Scandalul Metrorex – RATB ne lasă fără biletele unice

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cardurile reîncărcabile nu vor mai putea fi folosite la metrou după 14 aprilie p FOTO: ADEVĂRUL
Cardurile reîncărcabile nu vor mai putea fi folosite la metrou după 14 aprilie p FOTO: ADEVĂRUL

Cardurile unice de călătorie valabile atât la metrou, cât şi pe celelalte mijloace de transport public din Capitală, dar şi cele reîncărcabile nu vor mai putea fi folosite pentru accesul la metrou, după 14 aprilie.

Biletele unice RATB – Metrorex nu se mai comercializează, de vinerea trecută, prin punctele de vânzare din reţeaua de metrou, în urma încetării contractului comercial încheiat cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti, au anunţat, la sfârşitul săptămânii trecute, oficialii Metrorex.

Astfel, bucureştenii nu mai pot să-şi achiziţioneze de la chioşcurile Metrorex „Biletul unic 60 minute“, „Biletul cu 10 călătorii 60 minute“ şi „Abonamentul de o zi“, toate introduse în toamna anului 2012 în colaborare cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) pentru optimizarea călătoriei cu mijloacele de transport în comun din Capitală. Biletele unice emise deja, atât de Metrorex, cât şi de RATB, vor putea fi însă utilizate până pe 14 aprilie. De asemenea, tot până pe 14 aprilie vor mai fi acceptate pentru accesul la metrou şi cardurile reîncărcabile Activ, emise de RATB.

Decizia conducerii Metrorex de a rupe colaborarea cu RATB vine după ce regia de transport public a acumulat o datorie de aproximativ 21 de milioane de lei, cu tot cu penalităţi, faţă de societatea care administrează metroul în Capitală în baza contractului comercial privind transportul integrat, încheiat în octombrie 2012.

RATB: Metrorex să se răzgândească!

În replică, reprezentanţii RATB au anunţat, ieri-dimineaţă, că de la începutul anului au achitat către Metrorex suma de 2,1 milioane de lei, iar în cursul zilei de ieri au plătit alte două milioane de lei din datoriile totale.

„Aceste obligaţii au rămas neachitate nu din rea-voinţă, ci într-un context economic dificil pe care l-am traversat în ultimul an. Apreciem că integrarea tarifară a celor doi mari operatori de transport public din Capitală este o soluţie benefică pentru publicul călător, care are la dispoziţie avantajele aduse de utilizarea unui singur card pentru ambele sisteme de transport. Facem un apel la conducerea Metrorex de a reveni asupra deciziei luate, pentru ca publicul călător să poată beneficia în continuare de facilităţile incluse în oferta comună“, explică reprezentanţii regiei.

Potrivit RATB, măsura afectează circa 25.000 de călători care utilizează în fiecare lună cardul reîncărcabil. În total, în Bucureşti sunt active aproximativ trei milioane de astfel de carduri.

Achitarea datoriei, reluarea discuţiei

Conducerea Metrorex susţine că, dacă datoriile vor fi achitate, vor relua discuţiile pe marginea contractului comercial. „Nu rămâne bătută în cuie decizia noastră. Dacă ei se hotărăsc în urma negocierilor să ne plătească datoria pe care o au de anul trecut din luna martie, sigur că reluăm discuţia. Este posibil ca ei să obţină aceşti bani şi să plătească datoriile“, a precizat un reprezentant al Metrorex.

Pe de altă parte, Constantin Tobescu, purtătorul de cuvânt al RATB, susţine că au început deja demersurile pentru achitarea întregii sume. „Noi am vorbit deja cu cei de la Primăria Capitalei şi sperăm să achităm întreaga sumă“, a explicat Tobescu. 

Pe aceeaşi temă:

Cardurile unice RATB nu mai sunt valabile la metrou, iar de la 14 aprilie nu vom mai putea folosi nici cadurile încărcate la RATB
 

Posibila greva generală RATB se dezbate şi astăzi
 

RATB cere Metrorex să se răzgândească cu privire la anularea cardurilor comune. Metrorex: Dacă achită datoriile revenim la colaborare

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite