INTERVIU Gregorie Diaconu, românul născut în Franţa care a lucrat la unul dintre cele mai importante jocuri ale anului, „Detroit: Become Human”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Detroit: Become Human a fost unul dintre cele mai aşteptate jocuri exclusive pentru PlayStation 4 din acest an, iar acesta nu a dezamăgit. Expunând o poveste futuristă despre viitorul inteligenţei artificiale, setată într-un decor extrem de interesant, un Detroit ridicat din propria-i cenuşă, jocul produs de Quantic Dream a livrat experienţa pe care gamerii şi-o doreau de la un astfel de titlu.

Adevărul a stat de vorbă cu Gregorie Diaconu, unul dintre directorii adunţi ai studioului de jocuri Quantic Dream, şi totodată unul dintre creativii responsabili cu dezvoltarea Detroit: Become Human. Gregorie are origini române, tatăl său fiind imigrant în Franţa, după cum ne povesteşte chiar el. 

Adevărul: Te rog, spune-mi un pic mai mult despre tine şi despre ce te-a inspirat să devii un designer de jocuri video.

Gregorie Diaconu: Salut, numele meu este Gregorie Diaconu şi sunt director adjunct în cadrul dezvoltării jocului Detroit: Become Human, cel mai recent titlu al studioului francez de jocuri video Quantic Dream.

Lucrez în cadrul companiei de zece ani, unde am început ca programator, înainte de a trece la o poziţie creativă, de designer.

De când eram copil, am fost inspirat de capacitatea jocurilor de a crea un sentiment de imersiune şi empatie într-un mod care rivalizează şi, uneori depăşeşte alte medii narative precum cinematografia şi literatura. Asta m-a determinat să lucrez în această industrie şi să depun toate eforturile pentru a găsi noi modalităţi de a împinge totul în faţă.

Adevărul:Cum este să dezvolţi un joc atât de realist, care se simte foarte de aproape de evoluţiile actuale ale inteligenţei artificiale şi are legătură strânsă cu viitorul acestei industrii?

G.O: Suntem într-un punct în care tehnologia ne permite să creăm lumi incredibil de bogate şi personaje fotorealiste, un punct în care jucătorii s-au maturizat suficient pentru a considera jocurile nu numai un mijloc de distracţie, ci şi un mijloc de a spune povestiri emoţionante şi personale.

Pentru studiouri precum Quantic Dream, această evoluţie este o oportunitate incredibilă de abordare a unor teme mai complexe şi mai nuanţate, precum şi a povestirilor care, sperăm, pot rezona cu jucătorii într-un mod semnificativ.

Imagine indisponibilă

FOTO: Gregorie Diaconu

Adevărul: Crezi că inteligenţa artificială are potenţialul de a fi periculos pentru noi, ca oameni?

G.O: Nu există nici o îndoială că AI va schimba dramatic lumea în următorii ani. În acest moment, AI este dezvoltat pentru a se ocupa de întâlniri, pentru a gestiona sarcini plictisitoare şi repetitive, poate chiar să compună cântece şi să scrie povestiri. Indiferent ce face un om, în curând un AI va fi capabil să o facă la fel de bine.

Acest lucru ar putea duce la schimbări pozitive, dar numai dacă vom dedica timp înţelegerii acestui fenomen, practic, să învăţăm cum să manipulăm corect AI.

Acesta este unul dintre aspectele cele mai interesante ale jocurilor video ca Detroit. În loc să vă oferim doar opinia noastră cu privire la tehnologie, vă permitem, ca jucător, să luaţi în considerare aceste probleme din mai multe puncte de vedere, pentru a vă găsi propriile răspunsuri. 

Adevărul: Spune-mi mai multe despre originile tale româneşti. Ai vizitat vreodată ţara? Dacă da, cum ai găsit-o?

G.O: Tatăl meu este din România, încă mai am multă familie acolo şi este un loc aproape de inima mea. Am fost de nenumărate ori, mai ales ca şi copil, şi sunt întotdeauna uimit de cât de mult se schimbă pozitiv ţara de fiecare dată când vizitez.

Interesant, am avut acelasi sentiment atunci cand am vizitat orasul Detroit, cel care a inspirat jocul nostru: se concentrează pe creativitatea tineretului talentat, este un oras care evoluează, creşte si isi recapata locul pe scena mondiala. Cred că România face acelaşi lucru, ceea ce este minunat să vedem.

Imagine indisponibilă

FOTO Detroit: Become Human

Adevărul: Ce este nevoie pentru un tânăr designer de jocuri pentru a reuşi pe scena mare?

G.O: Jocurile nu au fost niciodată atât de complexe, şi în mod cert niciodată atât de uşor de făcut. Datorită disponibilităţii unor instrumente profesionale şi accesibile, orice echipă de dezvoltatori tineri poate face acum un joc de clasă mondială chiar şi cu resurse limitate.

Desigur, nu există o cale uşoară: ca toate industriile creative, crearea de jocuri video necesită timp, energie şi dedicare. Cu toate acestea, cred că dacă faci titluri pe care le iubeşti şi în care crezi, va exista întotdeauna o audienţă acolo care se va bucura de munca ta.

Adevărul: Care este jocul tău preferat de-a lungul timpului?

G.O: Am destul de puţine, dar unul dintre primele jocuri care m-au inspirat să lucrez în această industrie a fost titlul din 1991, "O altă lume" de la dezvoltatorul francez Eric Chahi.

Până în prezent, jocul rămâne absolut superb şi, ca şi copil, a fost prima mea experienţă de joc atât de puternic din punct de vedere cinematografic, ceea ce ma făcut să-mi dau seama cât de interactiv ar putea fi folosit acest mediu pentru poveşti şi emoţii.

Adevărul: Încă ai timp să te joci pentru distracţia personală din când în când?

G.O: Desigur! În calitate de designer, trebuie să joc alte titluri pentru a păstra legătura cu industria şi evoluţia acesteia. Dar, mai important, îmi place să mă joc, deoarece chiar şi astăzi sunt surprins şi mişcat de creativitatea şi talentul creatorilor din întreaga lume.

În anii următori, sunt convins că ţări precum România vor fi locul unde vor apărea tineri dezvoltatori, depăşindu-se pe ei înşişi pentru a spune poveşti interactive şi puternice.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite