Anastasiu, despre turism: Trăim într-o paradigmă de scump şi prost. Mamaia şi litoralul, scumpe câteodată

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul

Omul de afaceri Dragoş Anastasiu susţine că paradigma „scump şi prost” raportată la turismul românesc nu este „corectă în integralitate”, acesta precizând că litoralul românesc este scump în anumite perioade, dar „dacă este cerere şi se plătesc preţurile respective, astea sunt preţurile corecte”.

El mai spune că, în ceea ce priveşte litoralul românesc şi atragerea turiştilor străini, lupta este pierdută, cel puţin deocamdată”.

„Turismul românesc are... trăim într-o paradigmă de scump şi prost, ceea ce nu este corect în integralitate. Sigur că avem zone şi aşa. Mamaia şi litoralul mi se par că sunt scumpe câteodată. La weekend, în august, dar aşa e cererea. Dacă vrem Mamaia în aprilie sau în mai, e foarte ieftin, e mult mai ieftin decât în Bulgaria.

Ideea este că toată lumea se uită la weekend şi în august. (...) Chestia cu preţurile, dacă e cerere şi se plătesc preţurile respective, astea sunt preţurile corecte. Ne place nu ne place, nu suntem obligaţi să facem. Toată lumea la weekend, în august să se ducă la mare, la fel cum e Revelionul în Poiana Braşov sau la Sinaia sau Predeal. Dar astea sunt nişte ştampile puse şi care nu sunt corecte pentru toate anotimpurile şi pentru toate staţiunile. Trebuie să luptăm cu ele, în sensul să dovedim că avem şi altceva, şi avem altceva”, a declarat Dragoş Anastasiu duminică, la Prima Tv, informează News.ro

Acesta a dat ca exemple zonele sălbatice, izolate, precum Delta Dunării, dar şi Transilvania, Bucovina, Maramureş, Banatul Montan, Ţara Făgăraşului sau Ţara Loviştei. 

Anastasiu a mărturisit că a discutat cu oameni din domeniul turismului, iar România este „top” în ceea ce priveşte cluburile, el spunând că unul dintre aceştia i-a spus că la Mamaia cluburile sunt „peste Ibiza”. 

Referitor la turismul de tip „sun and beach”, de litoral, România se „luptă cu morile de vânt”; iar „lupta e pierdută, cel puţin deocamdată” în ceea ce priveşte atragerea turiştilor străini. 

El spune că branduri precum Dracula, Untold, trebuie folosite, în paralel cu definirea unei viziuni şi a unei strategii pentru turismul românesc.

Mai multe pentru tine:
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Creștere importantă a pensiilor pentru o categorie de români. Cine va primi cu 275 de lei mai mult lunar din 2026
Ce spune despre România un vlogger american ce a fost arestat în Rusia: Nu există nimic similar!
Presupusul iubit al Rodicăi Stănoiu dezvăluie, în sfârșit, adevărul despre relația lor. Marius Calotă spune cine moștenește averea de milioane de euro VIDEO
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
În timp ce Katy Perry e îndrăgostită lulea de Justin Trudeau, Orlando Bloom nu mai acceptă să aibă orice iubită
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie