Românul şi televizorul: cât de mult cheltuie pe unul şi ce modele preferă
0De la accesul limitat la câteva ore pe care îl aveau oamenii în comunism şi până la sintagma „aţi minţit poporul cu televizorul“ şi la cele smart din prezent a fost un drum lung. Iată ce preferă românii acum.
Media Galaxy, unul dintre retailerii mari din România, a furnizat pentru „Adevărul“ o serie de răspunsuri cu privire la preferinţele românilor pentru televizoare. La începutul lunii iulie, Media Galaxy a organizat al doilea eveniment al seriei „Imagery Innovators“, unde cei invitaţi au dezbătut rolul pe care îl mai are un astfel de gadget în casă. Acum, Adrian Blănaru, Product Manager Categoria Brown Goods, Media Galaxy, a explicat ce mărci sunt preferate, ce tip de dotări, dar şi care este bugetul mediu.
Deşi telefoanele şi tabletele au crescut destul de mult în popularitate, Blănaru susţine că, fără îndoială, televizorul rămâne unul dintre cele mai importante obiecte dintr-o locuinţă, capabil să aducă toată familia laolaltă pentru momente de divertisment. Televizoarele continuă să fie pe primul loc în preocupările de achiziţii electronice ale românilor, în contextul în care apar televizoare noi, cu performanţe superioare şi funcţii diverse.
Conform vânzărilor din magazinele Media Galaxy în cazul categoriei de televizoare, românii aleg aceste produse în funcţie de preţ şi calitatea imaginii, preferate fiind televizoarele cu funcţii precum conectivitatea la internet, media player pentru conţinut de pe USB şi rezoluţie full HD, cu o creştere continuă pe cele ultra HD. Conform calculelor acestui retailer, românii investesc, în medie, în jur de 1.200 lei pe un televizor, cele mai populare mărci fiind: Samsung, LG, Philips şi Sony.
Netflix & televizoare
Pe măsură ce accesul la tehnologie a crescut, au crescut şi preferinţele, de unde şi interesul pentru televizoare smart. În ultimul an, peste 350.000 de clienţi au achiziţionat un smart TV, ceea ce înseamnă vânzări de aproximativ 35% din cifra totală. Cele mai populare mărci sunt Samsung, LG şi Sony. Media Galaxy estimează că în trei ani, cinci din 10 televizoare vândute vor fi smart. Totodată, creşte cererea pentru conţinut „on demand“.
Sunt populare aplicaţii precum Netflix sau HBO Go, dar şi aplicaţii ale televiziunilor (Eurosport, Discovery). „Am avut în ultimul an cereri de la aproximativ 45% din clienţii noştri pentru aplicaţii preinstalate. Pe lângă accesibilitatea instant la conţinutul dorit, acest tip de conţinut poate reprezenta o soluţie pentru reducerea pirateriei“, susţine Blănaru.
În final, merită menţionat că televizoarele smart şi 4K sunt preferate în special de acei consumatori care caută un nivel superior în home entertainment, dar şi de profesioniştii care lucrează în studiouri TV, în acest caz calitatea imaginii fiind obligatorie. În medie, aceşti consumatori investesc 3.000 lei pe un televizor de tip smart sau 4K, urmărind, totuşi, o serie de criterii: preţ, dimensiune (peste 46 de inci), specificaţii tehnice.