Cum ai folosit internetul în vara lui 2016, de la Facebook la seriale şi jocuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Internetul în România e rapid, iar Facebook e cea mai populară reţea socială. Între aceste două realităţi sunt toate celelalte obiceiuri de consum. Iată cum „te-ai dat pe net“ în vara aceasta.

Ce e interesant la consumul de internet în România este că ţine oarecum pasul cu tendinţa internaţională. Sunt populare filmele şi serialele, jocurile şi reţelele sociale, dar şi aplicaţiile de mesagerie. Primele sunt însă populare şi prin piraterie, dar acesta este un alt capitol al utilizării internetului. Studiul recent derulat de o companie de cercetare arată că 51% din români au preferat în această vară să vadă filme online, în special comedii, de acţiune sau SF-uri. Mai mult, 54% au urmărit videoclipuri online, site-urile cu acest conţinut de entertainment (YouTube, cel mai popular) sunt urmate în topul popularităţii de cele educaţionale şi travel.

Când vine vorba despre principalele subiecte de interes în mediul online, acestea sunt sănătatea, în special îngrijirea personală, dar şi activităţile relaxante – filme, muzică. Deşi majoritatea activităţilor online se desfăşoară de pe computer, românii preferă într-o mai mare măsură să citească ştiri, să facă shopping online sau să se uite la materiale video de pe laptop.

O sesiune online obişnuită într-o zi de vară este, pentru un utilizator adult, mai scurtă decât în restul anului. Principalul dispozitiv pentru traficul online este mobilul, atât în timpul zilelor săptămânii, cât şi în weekend, iar computerul e folosit cel mai mult în timpul zilei, în orele de serviciu. Un detaliu interesant priveşte informarea: 63% citesc ştirile online pe site-urile ziarelor, portalurile de ştiri sau pe Facebook, dar doar trei din 10 români consideră blogurile o sursă bună de informaţii.

image

Pentru „Adevărul“, realizatorii studiului au comunicat şi câteva date privind ponderea conexiunii wireless şi a utilizării datelor mobile, dar şi ce aplicaţii folosesc oamenii pentru a se interesa de locurile în care se duc în vacanţă. Astfel, 37% aleg doar Wifi, 46% se conectează atât de pe WiFi, cât şi de pe pachetul de date, iar în afară de casă sau serviciu, se mai conectează din baruri şi restaurante (37%), parcuri (27%), hoteluri (24%), alte locaţii turistice din România (24%) sau din magazine (21%). În ceea ce priveşte aplicaţiile pentru documentarea pentru deplasări, 33% caută informaţii despre restaurante de pe mobil, 21% au aplicaţii de călătorii şi rezervări, pe care le folosesc, iar 9% folosesc aplicaţii de transport şi 6% pentru aeroporturi.

Achiziţii online şi utilitatea telefonului

Aproximativ 46% din cei intervievaţi consideră că online cumpără obiecte de care au nevoie, iar hainele, electronicele şi produsele de îngrijire personală sunt în topul preferinţelor când vine vorba de shopping vara. Acestea sunt urmate de produse IT&C, încălţăminte şi aparate electrocasnice. Rezervările online pentru vacanţele de vară sau pentru alte activităţi de sezon reprezintă încă un comportament în curs de dezvoltare, efectuat de doar trei din 10 români.

Deloc surprinzător, Facebook rămâne cea mai folosită reţea socială, atât la nivel general, cât şi ca aplicaţia folosită frecvent. Instagram este folosit de 28% din români, iar 25% folosesc Google+ (şi pentru că acel cont este comun între Gmail, Maps, YouTube şi alte servicii Google). Dintre aplicaţiile de video streaming, cea mai folosită pe timpul verii este YouTube, urmată de platformele HBO Go şi Seenow.

Utilizatorii folosesc telefonul astfel: 62% pentru reţele sociale, 55% pentru mesagerie, iar 52% pentru aplicaţii de localizare şi orientare prin GPS. Interesant este şi că 33% din aceştia accesează site-uri direct din link-urile de pe Facebook. În ultimii ani, compania şi-a făcut şi browser în aplicaţie, ca oamenii să stea cât mai mult în platforma sa. Ponderea între video şi audio streaming este următoarea: 19%, respectiv 11%. Pe de altă parte, foarte puţini sunt cei care folosesc vara aplicaţii de fitness, transport, educaţie sau productivitate (poate şi pentru că au concediu).

Studiul a mai cercetat şi care sunt campaniile online cu cel mai mare grad de memorabilitate printre români. Campaniile la bere, îngheţată, telefoane mobile şi accesorii sunt primele trei categorii pentru care românii îşi amintesc să fi văzut reclame în vara aceasta. Campaniile la băuturile carbogazoase, haine şi electronice au, de asemenea, un grad bun de conştientizare. De asemenea, acestea sunt categoriile în care se investeşte mai mult vara, fie prin retaileri care au campanii de reducere, fie prin creştere a consumului (exemplu: îngheţata şi berea).

Studiul a fost realizat de Starcom MediaVest Group în august 2016, pe un eşantion de 2.430 de utilizatori de internet din România, mediul urban, cu vârste de peste 18 ani. Statistica de mai sus nu e literă de lege, ci este orientativă pentru obiceiurile de consum vara.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite