Afaceri în scădere cu 10% pentru producătorul de cafea Strauss România
0Producătorul de cafea Strauss România estimează pentru acest an o scădere a cifrei de afaceri de până la 10%, de la circa 80 de milioane de euro în 2009, potrivit lui Avi Ben Baruch, directorul general adjunct al companiei, citat de Mediafax.
"Piaţa românească de cafea nu scade, şi nici consumul. Se înregistrează
doar valoric o scădere, în condiţiile în care românii se orientează
către cafea mai ieftină. S-ar putea să se înregistreze în continuare
diminuări, pe fondul măsurilor anunţate de Guvern. În următorii doi ani
cred că situaţia va fi mai bună şi vom putea atinge rezultatele din
2008, cel mai bun an pentru noi", a afirmat Avi Ben Baruch, directorul general adjunct al companiei Strauss România.
Piața de cafea, în stagmare
El a adăugat că pentru acest an estimează o stagnare a pieţei cafelei
din România, valoric, la nivelul din 2009, de 300-350 milioane euro. Din totalul afacerilor companiei, 70% reprezintă cafeaua măcinată, 20%
cea solubilă, iar restul expresso şi mixuri. În România compania are o cotă de piaţă, potrivit datelor proprii, de
circa 40%, şi îşi propune să ajungă la 50% până în 2012. "Situaţia generală a pieţei a frânat atingerea acestei cote în 2011, aşa
cum ne propusesem", a mai spus Baruch. Compania face parte din grupul internaţional Strauss.