Siguranţă rutieră fără bani! Ministrul Stroe a găsit soluţia „salvatoare“: ore de educaţie rutieră în programele şcolare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
radu stroe foto mediafax

Timp de două zile - astăzi şi mâine- la Palatul Parlamentului are loc conferinţa internaţională „România 2013 - Siguranţa rutieră în context European“. Prezent la deschidere, ministrul Afacerilor Interne, Radu Stroe, a propus ca, pe viitor, programele şcolare să includă şi ore de educaţie rutieră. La rândul său, Lucian Diniţă,şeful Direcţiei Rutiere, a precizat că „poliţia nu a avut niciodată buget prevăzut pentru siguranţa rutieră“.

Invitat  la conferinţă, Valeriu Zgonea, preşedintele Camerei Deputaţilor, a declarat că prevenţia, educaţia dar şi sancţiunile în acest domeniu trebuie să fie pe măsură, „astfel încât cel care a provocat victime pe şosele să nu mai ajungă niciodată în situaţia de a pune în pericol siguranţa semenilor săi“.

Şoferi inconştienţi, scoşi basma curată prin diverse tertipuri avocăţeşti

Acesta a precizat:„am văzut şoferi inconştienţi, apăraţi de avocaţi abili care au găsit tertipuri în textul de lege şi au scăpat fără nicio sancţiune“.

Radu Stroe:„Nu e de ajuns că poliţia e mai drastică sau mai îngăduitoare“

Mnistrul Afacerilor Interne, Radu Stroe, a declarat că a iniţiat un pachet important de modificări de fond a Legislaţiei Rutiere şi că doreşte înăsprirea condiţiilor obţinerii permisului de conducere  şi a sancţiunilor aplicate şoferilor care nu respectă legea pe şosele.

„Este vorba despre creşterea amenzilor doar pentru infracţiuni grave. (…) Avem o reducere a numărului de accidente rutiere în Uniunea Europeană, dar şi in Romania, însă această tendinţă trebuie să continue. Majoritatea putem fi oricând victimele tragediilor pe şosele şi vrem ca aceste lucruri să nu se mai întample. Nu este de ajuns că poliţia e mai drastică sau mai îngăduitoare“, a continuat Stroe.

Propunerea lui Stroe: programele şcolare să includă ore de educaţie rutieră

Şeful de la Interne a mai precizat că vrea ca programele şcolare să includă orele de educaţie rutieră încă de la clasele primare.

„Personal sunt adeptul unor programe şcolare care să includă orele de educaţie rutieră încă de la clasele primare. Educaţia rutieră în şcoli e o componentă importantă a prevenirii şi de aceea vom avea o astfel de propunere către Ministerul Educaţiei Naţionale. Politica în domeniul siguranţei rutiere trebuie construită în jurul cetăţenilor ca factor de acţiune, prin încurajarea tuturor participanţilor la trafic să-şi asume responsabilitatea primară în ceea ce priveşte siguranţa celor din jur“.

În opinia sa, este necesar pentru România, dar şi pentru alte ţări, să se înceapă să se aducă unele corecţii la Legislaţia Rutieră.

„Şi la nivelul României în ultimii ani tendinţa a fost una de scădere atât a numărului de accidente, cât şi a numărului de decese şi răniţi grav, dar eforturile noastre trebuie să continue. Ministerul Afacerilor Interne (MAI) tratează cu maximă seriozitate problema siguranţei rutiere“,  a adăugat ministrul Afacerilor Intere.

România, singura ţară fără buget pentru siguranţa rutieră

Şeful Direcţiei Direcţiei Poliţiei Rutiere din Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR), comisarul şef Lucian Diniţă, a declarat că poliţia nu a avut niciodată buget pentru siguranţa rutieră şi că România este singura ţară din UE care nu are adoptate o strategie naţională de siguranţă rutieră şi planul de măsuri aferent.

„Suntem singura ţară din Uniunea Europeană care nu are adoptate o strategie naţională de siguranţă rutieră şi planul de măsuri“, a dezvăluit Diniţă.

Acesta a adăugat că, deşi până în 2020, obiectivul este reducerea cu 50% a accidentelor rutiere, nu se investeşte niciun ban în siguranţă rutieră.

„Poliţia nu a avut niciodată buget pentru siguranţa rutieră!“, a mai  spus Diniţă.

Şeful Direcţiei Rutiere a subliniat totodată  că un factor important în ce priveşte îmbunătăţirea siguranţa în trafic este educaţia rutieră.

„Educaţia rutieră trebuie făcută încă din şcoala primară. Omul trebuie să-şi însuşească elementele de educaţie în trafic de când este foarte tânăr, nu când ajunge la maturitate, pentru că atunci un om este mult mai greu de schimbat“.

2008, „anul morţii“ pe şosele

Potrivit statisticilor, în ultimii ani, s-a reuşit reducerea progresivă a mortalităţii rutiere în România, de la 3.065 de persoane decedate în accidente de circulaţie în 2008 (an de vârf în privinţa riscului rutier), la 2.018 în 2011, valoare situată sub cea înregistrată în anul 1988, în condiţiile unui parc auto cu mult crescut.

dinaccidente

Acest trend descendent s-a „plafonat“ în 2012, când s-au înregistrat 2.040 de morţi în accidente rutiere, potrivit Poliţiei Române.

„Trebuie făcută precizarea că pentru perioada 1984-1989 datele statistice lipsesc, având în vedere constrângerile de ordin social impuse în acea perioadă (raţionalizarea combustibilului şi restricţiile de circulaţie stabilite la sfârşit de săptămână pentru autovehiculele deţinute de către persoanele fizice, în funcţie de terminaţia numărului de înmatriculare – cu sau fără soţ)“, se precizează în comunicatul Poliţiei Române în care este explicată dinamica accidentelor rutiere.

La deschiderea evenimentului  de astăzi au participat Valeriu Zgonea, preşedintele Camerei Deputaţilor, Radu Stroe, ministrul Afacerilor Interne, Anghel Adreescu, secretar de stat şi şef al Departamentului de Ordine şi Siguranţă Publică din cadrul MAI, chestorul Florea Oprea, adjunct al Poliţiei Române, Cristian Ghibu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Raed Arafat, secretar de stat în Ministerul Sănătăţii, şi Antonio Avenoso, director executiv al ETSC.

dinaccidente
Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite