Revin biletele unice de transport RATB- Metrorex

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Legitimaţiile de călătorie vor fi decontate pe loc celor două entităţi, imediat după vânzare, pentru a fi evitatată situaţia de acum trei ani când RATB a rămas datoare cu 17 milioane către Metrorex.

Metrorex va reintroduce bilete comune cu R.A.T.B. la trei ani după ce un demers similar a fost abandonat din cauza unor neînţelegeri financiare între cele două societăţi de transport. Aceste bilete unice nu vor fi valabile pe liniile Expres şi nici pe cele cu tarif special ale R.A.T.B.

Practic, conform unui proiect de Ordin al ministrului Transporturilor vor fi trei feluri de legitimaţii de călătorie comune: de 5 lei, de 17 lei şi de 34 de lei. Biletul care va costa 5 lei va avea valabilitatea de 60 de minute. El va putea fi folosit pe orice linie R.A.T.B. şi pe orice magistrală de metrou în intervalul de timp menţionat. Ultima validare a biletului se poate face cu un minut înainte de expirarea unei ore de la prima validare. Din acel moment tichetul unic este valabil până la capătul respectivei linii sau magistrale R.A.T.B. sau Metrorex.

Acelaşi principiu se aplică şi următorului bilet comun care va fi valabil pentru 10 călătorii la un preţ de 34 de lei. Mai exact, această legitimaţie va putea fi folosită  pentru 10 călătorii de câte 60 minute pentru fiecare călătorie. Şi nu în ultimul rând,  va mai exista abonamentul care va fi valabil o zi pe orice linie (magistrală) la un preţ nominal de 17 lei. „Abonamentul de o zi valabil pe liniile R.A.T.B. şi Metrorex S.A. permite un număr nelimitat de validări, atât la R.A.T.B., cât şi la Metrorex S.A., are valabilitate 24 ore începând cu ora şi minutul la care se face prima validare şi permite călătoria până la capătul liniei la R.A.T.B. sau până la ieşirea din staţie de la Metrorex S.A", se mai arată în anexa ordinului de ministru.

Cum vor fi împărţiţi banii

Biletele unice R.A.T.B.-Metrorex au mai fost puse în circulaţie în trecut, dar ele au fost retrase în anul 2014 după ce Metrorex a încheiat contractul comercial cu R.A.T.B. pe fondul acumulării unor datorii de peste 17 milioane de lei din partea operatorului de transport public bucureştean aflat în subordinea Primăriei Capitalei.

Tocmai din acest motiv, Ministerul Trasporturilor a pus la punct un mecanism de decontare strict care nu va mai permite acumularea unor datorii de către una din cele două părti contractante. Astfel ordinul de ministru stipulează că din biletul de 5 lei, R.A.T.B. încasează 1,30 lei, iar Metrorex 2,50 lei. Restul îl reprezintă costul cardului contactless. Pe acelaşi principiu, cardul de 10 călătorii aduce 13,00 lei la R.A.T.B. şi 20 la Metrorex. Costul abonamentului este împărţit egal între cele două instituţii de transport (câte 8 lei) plus un leu care este preţul cardului.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite