Un sondaj Telekom Romania arată ce s-a schimbat în obiceiurile digitale ale românilor în ultima lună
0Instaurarea stării de urgenţă a însemnat o schimbare majoră în ceea ce priveşte modul de lucru. Conform sondajului, peste 34,7% dintre respondenţi lucrează de acasă.
Telekom Romania a realizat un sondaj de opinie online, pentru a afla cum s-a schimbat comportamentul consumatorilor şi care vor fi noile obiceiuri de consum. Acesta a fost realizat pe website-ul telekom.ro, în perioada 23-29 Aprilie 2020, având peste 5.000 de respondenţi.
Cei care lucrează de acasă folosesc preponderent Skype pentru comunicarea cu echipele lor (22,9% dintre respondenţi). Pe locul doi ca popularitate este aplicaţia Zoom cu 20,6% din răspunsuri, urmată de Microsoft Teams cu 11,9%, Google Hangouts cu 11,5%, Skype for business cu 7,6% şi WhatsApp cu 5,6%.
Când vorbim de petrecerea timpului pe reţelele de socializare, Facebook rămâne platforma preferată a 35,5% dintre respondenţi. Pe locul doi este YouTube (28,9%), apoi celelalte platforme: Instagram (11,2%), TikTok (6%), Pinterest (4,8%), Reddit (4,7%), LinkedIn (4,2%), Snapchat (3,7%) şi Twitter cu (2,8%).
Anticipând acest trend, Telekom Romania a adoptat, încă de la începutul lunii martie, o nouă strategie Social Media, prin care propune utilizatorilor activităţi diverse, precum recomandări de cărţi şi filme, show-uri de improvizaţie live, cooking live, concerte, concursuri, care să-i ţină activi şi care să le permită să se bucure din confortul propriei case de ceea ce le face plăcere.
Facturile, achitate din ce în ce mai mult în mediul online
Internetul este este cel mai folosit serviciu de comunicaţii pe care îl folosesc 38,6% dintre respondenţi. 34,4% folosesc telefonia mobilă, 24,3% folosesc serviciul de televiziune şi numai 0,7% folosesc telefonia fixă. Aceste comportamente sunt vizibile şi în relaţia cu serviciile şi produsele Telekom. În primele 2 săptămâni din luna aprilie, traficul pe site-ul telekom.ro a crescut cu 77%, comparativ cu luna februarie a aceluiaşi an.
Restricţiile de deplasare au dus la adoptarea plăţilor online pentru facturile la utilităţi şi servicii. Astfel, 44% dintre respondenţi achită toate facturile online, 30,7% şi online, dar şi fizic, iar 25,3% le achită doar fizic, deoarece, în opinia lor, acest tip de plată le oferă siguranţă.
Printre activităţile pe care le desfăşoară oamenii acasă, sondajul online a relevat că în contextul general actual: 72% dintre respondenţi au spus că îşi petrec timpul liber având activităţi cu familia, 58% vizionează seriale şi filme, 31% învaţă lucruri noi, 23% fac sport în casă, 11% aleargă în proximitatea locuinţei şi 7% au alte activităţi.
O premieră care confirmă trendurile globale, este adopţia graduală a telemedicinii, 4% dintre respondenţi au răspuns că recurg la acest mod de a se îngriji de săntatea personală. Pentru non-urgenţele medicale din această perioadă, 61,1% dintre respondenţi au declarat că apelează la sfaturile medicului de familie, 23,9% aşteaptă să fie ridicate restricţiile pentru a merge la medic, 14,2% apelează numerele de telefon avizate, 11,8% folosesc aplicaţia medicală de pe telefon, 5,5% îşi iau măsuri de protecţie şi se duc la spital.
„Preferinţele românilor în ceea ce priveşte plata online a facturilor şi cumpărăturile online se schimbă în funcţie de contextul general actual. Avem o triplare faţă de trimestrul 1 din anul trecut şi un salt de 35% faţă de trimestrul 4, a numărului de consumatori care apelează la comerţul electronic în relaţia cu Telekom, ceea ce ne arată că obiceiurile digitale de consum ale românilor s-au schimbat în această perioadă. Plata online a facturii a crescut rapid, cu 168% în aprilie faţă de luna februarie. Noi ţinem pasul cu aceste schimbări, de aceea am încurajat şi încurajăm adoptarea aplicaţiei mobile MyAccount Telekom, pentru gestionarea mai uşoară şi în siguranţă a contului şi a serviciilor utilizate, inclusiv pentru plata acestora online.
Pe măsură ce clienţii interacţionează atât cu aplicaţia mobilă, cât şi cu website-ul companiei, am observat o creştere de 42 puncte procentuale a operaţiunilor efectuate online şi am venit în întâmpinarea lor prin crearea de noi procese precum diagnosticarea şi remedierea defecţiunilor tehnice la distanţă sau confirmarea şi respectiv amânarea de plată”, a declarat Ionuţ Pascu, Director Digitalizare, Telekom Romania