Eurodeputat îi cere ministrului Educaţiei includerea Economiei printre probele de la BAC

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Eurodeputatul Siegfried Mureşan FOTO Eduar Enea
Eurodeputatul Siegfried Mureşan FOTO Eduar Enea

Eurodeputatul Siegfried Mureşan cere ministrului Educaţiei includerea economiei printre probele la alegere de la examenul de bacalaureat din cadrul tuturor profilurilor filierelor teoretice şi tehnologice.

Deputatul european Siegfried Mureşan, vicepreşedinte al Comisiei pentru bugete a Parlamentului European, îi solicită ministrului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, Mircea Dumitru, înscrierea la examenul de bacalaureat a disciplinei economie în cadrul probei scrise la alegere la profilul real din cadrul filierei teoretice, precum şi la profilurile tehnic, respectiv resurse naturale şi protecţia mediului din cadrul filierei tehnologice.

„La baza acestei solicitări stau numeroasele studii care plasează România pe ultimul loc între statele membre ale Uniunii Europene şi sub media globală în privinţa educaţiei financiare. Spre exemplu, conform studiului din 2015 privind alfabetizarea financiară, realizat de agenţia Standard & Poor’s, doar 22% dintre cetăţenii României au o alfabetizare financiară şi deţin cunoştinţe de bază despre finanţe personale, existând o corelaţie directă între bunăstarea populaţiei şi nivelul educaţiei financiare. În România, tinerii primesc cea mai mare parte a educaţiei financiare de la părinţi, însă, conform aceloraşi studii invocate anterior, părinţii înşişi nu au un nivel suficient de educaţie financiară, acest lucru perpetuându-se de la o generaţie la alta. Este nevoie ca acest cerc vicios să fie rupt, prin creşterea educaţiei financiare în cadrul educaţiei formale. În opinia mea, modalitatea cea mai bună ca tinerii să înveţe această materie este includerea ei între probele la alegere de la examenul de bacalaureat din cadrul tuturor profilurilor filierelor teoretice şi tehnologice”, a spus deputatul european Siegfried Mureşan în scrisoarea transmisă ministrului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.

„Pe de altă parte, într-o perioadă în care şomajul în rândul tinerilor se situează în continuare la un nivel ridicat în România (21.8% în primul trimestru din 2016), consider că educaţia formală trebuie să contribuie la îmbunătăţirea cunoştinţelor şi abilităţilor antreprenoriale ale tinerilor pentru ca aceştia să îşi poată lansa o afacere care să genereze locuri de muncă pentru ei înşişi, dar şi pentru alte persoane din comunitate, finalitatea fiind reducerea nivelului şomajului în rândul tinerilor”, se mai arată în scrisoarea lui Mureşan.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite