VIDEO Adevărul Live. În contul  Fundaţiei lui Mihai Neşu, campania: „Pentru tine o monedă, pentru ei un viitor”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mihăiţă Neşu FOTO Arhivă Adevărul
Mihăiţă Neşu FOTO Arhivă Adevărul

„Pentru tine o monedă, pentru ei un viitor“ este numele campaniei umanitare ce urmăreşte colectarea monezilor pe care fotbaliştii le aruncă pe stadion, înainte de startul unei partide de fotbal, urmând ca, la final, fondurile obţinute să ajungă în contul fundaţiei lui Mihai Neşu.

Adriana Mariş i-a avut ca invitaţi pe Anca Nuţă (Director Identitate şi Comunicare UniCredit Ţiriac Bank), Ada Teslaru (Director of Possibilities - Graffiti Social Work), Cristian Pantazi (Managing Director- Kaleidoscope Proximity) şi Ştefan Chiriţescu (Head of Innovation - Graffiti BBDO), cei care au demarat campania „Pentru tine o monedă, pentru ei un viitor”. Fondurile obţinute în urma campaniei vor fi depuse în contul fundaţiei lui Mihai Neşu.

Scopul lor este să ajute copiii cu handicap din România cu ajutorul unei idei inovative: decât să irosim sau să aruncăm într-un buzunar o monedă, o putem dona, pentru a ajunge la copiii care au mare nevoie de ea.

Cele mai importante declaraţii:

Cum aţi gândit proiectul „Pentru tine o monedă, pentru ei un viitor“?

 „Am văzut o idee care iniţial mi s-a părut uşor de implementat. Avem să văd mai târziu că nu este chiar aşa. Astfel, am făcut o conexiune simplă. Mi-am zis «hai să nu pierdem banii ăştia, hai să-i folosim într-un fel». Şi de aici l-am contactat şi pe Mihai Neşu, care a fost de acord cu propunerea noastră“, explică Ştefan Chiriţescu, Head of Innovation - Graffiti BBDO.

„Este importantă ideea, dar cel mai important este s-o vezi transformată într-un proiect. Am vorbit cu Anca, am avut şi marele noroc că Steaua s-a calificat în Champions League şi am decis să fim prezenţi la cele trei meciuri ale Stelei şi să montăm pe stadion un recipient de colectare. UniCredit Ţiriac Bank a colaborat direct cu UEFA şi a stabilit condiţiile în baza cărora noi ne putem desfăşura proiectul“, a completat Ada Teslaru, director of possibilities  la Graffiti Social Work.

Adevărul Live: În contul  Fundaţiei lui Mihai Neşu, campania: „pentru tine o monedă, pentru ei un viitor” 

Ads not by this site

„Am acceptat să intru în acest proiect pentru că, în primul rând,mie imi place fotbalul. Sportul rege are o putere extraordinară de a pune oamenii la un loc. Noi din prima clipă de când am debutat în acest parteneriat cu UEFA, din 2009, am încercat să ajutăm viitoarele stele ale fotbalului. Am promovat tinerele talente şi am donat echipamente. De aceea ne-am bucurat mult când colegii de la Graffitti au venit cu această idee“, explică Anca Nuţă, Director Identitate şi Comunicare UniCredit Ţiriac Bank.

„Am considerat că fanii pot face mai mult decât să scandeze numele echipei favorite. Se pot implica, pot dona bani. Cu UEFA n-a fost o muncă chiar uşoară, a trebuit să trimitem ideea şi să aşteptăm feedback-ul. Au existat şi anumite reguli. Recipientele de colectare trebuie să fie transparente, colectarea trebuie să se întâmple în zona UniCredit Ţiriac Bank“, a adăugat ea.

„Din păcate, nu avem decât un singur punct de colectare, amenajat în spaţiul UniCredit Ţiriac Bank. Totuşi, cei care vor să doneze o pot face şi prin SMS, la numărul de telefon 8837. Este vorba de o donaţie în valoare de  2 euro, aminteşte Ada Teslaru, director of possibilities la Graffiti Social Work.

Cum aţi gândit campania?

„Este o campanie care pleacă de la ceva foarte real, şi anume această monedă care chiar se aruncă pe stadion. Problema a fost că n-am reuşit să obţinem mai multe puncte de colectare. Însă cei interesaţi pot să acceseze moneda-viitor.ro, site-ul campaniei noastre, de unde pot descărca afişe, pot afla mai multe informaţii vizavi de proiect şi pot vizualiza suma de bani colectată până în prezent“, susţine Cristian Pantazi , managing director la Kaleidoscope Proximity.

„Modelul nostru este, probabil, cea mai faimoasă campanie de strângeri de fonduri din România: „Daţi un leu pentru Ateneu“. Nu se strâng bani pentru Mihai Neşu, ci pentru copiii cu dizabilităţi susţinuţi de fundaţia sa. Chiar şi o monedă are puterea să facă bine. Important este ca oamenii să se implice. Nu contează valoarea implicaţiei lor. Le-am spus şi suporterilor de pe stadion: «Dacă aveţi un ban nou în portofel, să ştiţă că şi cu el se poate întâmpla ceva bun». La primul meci al Stelei nu a fost o vreme prea bună, dar reacţia oamenilor a fost extrem de pozitivă“, explică Ada Teslaru, director of possibilities  la Graffiti Social Work.

„Noi, de fapt, încercăm să creăm o cultură a donaţiei, pentru că, de cele mai multe ori, oamenii fie nu la dispoziţie instrumentele disponibile prin care să doneze, fie  nu ştiu unde se duc banii lor. În cazul nostru lucruri s-au aşezat altfel. Omul vine la stadion din plăcere şi are acolo o dispoziţie o maşină de colectare, în care îşi poate lăsa banii. În al doilea rând, îl avem alături pe Mihai Neşu, care este un adevărat exmeplu de viaţă pentru noi toţi. Un om care a ales să fie un exemplu pentru alţii, în ciuda accidentului pe care l-a suferit“, aminteşte şi explică Anca Nuţă, Director Identitate şi Comunicare UniCredit Ţiriac Bank.

Ce feedback aţi primit?

„Erau oameni care îşi chemau prietenii şi le spuneau haideţi să donaţi. Am constatat că în toate sălbăticia asta de pe stadion există şi o rază de speranţă. Eu cred în umanul ăsta colectiv“, susţine Cristi.

„Suporterul adevărat, omul de rând, a venit şi a donat. Nu VIP-urile sau doamnele care vin la stadion pentru că dă bine. Modelul nostru este, probabil, cea mai faimoasă campanie de strângeri din România: Daţi un leu pentru Ateneu“.  Nu se strâng bani pentru Mihai Neşu, ci pentru copiii cu dizabilităţi susţinuţi de fundaţia sa. Chiar şi o monedă are puterea să facă bine. Important este ca oamenii să se implice. Nu contează valoarea implicaţiei lor. Le-am spus şi suporterilor de pe stadion: «Dacă aveţi un ban nou în portofel, să ştiţi că şi cu el se poate întâmpla ceva bun». La primul meci al Stelei nu a fost o vreme prea bună, dar reacţia oamenilor a fost extrem de pozitivă“, explică Ada Teslaru, director of possibilities  la Graffiti Social Work.

„Noi, de fapt, încercăm să creăm o cultură a donaţiei, pentru că, de cele mai multe ori, oamenii fie nu la dispoziţie instrumentele disponibile prin care să doneze, fie  nu ştiu unde se duc banii lor. În cazul nostru lucruri s-au aşezat altfel. Omul vine la stadion din plăcere şi are la dispoziţie acolo o maşină de colectare, în care îşi poate lăsa banii. În al doilea rând, îl avem alături pe Mihai Neşu, care este un adevărat exemplu de viaţă pentru noi toţi, în ciuda accidentului pe care l-a suferit“, aminteşte şi explică Anca Nuţă, Director Identitate şi Comunicare la UniCredit Ţiriac Bank.

Campania a început pe 1 octombrie şi durează până la ultimul meci al Stelei în Champions League, adică pe 26 noiembrie. Numărul de SMS rămâne însă activ până pe 15 ianuarie.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite