Sony a prezentat în cadrul Technology Day opt noi tehnologii, sub sigla „Tehnologie care inspiră emoţie”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sony Technology Day.
Sony Technology Day.

Sony a organizat „Sony Technology Day”, un eveniment online unde a prezentat opt tehnologii, dezvoltate sub umbrela „Tehnologie care inspiră emoţie”, fiecare dintre ele conectând diferitele segmente de business ale Grupului Sony şi sprijinind evoluţia companiei.

Identitatea Sony este aceea de „companie din domeniul divertismentului creativ, cu o fundaţie solidă în domeniul tehnologiei”, iar scopul său este acela de a „umple lumea cu emoţie, prin puterea creativităţii şi a tehnologiei”. 

„Producţia virtuală devine realitate prin utilizarea Crystal LED şi a camerelor de cinema” 

Producţie virtuală este un termen general pentru o nouă tehnologie de producţie video care sintetizează videoclipuri live-action şi grafică realizată pe computer (CG), în timp real. Cu funcţia „In-Camera VFX”, o formă de producţie virtuală, o imagine 3DCG conectată cu traiectoria de mişcare a camerei este proiectată ca fundal pe un ecran LED instalat într-un studio, în spatele protagonistului. Acest lucru îi ajută pe creatori să nu se mai preocupe de procesul complicat al compoziţiei CG necesare la înregistrarea convenţională pe un fundal verde, precum şi de restricţii precum vremea, ora şi locul filmării.

Crystal LED este un afişaj LED care combină tehnologia unică Sony de control LED şi tehnologia de procesare a semnalului dezvoltată în gama BRAVIA, proiectând imagini de înaltă rezoluţie cu un nivel de realism ridicat, cu luminozitate ridicată şi cu un unghi larg de vizualizare.

Camera digitală de cinema „VENICE 2”, echipată cu noul senzor de imagine de 8.6K, oferă o rezoluţie înaltă şi o gamă largă de culori pentru posibilităţi de exprimare extinse şi este capabilă să redea gradaţii bogate în condiţii de luminozitate foarte variate. Combinaţia dintre aceste display-urile şi camerele Sony determină o reproducerea de mare precizie a culorilor şi a tonurilor şi face posibilă producţia de conţinut mai realist. 

„EPTS şi tehnologia de vizualizare a datelor” 

Evenimentul a evidenţiat, de asemenea, SkeleTRACK, sistemele electronice de urmărire a performanţei (Electronic Performance Tracking Systems - EPTS) ale companiei din grupul Sony Hawk-Eye Innovations Ltd în fotbal, care surprinde mişcările jucătorilor şi ale mingilor din fluxurile live video, colectate de camerele dedicate de urmărire.

Tehnologia Hawk-Eye de vizualizare a datelor, numită Virtual Recreation, a fost, de asemenea, folosită pentru a procesa datele obţinute din EPTS şi sistemele de video review, pentru a crea rezultând în imagini virtuale. Procesarea avansată a imaginilor, tehnologiile de recunoaştere pe bază de AI perfecţionate de Hawk-Eye, alături de capabilităţile Sony de transmisie specială a conţinutului şi de tehnologiile senzorilor de imagine, fac posibil ca jocuri întregi, inclusiv detalii precum postura jucătorilor, sunt convertite în date, făcând posibile vizualizari care înainte erau imposibil de redat. În viitor, Sony Group şi Hawk-Eye îşi propun să aplice această tehnologie în zone diferite din divertisment şi să contribuie la dezvoltarea lor, fără a se limita doar la domeniul sportiv.

„Ecran microdisplay OLED cu latenţă scăzută şi sistem de montare pe cap” 

Acesta este un ecran de realitate virtuală (VR) cu sistem de montare pe cap (HMD) care proiectează un spaţiu 3D de înaltă definiţie şi redă o rezoluţie 4K unui ochi şi 8K ambilor ochi. Calitatea ridicată a imaginii este atinsă utilizând tehnologia multi-pixel şi procesul de miniaturizare, folosind procesare şi tehnologie avansată de integrare, posibilă prin dezvoltarea şi fabricarea senzorilor de imagine CMOS şi a microdisplay-ului cu diode organice de lumină (OLED).

Timpul de procesare este redus prin scăderea latenţei la nivelul întregului sistem, datorită integrării datelor de la mai mulţi senzori. Astfel, persoana care urmăreşte conţinutul în VR poate experimenta imagini de înaltă definiţie în timp real, în funcţie de mişcarea capului său. Pe lângă aplicaţiile industriale, microdisplay-ul OLED va putea fi utilizat în domeniul divertismentului, deoarece poate exprima textura materialelor şi expresiile umane la înaltă definiţie în timp real, pe baza mişcărilor capului privitorului.

„Folosirea tehnologiei de super-rezoluţie în ray tracing” - Echilibrarea rezoluţiei înalte şi a eficienţei producţiei

Utilizând cunoştinţele acumulate prin dezvoltarea imaginilor folosind algoritmi de machine learning încă din anii 1990, această tehnologie maximizează performanţa cu resurse de calcul limitate şi atinge o rezoluţie înaltă cu precizie ridicată din diferite perspective, pentru imagini care surprind o varietate de scene, la diferite niveluri de calitate. Pentru procesarea conţinutul 3D cu o cantitate mare de date, este posibilă reducerea semnificativă a timpului de producţie prin reducerea numărului de raze utilizate şi prin redarea imaginilor pe baza informaţiilor precum forma personajului, textura şi iluminarea. Proiectul de dezvoltare este realizat împreună cu Sony Pictures Entertainment, reflectând aşteptările creatorilor, cu scopul de a extinde gama de aplicaţii de la 2D la 3D şi pentru a dezvolta o gamă largă de aplicaţii în domeniul divertismentului.

„Trei tehnologii utilizate în dezvoltarea PlayStation5” 

În dezvoltarea PlayStation5 au fost implementate trei tehnologii de top: Tempest 3D Audio, feedback haptic şi declanşatoare adaptive. Tempest 3D Audio este proiectat pe baza DSP (Digital Single Processor) pentru a obţine o poziţionare audio extrem de precisă, astfel încât sunetul să poată fi auzit de oriunde la 360 de grade în jurul ascultătorului, de parcă acesta s-ar afla în interiorul unei sfere cu multe difuzoare. Feedbackul haptic oferă o varietate de răspunsuri tactile prin schimbarea ritmului de vibraţie a noului actuator dublu, în funcţie de situaţia din joc. În plus, declanşatoarele adaptive implementate pentru butoanele L2/R2 ale controlerului fără fir DualSense oferă o senzaţie tactilă puternică, în timp real, ca răspuns la acţiunile din joc, datorită unui mic angrenaj de precizie, dar şi motorului încorporat. 

„Senzor de adâncime SPAD cu o configuraţie stratificată, pentru aplicaţii auto LiDAR” 

De asemenea, au fost prezentaţi şi senzori care detectează cu mare precizie distanţa faţă de obiectele din jur, prin captarea nivelurilor scăzute de energie luminoasă. Senzorii sunt alcătuiţi din trei elemente principale: pixeli SPAD (Single Photon Avalanche Diode) care captează lumina şi o convertesc în semnale electrice, conexiuni Cu-Cu care transmit aceste semnale şi cipuri logice care conţin circuite ce operează măsurători ale distanţei pe baza semnalelor captate. Utilizând punctele forte cultivate în dezvoltarea senzorilor de imagine CMOS de la Sony, senzorii realizează măsurarea distanţelor cu mare viteză şi cu înaltă precizie, de la distanţele scurte la cele lungi, cu un singur cip compact. 

„Manipulator” 

O tehnologie care le permite roboţilor să manipuleze cu atenţie obiecte necunoscute. Cu ajutorul acestei tehnologii, mâinile robotice pot apuca un obiect fără a-l scăpa, ajustând forţa de prindere în mod corespunzător. În plus, robotul poate prinde obiectul în poziţia şi postura corespunzătoare, deoarece senzorul de distanţă detectează distanţa de la degete la obiectul respectiv. 

Deoarece entitatea care manipulează obiectul îl poate apuca la fel de delicat precum o mână umană, această tehnologie ar putea ajuta fiinţele umane în zone noi, în care până acum a fost dificilă introducerea unor roboţi industriali convenţionali. 

„Platforma „MIMAMORI”, dedicată Pământului” 

Un sistem care, dacă ar fi implementat, ar fi capabil să acţioneze oriunde pe Pământ şi să detecteze semne de anomalii, cum ar fi problemele de mediu şi dezastrele, pentru a ajuta, astfel, la prevenirea catastrofelor înainte ca acestea să apară. 

Sistemul ar îndemna omenirea să acţioneze având în minte principiul sustenabilităţii, alertând cu privire la emergenţa unor dezechilibre, înainte ca ele să se producă. Sistemul va fi realizat prin tehnologiile Sony Group, cum ar fi senzori de umiditate a solului capabili să măsoare conţinutul de apă; ELTRESTM, un sistem de comunicaţii prin satelit care utilizează tehnologia de comunicaţii fără fir LPWA (Low Power Wide Area) şi tehnologie sofisticată de analiză predictivă a datelor care utilizează algoritmi AI. 

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite