Punerea în funcţiune a metroului Drumul Taberei depinde de instanţă

Punerea în funcţiune a metroului Drumul Taberei depinde de instanţă

Prognozată pentru finalul acestui an, punerea în funcţiune cu călători a liniei de metrou din Drumul Taberei ar putea dura mai mult de jumătatea anului viitor. Termenul ar fi oricum mult mai optimist decât cel cuprins în ultimul program de guvernare, care estimează punerea în funcţiune efectivă abia în anul 2020.

Ştiri pe aceeaşi temă

Punerea în funcţiune a Magistralei 5, care ar lega zona Râul Doamnei din cartierul Drumul Taberei de zona Eroilor, ar putea avea loc abia spre jumătatea anului viitor, deşi construcţia a început în 2011 şi ar fi trebuit să fie finalizată în 2015.

De data aceasta întârzierile nu mai pot fi însă puse pe seama constructorilor sau a neplăţii la termen a lucrărilor, ci pe a instanţei.

Concret, la data de 19 decembrie 2017, unul dintre participanţii la licitaţia pentru automatizarea taficului a depus contestaţie la Tribunalul Bucureşti, cerând anularea licitaţiei de achiziţie publică organizată de Metrorex. 

Oferta Siemens fusese descalificată încă din faza de evaluare tehnică a licitaţiei pentru atribuirea contractului de siguranţă şi automatizare, în prezent derulându-se procesul de evaluare a propunerii financiare a firmei Alstom.

Tribunalul Bucureşti a înregistrat dosarul iniţiat de Siemens împotriva Metrorex, dar nu a dat încă un termen, ceea ce înseamnă că procesul poate dura mai mult decât au anticipat oficialii drept termen de punere în funcţiune a liniei de metrou.
 
Termenul de finalizare a lucrărilor strict necesare punerii în funcţiune cu călători a liniei de metrou din Drumul Taberei este trimestrul IV 2018, a declarat pentru economica.net Ion Constantinescu, directorul general al Metrorex.

Acesta a precizat însă că punerea în funcţiune cu călători a acestui tronson din Magistrala 5 este preconizată a avea loc în trimestrul I 2019, în funcţie de rezultatul probelor tehnologice, depinzând bineînţeles de semnarea contractului de siguranţă şi automatizare – care nu poate fi încheiat atât timp cât există un litigiu.

Durata de execuţie a contractului de siguranţă şi automatizare este de nouă luni de la semnare. 

"Metrorex şi-a propus ca lucrările să înceapă în primul semestrul al anului 2018, însă respectarea termenului depinde şi de cursul pe care îl va avea procedura aflată în derulare şi de rapiditatea cu care vor fi soluţionte contestaţiile", explică directorul general al Metrorex.

Amintim că, în ultima variantă a programului de guvernare, punerea în funcţiune a Magistralei 5 este estimată pentru anul 2020.

Magistrala 5, tronsonul 1 (Eroilor - Drumul Taberei), va avea aproape 7 km lungime, 10 staţii şi depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor).

Magistrala 5 are trei secţiuni: Eroilor - Drumul Taberei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon. Construcţia Secţiunii 1 a Magistralei 5 a fost demarată în 2011 şi încă nu este finalizată.
citeste totul despre: