Eurosport pregăteşte surprize mari pentru fanii Premier League din România. Care e strategia celui mai tare brand de pe piaţa sportivă media

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Eurosport a dat lovitura pe piaţa media din România şi nu numai, prin achiziţionarea din sezonul viitor, a turneului de la Wimbledon, având acum în portofoliu toate cele patru turnee de Grand Slem ale anului, dar proiectele nu se opresc aici.

"Adevărul" a stat de vorbă cu Mircea Medaru, Head of Sports Discovery CCE, adică omul care se ocupă de destinele grupului în Europa Centrală şi de Est.

Eurosport este unul dintre canalele de tradiţie pe piaţa mondială a consumatorilor de sport. Care e poziţia postului în România?
Eurosport este prezent în România din 1994, perioada care practic a marcat începutul dezvoltării televiziunii comerciale şi a companiilor de cablu, aşadar a fost un formator în zona programelor sportive şi cred că a accelerat dezvoltarea industriei de cablu care, în timp, a devenit una dintre cele mai puternice din regiune.
În prezent, Eurosport are o poziţie unică la nivel internaţional, inclusiv în România. Acest lucru de datorează în primul rând prin conceptul de televiziune de sport pan-europeană, prin istoricul companiei dat de cei peste 27 de ani de activitate. Prin apartenenţa sa la Discovery Communications, un grup media global extrem de puternic şi stabil, care a devenit compania-mamă pentru Eurosport anul trecut. Achiziţia de către Discovery a adus două mari avantaje care au consolidat poziţia Eurosport pe pieţele locale: pe de-o parte, investiţiile masive în conţinut, tehnologie şi producţie; pe de altă parte, un mix puternic între expertiza internaţională şi expertiza echipelor locale. Iar acest lucru este foarte vizibil în România, unde experienţa echipelor de la Paris s-a îmbinat cu cea a echipei Discovery şi a casei de producţie locale.

La nivel de conţinut unde vă consideraţi?
Prin conceptul editorial original şi prin conţinutul de calitate pe care îl difuzează, Eurosport şi-a păstrat o poziţie echidistantă, asumându-şi rolul de a oferi fanilor o varietate interesantă de transmisiuni în direct şi magazine sportive, care au adus mai aproape fanii de echipele şi de sportivii favoriţi. Mai departe, ne dorim să consolidăm această poziţie pe piaţa din România şi să o ducem la următorul nivel, prin achiziţia de drepturi sportive premium, exclusive şi relevante pentru telespectatorii români.

Cum vă gândiţi să dezvoltaţi această poziţie în perioada următoare?
După încheierea procesului de achiziţie de către Discovery în 2015 şi integrarea operaţiunilor în grup, Eurosport a primit o nouă poziţionare de brand şi o nouă strategie. Noua identitate „Stârneşte Pasiunea” face parte dintr-un plan mai amplu, pe termen lung, de a oferi experienţe memorabile şi de a implica fanii de toate vârstele în sporturile pe care le îndrăgesc oriunde, oricând, pe orice dispozitiv. Nu este doar un sprint, este un maraton, un obiectiv pe care ne dorim să-l îndeplinim în echipă cu Discovery, partenerii noştri şi cei care ne urmăresc.
Sunt două direcţii clare pe care le urmărim: localizare şi dezvoltare mai puternică în mediul digital. Localizarea înseamnă adaptarea la obiceiurile de consum din piaţă. Într-o anumită măsură, pentru piaţa din România, primul pas a fost făcut demult, în urmă cu aproape 20 de ani când au fost introduse comentariile în limba romană. Ţin minte şi acum, ca telespectator, cât de mult admiram vocile inconfundabile la ale comentatorilor pe care le-am asociat mult timp cu cele mai interesante competiţii sportive. Pe lângă această, vorbim de conţinut de calitate gândit pentru români, prin achiziţia unor drepturi de difuzare relevante pentru fanii din România: Premier League este un exemplu excelent, cel mai puternic campionat de fotbal din lume special adus de Eurosport pentru publicul roman încă din 2013, şi pentru care am achiziţionat drepturile până în 2019. Iar surprizele legate de Premier League nu se opresc aici, în perioada aceasta ne pregătim intens pentru lansarea unei emisiuni dedicate acestei competiţii şi fanilor săi – mai multe detalii vor fi disponibile săptămâna viitoare.

image

Dezvoltarea digitală ce înseamnă?
Dezvoltarea digitală înseamnă o prezentare modernă şi prietenoasă prin intermediul site-ului şi al interacţiunii prin social media. Sunt două tipuri de canale pe care dorim să le dezvoltăm la nivel local pentru a spori comunicarea directă cu fanii şi pentru a fructifica toate oportunităţile date de conţinutul variat de drepturi sportive.
În ceea ce priveşte dezvoltarea de produse digitale proprii, care se adresează direct fanilor, avem deja Eurosport Player, un serviciu care face posibilă accesarea în orice moment şi locaţie a conţinutului sportiv, de pe orice dispozitiv. Pe lângă conţinutul linear care se regăseşte şi la televizor, Eurosport Player oferă materiale adiţionale, imposibil de accesat altfel în condiţiile limitărilor televiziunii clasice. Este o platformă extrem de flexibilă, de unde, pe lângă transmisiunile extinse în direct sau înregistrate, adevăraţii fani ai sportului pot obţine statistici interesante, au parte de alerte în timp real şi pot revedea cele mai interesante faze, inclusiv folosind opţiunea „multi view”- alegerea unui unghi diferit al camerei pentru vizionarea unui moment important. Eurosport Player creşte pe zi ce trece – prin conţinut şi prezentarea intuitivă şi prietenoasă, este cu adevărat un hub digital al sportului, în special pentru generaţiile tinere care sunt mereu în mişcare şi îşi doresc conţinut personalizat, „repede şi oriunde”.


Ce target aveţi pentru  viitorul apropiat?
Revin la abordarea locală, ca obiectiv strategic în perioada următoare. Următorii paşi în această direcţie îi vom face chiar foarte curând. Pregătim un proiect special pentru fanii Premier League din România, un proiect 100% românesc, pe care îl vom anunţa în curând. Ţara noastră joacă un rol important în strategia Eurosport la nivel european, iar acest lucru s-a văzut încă de când am anunţat extinderea drepturilor de televizare pentru Premier League în România până în 2019. De asemenea, continuăm să anunţăm transmisia unor noi competiţii sportive importante, un exemplu fiind turneul de tenis de la Wimbledon, pentru care am anunţat recent achiziţia drepturilor exclusive de difuzare pentru România, până în 2019. Eurosport devine, astfel, deţinătorul exclusiv de drepturi pentru toate cele 4 turnee de Mare Şlem (Australian Open, Roland Garros, Wimbledon, US Open) şi destinaţia preferată de iubitorii tenisului din România.
În acelaşi timp, localizarea înseamnă şi asocierea cu marile talente din sport din fiecare regiune. Pentru marile competiţii, Eurosport colaborează cu sportivi de renume care devin consultanţi, mulţi dintre ei permanenţi. În România, anul acesta am avut onoarea de a-l avea alături de noi pe Ilie Năstase la Roland Garros. Fostul lider mondial a intrat astfel în galeria legendelor ce colaborează cu Eurosport, printre care se mai număra John McEnroe, Mats Wilander, Chris Evert, Alex Corettja sau Tina Maze. Pentru perioada următoare, Eurosport va avea din ce în ce mai multe iniţiative locale, care ştim că sunt pe gustul telespectatorilor romani.

image

Care este poziţia brandului vizavi de sportul din România?
Dezvoltarea pan-europeană a Eurosport implică în mod natural un interes crescut pentru dezvoltarea sportului din fiecare teritoriu acoperit. Strategia actuală de creştere a gradului de localizare presupune o implicare activă în promovarea fenomenului sportiv naţional, în special pe fondul trendului mai puţin fericit resimţit în ultimii ani, când am observat o reticentă din partea părinţilor în a-şi încuraja copiii să practice sportul de performanţă. Şi eu, la fel ca şi colegii mei, ne dorim să avem din ce în ce mai mulţi sportivi români care să performeze în toate competiţiile pe care le difuzăm, mai ales în lumina Jocurilor Olimpice viitoare, pentru care suntem deţinătorii exclusivi de drepturi, începând din 2018 până în 2024. În acest scop, am iniţiat discuţii cu jucători importanţi din peisajul sportiv din România pentru a pune la un loc, pe lângă un mesaj comun, şi o strategie de atragere a copiilor către sport.

Credeţi că piaţa românească este saturată de sport sau mai există loc pe ea?
Sportul a fost dintotdeauna, alături de filme şi ştiri, conţinutul cel mai interesant pentru televiziune, fiind prezent în reţeta standard pentru orice televiziune generalistă. Odată cu apariţia canalelor de nişă şi a sistemelor DTH sau, mai recent, OTT, conţinutul de sport a devenit tot mai costisitor pentru grupurile de media tradiţionale, mai ales după ce companiile de telecomunicaţii au intrat în competiţie pentru a-şi securiza conţinut exclusiv care să fidelizeze abonaţii triple-play actuali şi pentru a aduce alţii noi de la concurenţă. Dincolo de cele câteva campionate must-have pentru orice canal de sport, oferta a devenit atât de variată încât, la un moment dat, vorbind doar despre fotbal, pe televiziunile din România se difuzau meciuri din peste 20 de campionate naţionale, fără să pomenim de competiţiile internaţionale. Bineînţeles, fotbalul este sportul cu cel mai mare interes pentru publicul din România. Datorită numărului mare de canale şi al varietăţii conţinutului difuzat, audienţa s-a fragmentat atât de mult încât competiţiile importante nu mai pot fi susţinute doar din publicitate, fiind aproape exclusiv pe televiziuni pay-tv.

Cărui segment de telespectatori se adresează canalul Eurosport? Cum aţi descrie oamenii din acest segment?

Publicul Eurosport din România este similar cu cel din celelalte regiuni europene. Prin stil, conţinut şi acţiuni ne adresăm preponderent bărbaţilor din mediul urban, 18-49 de ani, cu studii şi venituri medii şi mari. În particular, însă, cred că ne adresăm oricărui om pasionat de sport. Eurosport s-a dovedit a fi o televiziune-brand care are cei mai fideli telespectatori pe termen lung. Fanii şi sportivii trăiesc pasiunea pentru sport în maniere extraordinare.

Cum se aleg transmisiunile directe ale postului?
Sportul are un specific aparte în comparaţie cu filmele sau programele de divertisment, pentru că principala miza a telespectatorului este rezultatul competiţiei sportive, astfel încât valoarea conţinutului de sport este dată în principal de transmisiunea directă. Din acest motiv, în funcţie de importanţa conţinutului, de relevanţă pentru piaţa locală şi de potenţialul de audienţă, competiţiile se programează pe cât posibil în direct, pe Eurosport 1 sau Eurosport 2. Există, bineînţeles, intervale orare în care se suprapun doua sau mai multe competiţii, în acest caz încercam să le programăm astfel încât să surprindem atât finalul primei competiţii, cât şi începutul celei de-a doua.

image

Care este sportul care va aduce cea mai mare audienţă? Dar competiţia?
Fotbalul, ciclismul,  tenisul şi snookerul sunt printre cele mai urmărite competiţii în România. Discutând specific, Eurosport 1 şi Eurosport 2 oferă în direct ample transmisiuni din cadrul a două dintre cele mai importante ligi de fotbal din Europa – Premier League şi Bundesliga.
În martie, Eurosport a înregistrat un nou record de audienţă pentru un meci din Premier League. Derby-ul nordului Londrei - disputat între două din cele mai mari rivale din Premier League, Tottenham şi Arsenal - a atras o medie de 58.000 de telespectatori în timpul meciului. Audienţa record a derby-ului a continuat realizările impresionate din acest an pentru Premier League pe Eurosport, care a înregistrat audienţe medii în creştere cu 34% pentru partidele disputate în perioada ianuarie – martie 2016 versus aceeaşi perioadă a anului trecut. (Sursa - Kantar Media România. Martie 2016). Turul Franţei a înregistrat anul acesta cele mai bune audienţe din 2009 până în prezent, cu o creştere de 25% a audienţei vs. 2015, respectiv de 89% vs. 2014.
Ne aşteptam, de asemenea, la un interes crescut pentru ediţia US Open-ului de anul acesta, care începe pe 29 august, dată fiind formă excelentă a Simonei Halep.

De ce nu dezvoltaţi şi sectorul online, pentru a conta pe piaţă şi la acest nivel?
Dezvoltarea digitală este una dintre priorităţile pe care le avem în perioada imediat următoare. Avem mai multe variante de lucru în privinţa dezvoltării site-ului, până la finalul anului urmând să fie implementată o versiune mai dinamică şi care răspunde cerinţelor consumatorilor de ştiri sportive. De asemenea, serviciul Eurosport Player, despre care am povestit deja, ne oferă o excelentă oportunitatea de a atrage noi segmente de public audienţe şi de a fi prezenţi pe toate dispozitivele relevante.
 

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite