Nepotul lui Gigi Becali, aroganţe la volanul unui Maybach pe Autostrada Soarelui
0
Vasile Geambazi, unul dintre nepoţii lui Gigi Becali şi acţionar la clubul Steaua, a ajuns duminică seară la Secţia 13 Poliţie, după ce a şicanat în trafic, pe Autostrada A2, un alt şofer care se întorcea la Bucureşti.
Cum în Codul Rutier nu este prevăzută nicio reglementare pentru şicanele din trafic, nepotul lui Becali s-a ales, cel mult, cu o amendă pentru tulburarea ordinii şi liniştii publice.
Şicane în trafic de la volanul maşinilor de lux
Surse din cadrul Poliţiei Capitalei au precizat că incidentul a avut loc duminică, în jurul orei 22.00, pe Autostrada A2, pe sensul spre Bucureşti.
Vasile Geambazi, aflat la volanul unui autoturism Maybach şi Iulian Lambru, care conducea o maşină Bentley, s-au şicanat în trafic cu şoferul unui Volkswagen Golf, care se întorcea la Bucureşti împreună cu familia.
După ce a intrat în Bucureşti, şoferul autoturismului Volkswagen a oprit în faţa Secţiei 13 Poliţie.
Geambazi şi Lambru l-ar fi urmărit pe şoferul autoturismului Volkswagen până în faţa secţiei de poliţie, unde, spune acesta, unul dintre ei i-ar fi dat cu piciorul în autoturism.
Sursele citate au precizat că şoferul autoturismului Volkswagen Golf, Marius Simionescu, în vârstă de 33 de ani, a refuzat să facă plângere şi le-a spus poliţiştilor că este bulversat şi vrea să se mai gândească în zilele următoare dacă revine însoţit de un avocat pentru a face plângere pentru ameninţare şi distrugere, potrivit Mediafax.
În lipsa unei plângeri, poliţiştii Secţiei 13 au consemnat incidentul într-un proces-verbal.
Propuneri rutiere doar pe hârtie
Atât premierul Victor Ponta, dar şi ministrul de Interne Radu Stroe au precizat, în ultima perioadă, că ar trebuie înăsprită Legislaţia Rutieră, tocmai pentru a evita tragediile de pe şosele.
„Avem o mare problemă de implementare a autorităţii legii în domeniul rutier. Sunt hotărât să încercăm o înăsprire a legislaţiei şi o întărire a autorităţii celor care sancţionează abateri pe drumuri publice. E inadmisibil să mă uit câţi oameni îşi pierd viaţa în aceste zile“, declara acum ceva vrem, premierul Ponta.
El a arătat că modificarea legislaţiei în domeniul rutier în sensul înăspririi sancţiunilor şi întăririi autorităţii poliţiştilor reprezintă o prioritate guvernamentală.
Premierul Victor Ponta a declarat totodată că nu i s-ar părea excesiv ca în anumite situaţii să fie confiscate maşinile şi motocicletele, ca sancţiune pentru abateri rutiere grave.
Radu Stroe:„Nu e de ajuns că poliţia e mai drastică sau mai îngăduitoare“
Radu Stroe, Ministrul Afacerilor Interne, a declarat la conferinţa internaţională „România 2013 - Siguranţa rutieră în context European“, organizată la Palatul Parlamentului în aprilie că a iniţiat un pachet important de modificări de fond a Legislaţiei Rutiere şi că doreşte înăsprirea condiţiilor obţinerii permisului de conducere şi a sancţiunilor aplicate şoferilor care nu respectă legea pe şosele.
„Este vorba despre creşterea amenzilor doar pentru infracţiuni grave. (…) Avem o reducere a numărului de accidente rutiere în Uniunea Europeană, dar şi in Romania, însă această tendinţă trebuie să continue. Majoritatea putem fi oricând victimele tragediilor pe şosele şi vrem ca aceste lucruri să nu se mai întample. Nu este de ajuns că poliţia e mai drastică sau mai îngăduitoare“, a continuat Stroe.
România, singura ţară fără buget pentru siguranţa rutieră
Şeful Direcţiei Direcţiei Poliţiei Rutiere din Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR), comisarul şef Lucian Diniţă, a declarat în cadrul aceleeaşi conferinţe că poliţia nu a avut niciodată buget pentru siguranţa rutieră şi că România este singura ţară din UE care nu are adoptate o strategie naţională de siguranţă rutieră şi planul de măsuri aferent.
„Suntem singura ţară din Uniunea Europeană care nu are adoptate o strategie naţională de siguranţă rutieră şi planul de măsuri“, a dezvăluit Diniţă.
Acesta a adăugat că, deşi până în 2020, obiectivul este reducerea cu 50% a accidentelor rutiere, nu se investeşte niciun ban în siguranţă rutieră.
„Poliţia nu a avut niciodată buget pentru siguranţa rutieră!“, a mai spus Diniţă.
Genică Boerică a lovit în 2011, de la volanul unui Porche Cayenne, un bărbat în căruţul cu rotile
21 Mai 2011. Iulian Crăciun, un tânăr de 34 de ani ţintuit într-un cărucior cu rotile care a fost lovit pe trecerea de pietoni de către un Porsche Cayenne condus de controversatul om de afaceri Genică Boerică. Victima, Iulian Craciun - cofondatorul StartEvo si manager IT, a fost accidentat în timp ce traversa pe culoarea verde a semaforului pe Calea Dorobanţi la intersecţie cu Strada Muzeul Zambaccian.
„Un Porsche Cayenne negru a demarat în trombă şi m-a aruncat din căruţ, m-a răsturnat. A coborât, a dat la o parte căruţul si a plecat. Am fost dus la spital. Am suferit o fractură la maxilar. Puteam să stau internat în spital, dar am preferat să merg acasă, însă medicii mi-au spus să revin la spital imediat ce văd ceva suspect. Am avut noroc, eu fiind operat la coloană, am tije de metal. Acele tije puteau fi smulse şi putea să îmi rupă coloana“, a declarat la vremea respectivă victima lui Boerică.
19 August 2008. Adrian Cocoană, un alt şemecher al şoselor, aflat la volanul unui Ferrari, a accidentat mortal, în august 2008, un tanâr care se afla pe un trotuar din Timişoara. Mai mult, Cocoană a fugit de la locul accidentului şi s-a prezentat la poliţie la mai mult de 24 de ore de la accident.
17 decembrie 2010. Andreea Enache, o tânără de 20 de ani, aflată la volanul unui BMW Seria 3 a amorât, în accidentul de circulaţie petrecut la intersecţia Bulevardelor Basarabia cu 1 Decembrie, patru oameni nevinovaţi. Aceştia se aflau într-o ambulanţă BGS şi se întorceau de la şedinţele săptămânale de dializă.