani, banii noștri, sunt astăzi în Grupul Volkswagen", a spus ea.

Ea a subliniat că este pregătită să facă compromisuri, dar a adăugat că acum depinde de conducere să găsească o soluție.

Unii muncitori au ridicat pancarte care spuneau „Lipsa de muncitori calificați la bord – căutăm experți”.

Volkswagen susține că costurile ridicate ale energiei și ale forței de muncă din Germania, cea mai mare economie a Europei, o dezavantajează în fața al companii europene, precum și a rivalilor chinezi, care și-au pus ochii pe o mare parte a pieței de vehicule electrice din regiune.

Germania rămâne în urmă

Întărind acest mesaj la începutul discuțiilor, șeful de personal al mărcii VW a spus că divizia trebuie să reducă costurile pentru a rămâne competitivă.

„Germania rămâne în urma concurenței. Marca noastră de bază Volkswagen este afectată în mod special de acest lucru. Concurența internațională amenință să ne depășească", a spus Arne Meiswinkel. „Trebuie să lucrăm împreună pentru a ne restructura compania. Situația este gravă”.

S-a încercat găsirea de soluții viabile, a spus Meiswinkel, dar declarația sa a fost întâmpinată cu huiduieli.

Discuțiile au loc la Schloss Herrenhausen, o reședință din secolul al XIX-lea a regalității hanovriene.

Aceștia vin în condițiile în care industria germană în ansamblu se confruntă cu costuri ridicate, deficit de forță de muncă și concurență în creștere, lideri grei, inclusiv BASF și Thyssenkrupp să ia în considerare reducerea activităților lor.

Probleme și la Mercedes-Benz și BMW

Alți producători auto germani simt și ei durerea, cu Mercedes-Benz și BMW și-au redus previziunile de profit în ultimele săptămâni din cauza cererii slabe din China.

Confruntarea a îngrijorat guvernul de coaliție al Germaniei, care se luptă deja să-și ridice creșterea economică și propria sa popularitate înainte de alegerile federale de anul viitor.

Ministrul Economiei, Robert Habeck, a declarat, în timpul unei vizite în fabrică săptămâna trecută, că dorește să ajute Volkswagen într-o perioadă de reducere a costurilor, fără a fi nevoie să recurgă la închiderea șantierului, dar a spus că există limite.

Groeger a recunoscut că compania se confruntă cu provocări majore, dar a spus că succesul Volkswagen de-a lungul deceniilor s-a bazat pe rezolvarea problemelor cu angajații, nu pe confruntare.

„Estei o greșeală istorică. În plus, ar putea costa și mulți bani", a spus el.

Conducerea Volkswagen „ar trebui să încercuiască o zi în calendarele lor cu caractere aldine: 1 decembrie. Nu doar atunci se va deschide prima fereastră din calendarul Advent. Dar grevele sunt posibile începând cu ora 00:01 în această zi”, a spus Groeger.

Mai multe pentru tine:
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două