Tradiţii româneşti de vară: „pelerinaj“ cu autocarul pentru paşapoarte

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Procesul de eliberare a paşaportului este mai lung decât vacanţa. Ca să rezolve criza, autorităţile tipăresc paşapoartele la foc automat şi îi transportă pe solicitanţii documentelor care stau la cozi cu autocarele Ministerului de Interne de la sedii mai puţin aglomerate.

După ce ministrul de Interne, Carmen Dan, le-a dat un ultimatum şefilor de la Paşapoarte să rezolve, cumva, criza documentelor de călătorie, pentru a căror eliberare de la începutul verii s-au format cozi uriaşe, aceştia s-au conformat.
În disperare de cauză, Prefectura Bucureşti a decis să pună la dispoziţia cetăţenilor care solicită paşaport un autocar care să îi transporte de la punctul de lucru pentru eliberarea paşapoartelor din Pipera la cel din strada Amzei, unde este mai puţin aglomerat.

Măsura este justificată, spun oficialii de la Interne. De exemplu, arată aceştia, miercuri, în jurul orei 15.30, la sediul din Pipera erau în aşteptare 448 de oameni, în timp ce la sediul din Piaţa Amzei erau doar 10 persoane.

Tot pentru a subţia cozile de la ghişeele din Pipera, de joi, paşapoartele simple temporare sunt eliberate şi la sediul Direcţiei Generale de Paşapoarte din Piaţa Amzei, unde până acum erau eliberate doar paşapoartele electronice.

În acest sens, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a cerut de la Imprimeria Naţională o imprimantă specială pentru sediul din Piaţa Amzei, cu care să se poată tipări paşapoartele temporare.

REPORTAJ Cozi uriaşe la eliberarea paşapoartelor „Am numărul 261 şi l-am luat de două ore”  

Paşapoartele se mută la Mall

Ministrul de Interne a anunţat şi alte soluţii pentru eliminarea cozilor umilitoare de la serviciile paşapoarte. Astfel, începând de luni, serviciile de eliberare a paşapoartelor, de pe raza Capitalei, se mută în Mall Plaza România. Este vorba de serviciul sectorului 3, care funcţionează în acest moment pe strada Ion Ţuculescu, nr. 42B, serviciul sectorului 4 (strada Străduinţei, nr. 1) şi serviciul sectorului 6 (strada Virtuţii, nr. 1-3). Ghişeele din Pipera şi Piaţa Amzei vor funcţiona în continuare în actualele sedii, precizează oficialii MAI.

În noul centru vor funcţiona 20 de ghişee, iar cetăţenii vor avea posibilitatea de a plăti taxele necesare la oficiile bancare şi poştale, atât în interiorul centrului comercial, cât şi în proximitatea acestuia.

Mutarea în centrul comercial era prevăzută încă din toamna anului trecut, dar din lipsă de personal măsura nu a putut fi aplicată.

Organizare proastă

În ciuda acestor măsuri, joi după-amiază oamenii s-au declarat în continuare nemulţumiţi şi au acuzat proasta organizare. „Am venit să îmi schimb paşaportul, cred că se fac cozile din cauza neorganizării”, spune un tânăr din Republica Moldova, nemulţumit că este pe drum de mai multe zile fără să reuşească să obţină mult-doritul document.

La fel de nemulţumit este şi un român care a venit tocmai din Franţa ca să-şi scoată paşaport nou. Pe lângă cozile uriaşe, acesta a fost nevoit să înfrunte şi birocraţia.
„De două ore aştept. Organizarea e proastă, foarte proastă. Şi eu mă întreb de ce autorităţile nu se mobilizează. Eu nu sunt de aici, sunt din Franţa. Am venit să-mi prelungesc paşaportul, dar sunt o mulţime de piedici. În primul rând, sunt foarte multe hârtii de adus, de făcut, de exemplu: trebuie să-mi legalizez un certificatul  de naştere, care e românesc. După ce îmi cere originalul, îi dau fotocopia îmi cere să o legalizez. În Franţa nu e aşa, acolo sunt recunoscute toate actele româneşti, nu am nevoie de nici o legalizare, le-am făcut o fotocopie, le-am dat-o şi gata. Iar în România, îmi cere legalizări… Buletinul nu vor să mi-l facă. Îmi cer să-mi fac repatrierea, fiind plecat din ’77, dar îmi cere să îmi fac repatriere… Când vreodată am să las eu Franţa pentru România cu condiţiile care sunt aici? Nu pot”, mărturiseşte bărbatul.

Nici oamenii în vârstă nu sunt scutiţi de calvarul statului la coadă. ”Am venit să îmi schimb paşaportul, pentru că vreau să plec din ţară. Stăm de ceva niţel timp aici”, arată o femeie în vârstă.

Proceduri simplificate

Pentru a se evita supraaglomerarea unor ghişee, cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice şi temporare se depun la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, indiferent de domiciliul sau reşedinţa solicitantului documentului de călătorie.

Totodată, s-a eliminat obligativitatea prezentării, în fotocopie, a documentelor care însoţesc cererea de eliberare a paşaportului.

Cererile sunt generate în sistemul informatic la momentul depunerii la ghişeu a tuturor documentelor necesare şi se prezintă solicitantului pentru verificarea datelor înscrise şi semnătură.  

La obţinerea paşapoartelor temporare pentru minorii sub 14 ani nu este necesară prezenţa acestora, ci a două fotografii color 35 x 45 mm.

În plus, s-a dezvoltat şi extins procedura de programare on-line pentru depunerea cererilor de eliberare a paşapoartelor simple.
 

Evenimente



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite