ANALIZĂ Piaţa de flori explodează: de Valentine’s Day, vânzările cresc cu peste 300%

0
Publicat:
Ultima actualizare:
trandafirii şi celelalte flori roşii au cea mai mare căutare de Ziua Îndrădostiţilor

Data de 14 februarie, când îndrăgostiţii sărbătoresc Sf. Valentin, aduce florăriilor vânzări cu peste 300% mai mari faţă de zilele obişnuite din an. „În majoritatea cazurilor, florăriile înregistrează doar în ziua de 14 februarie vânzări cât într-o lună normală“, arată administratorii portalului specializat florifrumoase.ro.

„Am achiziţionat 50 de suporturi de flori în formă de inimă pe care le vom decora cu trandafiri roşii, sau cu flori roşii şi bomboane de ciocolată. Pe lângă inimi, ne aşteptăm să vindem cel puţin zece buchete de 101 trandafiri roşii şi o sută de buchete de trandafiri roşii şi cel puţin un pachet de 1001 trandafiri. Pachetul de 1001 trandafiri constă în decorarea unei camere cu tot atâţia trandafiri şi cu şampanie“, a declarat Gabriel Caloian, directorul general al Jolies Fleurs – compania care administrează magazinul online florifrumoase.ro.
 „Estimez că vânzările online de flori se vor ridica la aproximativ 50.000 de euro, doar în ziua de Sf. Valentin, dacă ne raportăm la încasările declarate de principalii jucători de pe piaţa de profil“, a punctat directorul general al companiei.

Bărbaţii nu se uită la bani

Bărbaţii sunt dispuşi să cheltuie minimum 300 de lei doar pentru a-şi arăta dragostea. De Sf. Valentin se cheltuie cel mai mult, chiar şi până la 6.500 de lei dacă aleg pachetul de 1001 trandafiri. Dar nu multă lume îşi permite să ofere 1001 trandafiri. De regulă, un domn cheltuie în jur de 300 de lei de Sf. Valentin“, a punctat Gabriel Caloian.
Potrivit florifrumoase.ro, florăriile online deja au primit foarte multe comenzi, deoarece bărbaţii vor să fie siguri că florile vor ajunge în timp util la destinatare.
„De două săptămâni primim zilnic comenzi pentru data de 14 februarie. Foarte mulţi bărbaţi ne cer ca buchetele sau aranjamentele să ajungă dimineaţă  la destinaţie, să-şi surprindă iubitele de la prima oră a zilei. Astfel, pentru a avea prioritate, au comandat din timp“, a mai spus reprezentantul portalului.

Aranjamentele şi florile roşii, preferate în România

Ce flori sunt la mare căutare de Sfântul Valentin? „Trandafirii roşii deţin supremaţia, dar se vând foarte bine şi aranjamentele din garoafe roşii combinate cu bomboane de ciocolată, inimile din crizanteme olandeze sau din orhidee, precum şi lalelele roşii. De asemenea, am remarcat faptul că se poartă foarte mult florile în cutie sau aranjamentele sub formă de cadou“, explică reprezentantul florifrumoase.ro.
 „De asemenea, am primit în acest an foarte multe comenzi de ursuleţi, căţeluşi sau pisicuţe din flori“, a punctat Caloian.

Ianuarie: vânzările au scăzut dramatic

Valentine’s Day vine ca o gură de oxigen pentru florării, care au înregistrat în luna ianuarie cele mai slabe vânzări din an. „În luna ianuarie, livrările au scăzut cu aproximativ 80% faţă de o lună obişnuită. Noroc că a fost Sfântul Ion şi s-au mai comandat câteva aranjamente, în rest au fost şi zile în care nu s-a vândut nici măcar un buchet de flori“.

Potrivit lui Gabriel Caloian, în fiecare an se înregistrează scăderi substanţiale ale vânzărilor de flori, dar acestea îşi revin odată cu Sf. Valentin. Cele mai profitabile luni din an la capitolul vânzări de flori sunt martie (care conduce detaşat), mai, iunie, septembrie, octombrie şi noiembrie.

Importatorii umflă preţurile cu peste 25%

Importatorii de flori profită de pe urma acestei sărbători la maximum şi măresc preţurile cu peste 25%, spunând că aşa ar creşte cotaţiile la Bursa de flori din Amsterdam.
„Am decis ca noi să nu scumpim buchetele şi aranjamentele, în ciuda faptului că vom cumpăra flori mai scumpe. Prefer să vând buchetele la aceleaşi preţuri din timpul anului, chiar dacă rata profitului va fi mai mică. Cumpărătorii observă acest lucru şi astfel îi fidelizăm. Nu mi se pare corect să măreşti preţurile atunci când cresc vânzările“, a precizat reprezentantul florifrumoase.ro.

Piaţa online creşte continuu

Din punct de vedere al comerţului electronic cu flori, Caloian spune că acesta creşte progresiv de la an la an. „Piata online de flori a crescut în fiecare an, progresiv, cu aproximativ 10-15%. Lunar, pe piaţa florăriilor online apare cel puţin un jucător. Asta pentru că este un business cu o marjă de profit mult mai mare decât în alte sectoare. Având în vedere că românii cumpără din ce în ce mai mult de pe internet, consider că este loc pentru toată lumea. Pentru anul acesta estimez că piaţa comerţului online de flori va depăşi 1,3 milioane de euro, în creştere cu peste 10% faţă de anul 2012“, a încheiat directorul florifrumoase.ro.

Portalul florifrumoase.ro este administrat de SC Jolies Fleurs SRL şi livrează flori şi aranjamente florale În toată ţara. Jolies Fleurs şi-a început activitatea la începutul anului 2011, în urma unei investiţii de aproximativ 25.000 de euro, iar în doi ani intenţionează să devină unul din primii cinci jucători ai pieţei online de flori.
Principalele firme care activează în comerţul online cu flori sunt Florăria Florex Online, Hipogrif Onine Group, Iris şi Online Business Development.