Se întinde scandalul emisiilor trucate. Percheziţii la Opel în afacerea Dieselgate. Autorităţile cer rechemarea a 100.000 de maşini. Modele sunt vizate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sediul Opel din Russelsheim a fost pecheziţionat luni, anchetatorii căutând probe legate de o eventuală păcălire a testelor de emisii pentru maşinile diesel, scrie AFP, care citează surse din Poliţie. Conform unor surse şi sediul din Kaiserslautern a fost percheziţionat. Opel confirmă percheziţiile şi spune că va coopera în totalitate cu autorităţile care îi vor ordona să recheme la service 100.000 de vehicule.

UPDATE  Ministerul german al Transporturilor a anunţat luni că aproximativ 100.000 de vehicule marca Opel urmează să fie rechemate la service, la scurt timp după descoperirea unui nou dispozitiv de manipulare a emisiilor poluante ale automobilelor echipate cu motoare diesel

"După ce, la începutul anului 2018, a fost descoperit al cincilea dispozitiv de manipulare, pe care Autoritatea germană de reglementare a sectorului auto (KBA) l-a declarat ca fiind ilegal, există în prezent o audiere oficială al cărei obiectiv va fi impunerea unei retrageri obligatorii pentru modelele Cascada, Insignia şi Zafira", se arată într-un comunicat al Ministerul german al Transporturilor. "O rechemare oficială a aproximativ 100.000 de vehicule va fi demarată în scurt timp", se arată în comunicatul de presă.

Ştirea iniţială

Bild scria că 95.000 de vehicule Opel Insignia, Zafira şi Cascada ar fi vizate pentru a se verifica dacă cei de la companie au folosit software ilegal care să păcălească rezultatul testelor de emisii. Sunt vizate maşini din 2012, 2014 şi 2017.

Un procuror citat de Bild spune că este investigată o posibilă fraudă. Numele Opel a fost foarte rar adus în prim-plan în scandalul Dieselgate, care a vizat mai ales Volkswagen.

Scandalul Volkswagen a început la 18 septembrie 2015, când Agenţia pentru Protecţia Mediului din Statele Unite (EPA) a avertizat cu privire la identificarea unei programări frauduloase. Potrivit EPA, motoarele diesel TDI produse în intervalul 2009-2015 respectau normele de poluare în materie de oxizi de azot doar în condiţii de laborator. În schimb, în condiţii normale de exploatare, acestea depăşeau până la 35 de ori limita legală. Conducerea Volkswagen a admis caracterul fraudulos al practicii, dând vina pe câţiva ingineri. Circa 11 milioane de maşini produse de Volkswagen au fost afectate la nivel mondial, în timp ce acţiunile constructorului au scăzut cu 40% în numai două zile de la izbucnirea scandalului.

Opel a fost preluată în 2017 de francezii de la PSA Peugeot-Citroen.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite