Facebook oferă ştiri direct în aplicaţia de mobil cu Instant Articles

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook a lansat oficial parteneriatului cu opt publicaţii internaţionale prin care acestea îşi vor muta o parte din conţinut pe o platformă dedicată, creată de Facebook, numită Instant Articles.

Instant Articles sunt o formă prin care publicaţii ca New York Times, Buzz Feed, BBC News sau NBC News pot crea conţinut interactiv direct pe Facebook. Momentan, platforma este dedicată cititorilor a opt publicaţii şi funcţionează doar cu aplicaţia de Facebook pentru iPhone.

Motivaţia Facebook pentru această mişcare e creşterea vitezei cu care cititorii pot ajunge la conţinut. Potrivit datelor interne, link-urile cu ştiri şi articole mai mari de pe site-urile publicaţiilor se încarcă în opt secunde, cel mai lent content de pe Facebook. Instant Articles va încărca articolele de 10 ori mai rapid, pentru a face experienţa mai fluidă. Una dintre soluţiile folosite până acum de Facebook a fost deschiderea articolelor într-un soi de browser intern, cu opţiuni de disitribuire mai uşoare.

În Instant Articles, publisherii vor avea o suită de elemente interactive pe care le pot adăuga unui articol pe care-l publică direct în Instant Articles. Pozele vor putea fi văzute la rezoluţie mai mare dacă mutăm telefonul şi-l vedem pe lat, videoclipurile pot porni automat când trecem peste ele sau vom putea avea hărţi interactive şi explicaţii audio.

Un amănunt important e că publisherii vor putea să-şi vândă singuri reclamă în afara site-ului, pe Facebook, şi vor reţine 100% din venituri. De asemenea, pot folosi Facebook Audience Network pentru a monetiza.

„Avem deja o audienţă în creştere pe Facebook. Explorăm metode prin care-i putem oferta cu lucruri mai bune şi să le îmbunătăţim experienţa“, a spus Mark Thompson, CEO The New York Times Company. Printre marile avantaje ale platformei Facebook e că va putea fi conectată la unelte de măsurare a audienţei, va putea fi monetizată şi va oferi şi analytics intern, care le va spune publicaţiilor cât dintr-un articol a citit un utilizator.

image

Viitorul ştirilor

E primul experiment al Facebook care propune o experienţă mobile first pentru publisheri. Cumva, acest lucru se inspiră din Flipboard, care nu a trecut niciodată mai departe de un indexator al contentului de pe internet, dar care nu era dedicat unei singure publicaţii.

De asemenea, Circa News a încercat un experiment, prin publicarea unor informaţii scurte, rezumative şi care să fie ca un fel de „tot ce ai nevoie ca să înţelegi un subiect“.

Alte experimente în zona de publishing sunt Yahoo News Digest şi NY Now, care propun articole publicate regulat despre cele mai importante subiecte ale zilei, ca un fel de newsletter organizat mai bine sau ca un ziar fizic în interiorul unei aplicaţii mobile.

Cu Instant Articles, Facebook oferă o opţiune mai uşoară pentru publisheri. Ei îşi pot conecta fluxul RSS la Instant Articles sau pot alege să publice conţinut original. 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite