Sindicaliştii RATB, despre cum au ajuns tramvaiele şi autobuzele să zacă în depouri: Nu putem să scoatem toată flota pe traseu, nu avem bani

Sindicaliştii RATB, despre cum au ajuns tramvaiele şi autobuzele să zacă în depouri: Nu putem să scoatem toată flota pe traseu, nu avem bani

Sindicaliştii RATB susţin că mijloacele de transport în comun au numeroase probleme tenice

Sindicaliştii RATB au anunţat astăzi, într-o conferinţă de presă, că şoferii sunt nevoiţi să cumpere 40% din piesele de schimb din banii lor. Aceştia susţin că situaţia RATB este dezastruoasă şi că multe mijloacelor de transport în comun zac în depouri, pentru că sunt defecte şi nu existp bani pentru reparaţii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Astăzi, sindicaliştii RATB au prezentat situaţia dezastruoasă, aşa cum au numit-o ei, în care se află regia în acest moment. Sindicaliştii susţin că din pricina subfinanţării, mijloacele de transport în comun au o mulţime de defecţiuni, iar oamenii care circulă zi de zi cu ele nu o fac în condiţii de siguranţă. 

"Respingem ideea că RATB este o gaură neagră în bugetul Primăriei Capitalei, deoarece transportul public local este un serviciu de utilitate publică, furnizează prestaţii de interes colectiv şi general şi trebuie să satisfacă cererea în funcţie de intervalul de succedare şi nu în funcţie de capacitatea folosită sau prestabilă, indiferent de ore, zi lucrătoare sau sărbătoare", a declarat Vasile Petrariu, preşedintele executiv STB.

De asemenea, sindicaliştii sunt nemulţumiţi de faptul că  şoferii care conduc zi de zi mijloacele de transport în comun ale regiei sunt nevoiţi deseori să scoată bani din buzunar pentru a cumpăra piese de sccimb necesare vehiculelor. Totodată, susţin sindicaliştii, din cauza defecţiunilor, zilnic sunt scoase din circulaţie între 80 şi 100 de vehicule, fapt resimţit de călători care sunt nevoiţi să aştepte prin staţii minute în şir.

Sute de tramvaie şi autobuze zac stricate în depouri

"Din 1.000 de autobuze Mercedes, avem în circulaţie 676, restul de 324 sunt imobilizate cu diferite defecte tehnice. Din 483 de tramvaie sunt în circulaţie 279, în timp ce din 297 de troleibuze, doar 192 sunt în circulaţie. Celelalte sunt defecte şi din cauza subfinanţării nu pot fi scoase pe traseu", au mai precizat reprezentanţii sindicaliştilor RATB.

Probleme sunt şi în ceea ce priveşte calea de rulare şi reţeaua de contact, după cum au ţinut să precizeze sindicaliştii. Concret, în şinele de tramvai sunt numeroase rupturi, în jur de 800-900. Acest lucru pune în pericol siguranţa călătorilor. 

Pe aceeaşi temă:

Consiliile de administraţie ale RADET şi RATB, schimbate de Consiliul General. Motivul: lipsa de performanţă

citeste totul despre: