Tinerii mizează pe avantajele economiei digitale ca să-şi găsească un job bine plătit

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prima generaţie născută şi crescută în era Internetului  nu pare deloc ruptă de realitate. O confirmă un  studiu realizat recent în 15 ţări ale lumii de YouGov, o companie specializată în sondarea online a pieţei, la cererea celor de la Vodafone.

Aproape 6.000 de tineri cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani din Africa de Sud, Egipt, Germania, Grecia, India, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Noua Zeelandă, Portugalia, Republica Cehă, România, Spania, Turcia şi Ungaria par a realiza că principala lor provocare va fi, chiar şi în cazul economiei digitale, găsirea unui loc de muncă permanent şi bine plătit.

De remarcat că la acest capitol italienii şi spaniolii sunt cei care-şi pun cel mai apăsat această chestiune (69% dintre tinerii din cele două ţări latine chestionaţi pe această temă au inclus chestiunea viitorului lor job pe primul loc), dar aceştia sunt secondaţi de aproape de portughezi (cu un procent de 68%), greci (66%) şi sud-africani (62%). În acest top, românii se plasează la mijlocul clasamentului, 54% dintre tinerii noştri alegând această temă ca fiind principala lor provocare în perspective economiei digitale. De remarcat că tinerii din Marea Britanie sau cei din Germania au procente mai mici decât ale românilor în această chestiune. 

Studiul internaţional al celor de la YouGov îi identifică însă pe ai noştri tineri ca fiind cei mai optimişti din perspectiva creării unei cariere de success în diverse domenii digitale, cu care economia viitorului, deloc îndepărtat, pare a cocheta déjà. Procentul răspunsurilor favorabile primate din partea tinerilor români la această provocare s-a situat la 53%. Mai mult, tinerii noştri între 18 şi 24 de ani par să se numere printre cei mai pregătiţi să îmbrăţişeze o carieră specializată în domeniul digital, 27% dintre ei preferând să devină programatori, 23% - designeri de jocuri, 22% - bloggeri şi vloggeri, 17% - designeri de aplicaţii şi 14% - specialişti în securitate cibernetică. Doar 8% dintre cei ce au răspuns au ales meseria de jurnalist ca fiind una capabilă să le satisfacă pe viitor orgoliul profesional. 

Pe de altă parte, aceiaşi tineri par că înţeleg deja că calitatea vieţii lor va fi una aproape total diferită de cea a părinţilor lor. Astfel, 36% dintre britanici şi 23% dintre neo-zeelandezi care au vorbit despre această paralelă au indicat că nu-şi vor permite niciodată aceeaşi calitate a vieţii ca generaţia părintească. La această întrebare românii se află pe antepenultimul loc al clasamentului, cu 10% la rezultatul total, doar tinerii din Cehia şi cei din Turcia declarându-se fie mai pesimişti, fie mai realişti decât ai noştri, în funcţie de interpretarea fiecăruia dintre noi.

Şi încă o menţiune: tinerii noştri intervievaţi dau de pe acum semne de maturitate profesională, preferând într-o proporţie de 51% să devină pe cât posibil propriul lor patron, arătând astfel că spiritul antreprenorial la români e departe de a fi fost sufocat de capitalismul „cu totul original sau de cumetrie” ce a caracterizat mult timp economia noastră după 1990. 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite