STUDIU Trei din cinci angajaţi consideră că îşi pot găsi un job mai bun în mai puţin de trei luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
60% din angajaţi consideră că pot face o schimbare de carieră FOTO Adevărul
60% din angajaţi consideră că pot face o schimbare de carieră FOTO Adevărul

Peste 60% din angajaţii români consideră că dacă vor să facă o schimbare în carieră reuşesc să îşi găsească un loc de muncă în mai puţin de trei luni. Aşa arată cel mai recent studiu făcut de eJobs. Potrivit sursei citate, mai mult de jumătate din respondenţi îşi actualizează constant CV-ul, pentru a-şi spori şansele de a se angaja.

Concret, 23% din angajaţii care au participat la studiu se declară foarte optimişti cu privire la perspectivele profesionale şi sunt de părere că dacă îşi doresc, schimbarea de carieră poate avea loc în mai puţin de o lună, în timp ce aproape 40% din respondenţi spun că le-ar lua între o lună şi trei luni pentru a-şi găsi un job, arată un comunicat de presă. 

În condiţiile în care tot mai multe companii vânează talente şi se întâmplă des să abordeze potenţiali candidaţi care nu sunt în mod neapărat în căutarea unui alt loc de muncă, 55% dintre participanţii la studiul eJobs au spus că îşi actualizează permanent CV-ul cu noile abilităţi şi rezultate profesionale, pentru a fi relevanţi în cazul în care o potenţială companie angajatoare ajunge să le vadă profilul.

Sursa citată notează că un sfert din respondenţi îşi modifică CV-ul doar atunci când îşi caută activ un nou loc de muncă, iar 18% îl adaptează în funcţie de jobul pentru care aplică. 

Aproape 90% din respondenţi folosesc platformele de comunicare doar atunci când caută un loc de muncă, însă târgurile de joburi, grupurile de socializare şi recomandările sunt şi ele luate în calcul de candidaţi. 

Ce-şi doresc candidaţii de la un anunţ de recrutare

Majoritatea angajaţilor români participanţi la sondajul eJobs consideră important ca un anunţ de recrutare să cuprindă responsabilităţile, nivelul de carieră şi termenul de valabilitate (80%), să fie şi atractiv şi specific brandului de companie (65,5%), dar să includă şi informaţii despre beneficiile acordate (58%).

De asemenea, la primul interviu candidaţii şi-ar dori să le afle atribuţiile pentru poziţia vizată (88%), programul de lucru şi dacă există flexibilitate din partea companiei (79%), salariul şi beneficiile extra salariale (77%), dar şi care ar fi oportunităţile de promovare din cadrul companiei (62%).

Cei mai mulţi dintre participanţii la studiu (63%) spun că ar prefera să aibă o discuţie cu managerul cu care vor lucra încă de la primul interviu şi doar unul din cinci respondenţi preferă ca prima întâlnire să se desfăşoare cu o persoană din cadrul departamentului de resurse umane.

Totodată, jumătate dintre candidaţii care aplică pentru un job nou şi-ar dori să primească un mesaj de la compania respectivă şi atunci când nu sunt selectataţi pentru un interviu, şi ar aprecia să li se prezinte motivele pentru care au fost refuzaţi, arată studiul eJobs.

Procesul de recrutare, prea lung

„În ceea ce priveşte procesul de recrutare în ansamblu, 64% dintre respondenţii la studiu sunt de părere că, de cele mai multe ori, acesta este prea lung şi nepersonalizat, un sfert dintre angajaţi cred că acesta s-a simplificat şi a devenit mai prietenos faţă de acum 5 ani şi doar 10% consideră că a devenit mai dificil decât acum 5 ani”, arată studiul.

Odată schimbat jobul, candidaţii consideră că ar fi foarte util să primească trainingul potrivit pentru noua poziţie (73%), să aibă parte de deschidere din partea colegilor (63%), dar şi de un program complet de induction (54%). De asemenea, atitudinea şefilor este considerată importantă pentru 48% dintre respondenţi, iar întelegerea rutinei unei zile obisnuite ar face adaptarea mai uşoară pentru 26% dintre persoanele participante la studiu. 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite