Culmea injustiţiei. Conciliatori pentru accidente auto, angajaţi ai firmelor de asigurare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
35% dintre conciliatorii Sal-Fin ai ASF sunt incompatibili cu funcţia pe care o deţin
35% dintre conciliatorii Sal-Fin ai ASF sunt incompatibili cu funcţia pe care o deţin

15 conciliatori din cei 43 de la SalFin din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară sunt angajati ai firmelor de asigurări. Pe scurt, 35% dintre conciliatorii ASF sunt incompatibili cu funcţia pe care o deţin, aflându-se într-un conflict grav de interese, în detrimentul şoferilor care le cer ajutorul, susţin reprezentanţii Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI).

35% dintre conciliatorii Sal-Fin ai ASF sunt incompatibili cu funcţia pe care o deţin, aflându-se într-un conflict grav de interese, pentru că sunt angajaţi cu forme legale ai firmelor de asigurări. Aşa susţin reprezentanţii Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) care au transmis consiliului ASF o solicitare de revocare a mandatului colegiului SalFin şi retragerea autorizaţiei de practică a conciliatorilor incompatibili. „Consiliul ASF are la dispoziţie 15 zile să rezolve toate problemele semnalate, în caz contrar, ASSAI va sesiza Direcţia Naţională Anticorupţie”, atrag atenţia oficialii ASSAI într-un comunicat de presă. 

Practic, susţin aceştia, societăţile de asigurări şi-au trimis proprii angajaţi să ocupe şi funcţii de conciliatori (plătite de către ASF) în cadrul SAL-Fin. „Este ca şi cum am solicita sprijinul unei instanţe judecătoreşti în speranţa că ni se va face dreptate însă, judecătorul ar încasa lună de lună, un salariu din partea celor pârâţi. Ce soluţii ar da un astfel de judecator?” spune preşedintele ASSAI, Cristian Muntean.

„Sal-Fin este o altă idee bună transpusă în practică de către ASF în cel mai ticălos mod cu putinţă. Această structură a fost constituită la nivel declarativ, ca find o entitate care să reprezinte o alternativă extrajudiciară pentru soluţionarea litigiilor consumatorilor de produse financiare non-bancare, ASF intenţionând să ofere un instrument de soluţionare alternativă a litigiilor într-un mod independent, imparţial, transparent, eficace, rapid şi echitabil în scopul asigurării unui nivel inalt de protecţie a consumatorilor şi a bunei funcţionări a pieţei”, mai arată preşedintele ASSAI pe pagina de Facebook.

Acesta reclamă că toate structurile de tip mafiot din Romania, „cresc la umbra unor instituţii importante, pentru a păstra o aparentă legalitate”. „Odată ce începi să sapi în interiorul lor, ajungi să te îngrozeşti şi să îţi pierzi iremediabil încrederea în acele instituţii. Toate aceste abuzuri grave se desfaşoară de peste 6 luni, sub nasul consiliului ASF, iar în aceste condiţii, am comunicat răspicat consiliului ASF care poartă răspunderea acelei structuri, să rezolve toate aceste probleme”, a precizat Muntean.

Termene în defavoarea consumatorului

Reprezentanţii ASSAI consideră că lipsa unor termene şi proceduri clare în Regulamentul Sal-Fin prin care asigurătorul să fie obligat să răspundă către Sal-Fin într-un termen rezonabil de timp, conduce la prelungirea nejustificată a soluţionării, aceasta ajungând să fie finalizată abia în şase luni. „Astfel de termene extrem de îndelungate şi prietenoase cu societăţile de asigurări, au rolul de a descuraja petenţii în a solicita sprijinul acestei instituţii. În mod deliberat, lipsa unor proceduri şi termene clare de răspuns şi soluţionare a acestor litigii este în avantajul firmelor de asigurări şi în defavoarea consumatorului”, mai atenţionează sursa citată.

Lista conciliatorilor Sal-Fin incompatibili

Potrivit ASSAI, din cei 43 de conciliatori Sal-Fin, 15 sunt angajaţi ai firmelor de asigurari. Iată lista data publicităţii de reprezentanţii Service-urilor auto:

- Flaviu Bodea – Manager Regrese şi Vătămări  - Groupama Asigurări;

- Theodor Ciocan – Şef department Control Claim Expert (face parte din grupul VIG şi instrumentează toate daunele Asirom şi Omniasig);

- Monica Cozaciuc – Manager Departament Litigii Daune – Uniqa Asigurări;

- Petrişor Gorneanu – Director Tehnic Claim Expert Expert (face parte din grupul VIG şi instrumentează toate daunele Asirom şi Omniasig);

- Sorin Radu Marin – Director sucursala Omniasig Maramureş;

- Elvira Magdalena Mocanu – Consilier juridic Generali România;

- Alexandra Nestorescu – Specialist investigaţii reclamaţii şi plăţi – NN Pensii;

- Sorin Niculescu – Specialist Evaluare Daune Auto – Allianz Tiriac;

- Virginia Valentina Peia – Consilier juridic – Certinvest Pensii Societate de administrare a fondurilor de pensii facultative;

- Radu Adrian – Inspector specialitate daune – Allianz Tiriac;

- Radu Rusu – Manager Regrese daune şi Reclamaţii – Groupama Asigurări;

- Daniel Sava – Inspector Specialitate Daune – City Insurance;

- Săvescu Daniel –Şef Serviciu Subscriere – Asito Kapital SA;

- Georgel Soare – Director sucursala Bucureşti – Omniasig;

- Ligia Elena Stoenescu – Director Departamentul Managementul Litigiilor – Allianz Tiriac.

Ce spune ASF

„Până la această dată, nu au existat contestaţii privind imparţialitatea conciliatorilor în cadrul procedurilor soluţionate. Hotărârile şi încheierile date de către conciliatorii SAL-Fin au fost acceptate de părţi în proporţie de peste 99%, existând doar o singură hotărâre atacată pe rolul instanţelor judecătoreşti. Rezultatele la zi ale activităţii SAL Fin se prezintă astfel: cereri primite 120, număr cereri de conciliere acceptate 98, aflate în proces de conciliere 16, soluţionate 75, contestaţii una”, susţin în replică reprezentanţii ASF.

Aceştia mai arată că mediatorii „SAL-Fin sunt persoane fizice care îndeplinesc toate condiţiile prevăzute de articolul 13 al Regulamentului ASF nr. 4/2016, enunţat mai sus. Dacă sunt/au fost angajaţi ai comerciantului, parte în litigiu, conciliatorii au obligaţia să se abţină de la soluţionarea cererii în care au fost desemnaţi de către consumator. Prin urmare, nu a existat niciun caz soluţionat prin intermediul SAL-Fin în care un conciliator să fie salariat sau să fi fost remunerat direct sau indirect de către acesta. Mai mult decât atât, consumatorul are la dispoziţie toate informaţiile necesare pentru a decide dacă doreşte sau nu să fie reprezentat de către un conciliator care lucrează în domeniu, având posibilitatea să sesizeze orice fel de abatere pe care o constantă în cadrul soluţionării. Eventualele probleme cu conciliatorii sunt judecate de plenul concilatorilor, care reprezintă corpul experţilor, independenţi de ASF, care deliberează asupra problemelor”

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite