Guvernul scoate la licitaţie marca Steaua. Preţul de pornire: 3,7 milioane de euro pe an

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Gigi Becali a pierdut definitiv marca Steaua într-un litigiu cu CSA
Gigi Becali a pierdut definitiv marca Steaua într-un litigiu cu CSA

Guvernul scoate la licitaţie marca Steaua, la un preţ de pornire de 3,69 milioane de euro pe an, fără TVA, scrie Profit.ro. În luna februarie, brandul "Steaua Bucureşti" era anunţat ca fiind evaluat la nu mai puţin de 57,3 milioane de euro, cât brandul de la Fiorentina, Lazio, Corinthians, Sevilla, la acel moment.

Prin Decizie civilă pronunţată de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie în decembrie 2014, instanţa a dispus anularea mărcii "STEAUA BUCUREŞTI”, folosită de Fotbal Club Steaua Bucureşti SA, iar Clubul Sportiv al Armatei “STEAUA” Bucureşti a primit certificatul de înregistrare a mărcii.

Conform Legii 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice, nefolosirea efectivă a mărcii "STEAUA BUCUREŞTI” pentru o perioadă neîntreruptă de 5 ani conferă dreptul oricărei persoane interesate să solicite instanţei decăderea titularului din drepturile conferite de marcă.

Din acest motiv, Guvernul se grăbeşte acum să transfere dreptul asupra mărcii "STEAUA BUCUREŞTI”, prin licitaţie, stabilind preţul de pornire sub forma unei plăţi anuale, de 3.694.220 euro fără TVA.

FC Steaua, patronat de Gigi Becali, a fost acţionat în instanţă în 2011 de Clubul Sportiv al Armatei Steaua Bucureşti, care a cerut anularea mărcii înregistrate de gruparea din Liga I. În aprilie 2012, Tribunalul Bucureşti a respins cererea, decizie menţinută de Curtea de Apel Bucureşti. În decembrie 2013, ICCJ a dat dreptate, însă, clubului sportiv al armatei. De atunci, cele două grupări nu au ajuns la un acord privind folosirea mărcii Steaua de către clubul patronat de Gigi Becali, iar echipa de fotbal este obligată să joace sub numele de FCSB şi sub o altă emblemă.

Marţi, CSA Steaua a depus o cerere de chemare în instanţă a clubului deţinut de Gigi Becali, Fotbal Club Steaua Bucureşti, prin care solicită recuperarea prejudiciului de 36,8 milioane de euro din folosirea mărcii în perioada 2004-2014.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite