Cercetătorii au rescris codul genetic al unei bacterii, pregătesc următorul pas în regândirea biologiei şi îmbunătăţirea ei

În viitor, organismele făcute „la comandă“ ar putea deveni realitate. FOTO MicrobiologyOnline

Oamenii de ştiinţă de la universităţile Yale şi Harvard au reuşit o premieră în ceea ce priveşte genetica. Ei au modificat cu succes genomul unui organism îmbunătăţindu-i sistemul imunitar.

Această premieră a cercetătorilor de la Yale şi Harvard presupune că, în viitor, tehnica poate fi folosită pentru a crea noi forme de proteine atât folosite pentru combaterea bolilor, cât şi pentru a dezvolta noi clase de materiale. „Am creat un organism cu un cod genetic nou şi astfel vom reuşi să modificăm funcţia biologică în moduri care până acum păreau imposibile“, a afirmat Farren Isaacs, coautor al studiului, citat de Phys.org.

Alături de Isaacs a lucrat şi George Church de la Harvard Medical School, iar ceea ce ei au reuşit este rezultatul a ani de zile de studiu în ceea ce se numeşte biologie sintetică. Scopul acestui domeniu este regândirea sistemelor biologice naturale în scopuri utile, cum ar fi combaterea bolilor. Ei au experimentat pe bacteria de Escherichia coli (E.coli) şi au reuşit să schimbe câteva reguli de bază în biologie.

Trebuie menţionat că proteinele sunt constituite din 20 de aminoacizi, iar programarea lor se face de către ADN. Acestea îndeplinesc mare parte din rolurile dintr-o celulă, de aceea sunt esenţiale pentru organisme. Aminoacizii sunt programaţi în 64 de combinaţii, în seturi de câte trei nucleotide şi sunt, pe scurt, alfabetul vieţii.

Isaacs şi ceilalţi au reuşit să creeze structuri noi în care a fost oprită producţia de proteine folosite de virusuri pentru a infecta celula. Aceste noi molecule pe care le-au „meşterit“ cercetătorii trebuie aplicate în organisme mai mari pentru a vedea cum se manifestă şi se pot dovedi fundaţia pentru generaţii noi de materiale, de nanostructuri sau baza pentru crearea de medicamente noi.

Hai să discutăm, pe Facebook suntem la Tech Adevărul