Rezultate europarlamentare 2014 Harghita. UDMR a obţinut 87,21% din voturi, urmată de Alianţa PSD-UNPR-PC cu 3,83% -rezultate finale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Buletin de vot FOTO: Florina Pop
Buletin de vot FOTO: Florina Pop

UDMR a câştigat detaşat alegerile europarlamentare în judeţul Harghita, obţinând 87,21 la sută din voturi, pe locul al doilea s-a clasat Alianţa PSD-UNPR-PC, cu 3,83 la sută, urmată de PDL cu 1,49 la sută, arată rezultatele finale comunicate de BEJ,

Potrivit rezultatelor finale comunicate, luni, de Biroul Electoral Judeţean (BEJ) Harghita, UDMR a obţinut 80.708 voturi din cele 92.534 valabil exprimate, adică 87,21 la sută, potrivit Mediafax.

Pe locul al doilea s-a poziţionat Alianţa electorală PSD-UNPR-PC, care a obţinut 3.553 de voturi (3,83 la sută), urmată de PDL, cu 1.385 de voturi (1,49 la sută), PNL, cu 1.260 de voturi (1,36 la sută), PMP - 1.036 de voturi (1,11 la sută) şi PRM - 874 de voturi (0,94 la sută).

Candidatul independent Mircea Diaconu a fost votat de 829 de harghiteni, în vreme ce PPDD a primit 618 voturi, iar Forţa Civică a obţinut 402 voturi.

Din totalul de 270.191 de alegători înscrişi pe liste în judeţul Harghita, s-au prezentat la urne 94.916 de persoane, fiind înregistrate 92.534 de voturi valabil exprimate şi 2.379 de voturi nule. Trei voturi nu au fost găsite, preşedintele BEJ Harghita, judecătorul Cristian Uţa, afirmând că o posibilă explicaţie ar fi că alegătorii au plecat cu ele acasă.

Scorul obţinut de UDMR la scrutinul europarlamentar de duminică este puţin mai mic decât cel din 2009, când candidaţii Uniunii au întrunit 89,04 la sută dintre sufragiile electoratului.
Potrivit BEC, prezenţa la urne în Harghita a fost de 35,69 la sută.

Vă recomandăm şi:

UPDATE Europarlamentare 2014. Live text. Până la ora 21.00, prezenţa la vot în judeţul Harghita a fost de 35,69%, iar în Covasna - 30,52%    Europarlamentare 2014, Harghita şi Covasna. Peste 450.000 de alegători sunt aşteptaţi duminică, 25 mai, la urne, la alegerile europarlamentare 2014 din judeţele Harghita şi Covasna.

Românii şi Europarlamentarele 2014: cele mai ciudate momente dintr-o campanie „mioritică, lipsită de viziune”   Campania pentru europarlamentare 2014 din România nu a ieşit din tiparul campaniilor electorale anterioare, spun sociologii. Aceştia vorbesc despre o „campanie mioritică“, lipsită de viziune şi neinspirată din punct de vedere al comunicării, în care candidaţii au dovedit că nu au proiecte europene pentru România. O campanie din care nu au lipsit ciudăţeniile, din păcate „normale“ pentru ţara noastră.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite