Ce le dă bătăi de cap jucătorilor de tenis în lungile lor călătorii? „Am rămas blocată 14 ore, stând pe un scaun“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Simona Halep merge la business class
Simona Halep merge la business class

CNN scrie, într-un reportaj, despre călătoriile pe care jucătorii de tenis trebuie să le facă de-a lungul Globului, sezon după sezon, în căutarea gloriei şi a banilor.

Călătoriile îţi deschid mintea, se spune, dar pentru jucătorii de tenis de top a devenit mai mult un rău necesar. Pentru 11 luni pe an - unul dintre cele mai lungi sezoane în sport - jucătorii străbat lumea în lung şi-n lat, în căutarea punctelor şi a premiilor în bani. Mulţi dintre ei au un program de călătorie care i-ar da fiori şi celui mai încercat client al curselor aeriene, venind şi plecând din oraşe săptămânal. Şi apoi este diferenţa de fus orar.

Dubla câştigătoare de la Wimbledon, Petra Kvitova, este de un deceniu în circuit, dar spune că drumul din Europa în Asia nu devine niciodată mai uşor.

"Îmi place să mă trezesc devreme, dar aici este pur şi simplu imposibil", spunea jucătoarea cehă de 26 de ani când era la Zhuhai, în China.

"Nu mă pot culca devreme şi nu mă pot trezi dimineaţa. Aşa că atunci când ceasul sună la 09.30, mie mi se pare că e 05.00. Nu este uşor şi întotdeauna îmi ia mai mult timp decât de obicei", a adăugat ea.

Fosta câştigătoare de la US Open Samantha Stosur a devenit obişnuită cu lungile zboruri din ţara ei natală Australia, dar să călătorască din California în Florida i se pare mai obositor.

"Uneori, cea mai proastă călătorie poate fi una internă. De la Indian Wells în Florida sunt doar trei ore (diferenţă de fus orar), dar îţi ia toată ziua să ajungi acolo şi este dificil să te trezeşti de dimineaţă odată ce ai ajuns în Florida venind din California. Eu cred că este una dintre cele mai neplăcute diferenţe de fus orar", a afirmat Stosur.

Întârzierile pot de asemenea cauza probleme jucătorilor. În august, fosta finalistă de la Wimbledon, Agnieszka Radwanska, a pierdut primul meci la JO de la Rio în 99 de minute după o expediţie de 55 de ore de la Montreal în Brazilia.

Când în sfârşit a ajuns la Rio - după un ocol de 5.000 de kilometri via Lisabona din cauza unor severe întârzieri - poloneza cap de serie numărul 4 a avut foarte puţin timp de adaptare şi a fost bătută în două seturi de chinezoaica Saisai Zheng de pe locul 64 WTA.

Premiul pentru povestea de groază din acest an trebuie să-i revină franţuzoiacei Caroline Garcia, care a rămas blocată în aeroportul din Doha fără bani.

"Am ieşit din aeroport şi nu am mai putut intra. Nu am mai putut trece de controalele de securitate şi de vamă, aşa că am rămas blocată 14 ore, stând pe un scaun. Nu aveam bani, nu aveam cărţi de credit, nu aveam nimic. A fost un coşmar, evident că am pierdut avionul meu. A trebuit să cumpăr alt bilet, ceea ce a fost complicat. Nu aveam card de credit. Râd acum, dar a fost rău atunci. Am fost singură, aşa că nu a fost deloc amuzant", a povestit ea pentru site-ul WTA.

Rafael Nadal este un călător agitat. Călătoreşte de la 15 ani, dar încă devine nervos la primele semne de turbulenţe.

"Sunt un călător agitat", spunea în 2013 pentru CNN. Deşi spaniolul afirmă că mâinile încep să îi transpire în condiţii dificile de zbor, sistemul de divertisment din avion îl calmează de obicei.

Cunoscut pentru modul riguros în care îşi pregăteşte meciurile, Nadal nu este mai puţin pretenţios când vine vorba de hoteluri: "Cel mai important lucru este să am o cameră perfect curată şi servicii bune".

Deşi majoritatea jucătorilor preferă să zboare la business class, fosta ocupantă a locului 1 WTA Venus Williams este cunoscută pentru faptul că se "pedepseşte" ea însăşi călătorind la coada avionului. În 2008, ea a zburat din Europa în SUA la clasa economic după ce a pierdut în primele tururi la French Open.

"M-am simţit foarte confortabil şi fericită. Am stat lângă un cântăreţ de operă", a declarat americanca.

Elina Svitolina preferă să călătorească la business class, dar doar în cazul zborurilor mai lungi de cinci ore.

"Asta din cauza problemelor de la spate. Este un fel de investiţie în mine însămi deoarece dacă aş merge la economic mi-aş afecta sănătatea şi asta nu e bine", a declarat sportiva ucraineană.

Deşi jucători de top ca Nadal, Roger Federer, Andy Murray şi Serena Williams folosesc des avioane private pentru zboruri scurte, niciunul dintre ei nu se poate lăuda cu chipul lui pe un avion mare. Kei Nishikori poate.

După ce a semnat un contract de sponsorizare cu Japan Airlines, portretul lui este reprodus pe un Boeing 777-300ER, denumit "Jet-Kei".

"Sunt foarte norocos. Sponsorul meu îmi oferă o experienţă extraordinară la business class de fiecare dată când merg în Asia. Pe distanţe scurte, iau des primul avion. Deoarece noi facem mereu rezervări în ultimul moment (imediat ce pierdem) mai zburăm şi la economic din când în când, ceea ce nu e o mare problemă când zborurile sunt scurte", a declarat japonezul.

Federer, jucătorul cu cele mai mari câştiguri, care, incluzând sponsorizările, se ridică, potrivit Forbes, la 560 de milioane de dolari, foloseşte avioane private de mulţi ani. Întrebat dacă a oferit vreunui adversar posibilitatea de a călători alături de el, elveţianul, tatăl a patru copii, a răspuns: "L-am luat o dată pe Rafa şi pe prietena lui, din Canada până la Cincinnati. Dar nu, avionul meu e plin. Nu ai vrea să fii în avionul meu cu copii mei".

După 17 ani ani în circuit, Stosur ştie ce merge şi ce nu.

"Pentru o cursă lungă, acum merg numai la busines class. Imediat ce a început să-mi meargă bine în circuit şi am făcut suficienţi bani, mi-am spus că merg la business class dacă e un zbor lung. Dar pentru cursele interne sau zborurile scurte, la economic nu e o problemă. De-a lungul anilor înveţi ce companii îţi plac şi cu care vrei să călătoreşti mai mult decât cu altele. Devii foarte experimentată şi cred că jucătorii de tenis pot fi foarte buni agenţi de turism într-o zi", a concluzionat ea.

Sport

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite